Piggio Nrg spørgsmål + forum?
Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 22:47

Først mit spørgsmål om forum: Jeg havde engang et link til et sted kaldet mopedgallery eller sådan noget, et godt dansk forum, har
nogen adressen?
Så er der spørgsmålet om min knallert... For at gøre en lang historie kort, så begyndte den at køre meget trægt. Mekanikeren
overtalte mig til en ny udstødning, det hjalp ikke. Så overtalte den næste mig til at få renset karburatoren, det hjalp meget.
Alligevel er der noget der ikke helt er som det skal være. Lige når jeg starter den op & drejer håndtaget, flyver den afsted, ingen
problemer. Men efter den ligesom er blevet varm, "forsvinder" optrækket, den skal ha' et længere tilløb. Nogle idéer mht. ruller
eller hvad det kan skyldes? Jeg ville gerne snart ha' den ordnet helt..

Thomas

Fra : H-J M

Dato : 18-09-03 14:23

"Thomas" <Thomas@justasking.com> skrev i en meddelelse
> Først mit spørgsmål om forum: Jeg havde engang et link til et sted kaldet
mopedgallery eller sådan noget, et godt dansk forum, har
> nogen adressen?

www.mopedgallery.dk ... før hed det .com men ejeren glemte at betale på et
tidspunkt. Han er dog ved at "anskaffe" sig domænet igen.
Siden kører måske lidt træls og især forummet grundet serverskift men den
skulle være nogenlunde ok igen på mandag.

> [...]
den skal ha' et længere tilløb. Nogle idéer mht. ruller
> eller hvad det kan skyldes? Jeg ville gerne snart ha' den ordnet helt..

For lidt benzin.
Når den er varm slår den chookeren fra og så får den mindre benzin. Det er
mit umiddelbare bud. Dys et par numre op og se hvad den siger til det.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Thomas

Dato : 18-09-03 16:14

> [...]

> Når den er varm slår den chookeren fra og så får den mindre benzin. Det er
> mit umiddelbare bud. Dys et par numre op og se hvad den siger til det.

Jeg takker mange gange for begge dine svar. Det var lige præcis dét forum jeg havde i tankerne. Det andet med at dysse den et par
numre op...Jeg er flov over at jeg intet ved om knallerter, men hvad skal jeg forklare en mekaniker for at han forstår det? Jeg vil
helst ikke rippes lige så voldsomt, som sidste gang hvor de selv skulle finde ud af, hvad der var galt....

Thomas

Fra : H-J M

Dato : 18-09-03 16:30

> [...]
jeg forklare en mekaniker for at han forstår det? Jeg vil
> helst ikke rippes lige så voldsomt, som sidste gang hvor de selv skulle

Sig til ham at du vil have din karburator dyset et par numre op. Når den er
varm og du kører med fuld gas må den ikke firtakte (svært at forklare men
motoren går ad helvede til og trækker ikke. du er ikke i tvivl) for så er
dysen for stor. Start med ~5-6 numre op og se hvad den siger. Hvis det er
for meget så dys et nummer ned og se om den stadig brokker sig og sådan
bliver du ved. Husk den skal være gennemvarm før du kan sige om dysen er for
stor eller lille. Hvis den ikke brokker sig efer 5-6 numre dyser du et
nummer op og sådan bliver du ved indtil den brokker sig. så dyser du et
nummer ned indtil du rammer den dyse hvor den ikke firtakter.

Mvh.
Hans-Jacob AkA. Zster87 på MG.com

Fra : Thomas

Dato : 19-09-03 09:23

> [...]
> nummer op og sådan bliver du ved indtil den brokker sig. så dyser du et
> nummer ned indtil du rammer den dyse hvor den ikke firtakter.

Endnu engang mange tak, jeg vil prøve at forklare mekaniker-gribben hvad han skal ordne : )

Thomas