Kan jeg komme til at printe fra Quark 4 på~
Fra : B. Smalbro

Dato : 18-09-03 10:43

Jeg har med succes installeret en Quark 4 på min G5. Mine netværksprintere
fungerer fint i alle OSX programmerne, men Quark 4, der jo kører i Classic
kan ikke hitte printerne. Kan det fixes på en eller anden vis?

Kh
Bjørn

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-09-03 10:39

B. Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> Jeg har med succes installeret en Quark 4 på min G5. Mine netværksprintere
> fungerer fint i alle OSX programmerne, men Quark 4, der jo kører i Classic
> kan ikke hitte printerne. Kan det fixes på en eller anden vis?

Har du installeret printerne i OS9 systemmappen?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : B. Smalbro

Dato : 18-09-03 11:00

Nej, jeg sidder på et netværk, så de printere jeg har adgang til accesses
via tcpip.

Og nu har jeg netop opdaget at der tilsyneladende ikke er noget tcpip i den
OS9 emulering der ligger i OSX. Jeg kan ihvertfald ikke hitte den....

Kh
Bjørn

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 18-09-03 21:51

> [...]

> Og nu har jeg netop opdaget at der tilsyneladende ikke er noget tcpip i den
> OS9 emulering der ligger i OSX. Jeg kan ihvertfald ikke hitte den....

I Applications (Mac OS 9)/Hjælpefunktioner ligger
Skrivebordsprinterværktøj.

Med den kan du i Classic oprette en printer, som andre
Classic-programmer kan se. I dit tilfælde skal du bruge "Printer (LPR)"
og så angive domænenavnet eller IP-adressen samt evt. kønavn og derefter
vælge en passende PPD.

Dog har jeg selv ikke kunnet oprette mere end én printer ad gangen til
brug i Classic, hvilket er virkeligt irriterende.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard