Norton, indstilling???
Fra : hs

Dato : 18-09-03 12:17

Jeg har installeret Norton Antivirus og Internet Security software på 2
pc'ere i netværk og det fungerer fint, bortset fra det går langsom når jeg
bruger et bestemt program, der ligger på den anden pc. Jeg regner med, det
er fordi Norton tjekker alting.

Kan jeg fortælle et eller andet sted i Norton, at lige netop dette programs
filer (eller mappe) skal den IKKE kontrollere?

Jeg har kigget forskellige steder i Norton, men endnu uden held.

Håber en eller andet kan hjælpe...? (-:

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-09-03 13:10

In article <3f6993d5$0$23523$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, hs wrote:
> Håber en eller andet kan hjælpe...? (-:

1. Du skriver i den forkerte gruppe.

2. Du har sandsynligvis ikke læst i manualen, hvis du kører
med en version der kan.

3. Du skriver ikke hvilken udgave og version af Norton Antivirus du har.

4. Du skriver ikke hvilket program der giver problemer.

Hvordan skal vi kunne hjælpe?

Fra : Jane

Dato : 18-09-03 15:33

Christian E. Lysel skrev i

> 1. Du skriver i den forkerte gruppe.

Hvilken gruppe vil du anbefale til Internet Security software?
Jeg ville da også have troet at min Norton Firewall havde hørt
til her.

Jane

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-09-03 16:27

In dk.edb.sikkerhed, you wrote:
> Hvilken gruppe vil du anbefale til Internet Security software?

Du spørger til din virus scanner.

> Jeg ville da også have troet at min Norton Firewall havde hørt
> til her.

Der følger en firewall med, men hvad har det med dine
antivirus spørgsmål?

Fra : Jane

Dato : 18-09-03 19:06

Christian E. Lysel skrev i

> Du spørger til din virus scanner.

Jeg var ikke klar over at Internet Security var virusscanneren
da min virusscanner hedder "Norton Anti-Virus" (ved ikke om det
samme gælder hs der spurgte), derimod når jeg skal opdatere mine
Norton ting (eksempelvis hvis jeg vil opdatere min firewall),
dukker der er lang liste op med ting som den henter opdateringer
til på én gang - og her blandt andet "Internet Security" hvorfor
jeg troede de havde noget med hinanden (Firewall'en) at gøre.

Ordet "security" minder mig faktisk mere om firewall og sikkerhed
end om antivirus (ikke lige så godt til Engelsk at jeg har haft
mod på at læse hele manualen). Jeg har også før oplevet et problem
som hs, med et program der ikke kunne samarbejde med min Norton
Firewall, derfor jeg var nysgerrig.

Tak fordi du tog dig tid til at prøve at forklare det for mig.

Jane

Fra : Bent Fleron

Dato : 18-09-03 19:51

Jane wrote:

> Tak fordi du tog dig tid til at prøve at forklare det for mig.

Hvis jeg havde problemer med en applikation der rummer både firewall og
antivirus kunne jeg godt have fundet på at stille spørgsmålet i
sikkerhedsgruppen alene (som gjort). Jeg synes ikke man skal gå i så små
sko at fødderne bliver klemt. Alternativet ville jo være at dele
spørgsmålene op for hver sin gruppe, Norton's Antivirus (som jeg selv
har) i virusgruppen og firewall'en i sikkerhedsgruppen. Det er noget
vås, når det nu omhandler den samme ting; nemlig konfigurationen. For
mig lyder det som et sikkerhedsspørgsmål for begge programmer.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 18-09-03 20:44

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vås, når det nu omhandler den samme ting; nemlig konfigurationen. For
> mig lyder det som et sikkerhedsspørgsmål for begge programmer.

Tja,. hs spørger jo selv til hvor man får Norton til at lade være med at
checke bestemte mapper - det er da helt klart antivirusprogrammet han
spørger til.

/Brian

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-09-03 22:11

In article <Xns93FACC8EB2061kkgnsdlkng@62.243.74.162>, Jane wrote:

> Jeg var ikke klar over at Internet Security var virusscanneren
> da min virusscanner hedder "Norton Anti-Virus" (ved ikke om det

Jeg svarer dig at spørgsmålet er relateret til virus scanneren,
ergo skal det stilles i en sådan gruppe, eller endnu bedre
læs manualen for det står faktisk i den. Symantec har
endvidere et udmærket support site, endvidere er google.com også
din ven.

Fra : Jane

Dato : 18-09-03 22:30

Christian E. Lysel skrev i

> Jeg svarer dig at spørgsmålet er relateret til virus scanneren,
> ergo skal det stilles i en sådan gruppe,

Undskyld jeg har pisset på din sukkermad.
Næste gang du ikke vil have mit svar havner her så put dog en
FUT på.

Skal hermed fratage dig det tak du fik. Jeg vil ikke mere takke
for at du forklarede mig at internet security var det samme som
anti virus på trods af det hedder to forskellige navne hvis det
betyder jeg nu skal forvises til Google eller Symantecs side
bare fordi jeg spurgte om en ting!

Jane

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 18-09-03 20:43

"hs" <email2003email2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger et bestemt program, der ligger på den anden pc. Jeg regner med, det

Prøv at deaktivere henholdsvis firewall og antivirus, så får du en idé om
hvor problemet er.

/Brian