Harddisk iMac
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 17-09-03 19:52

Hejsa!

Min harddisk er lige stået af i min røde iMac. Hvilken harddisk skal/kan jeg
vælge? Den der sad i var en 10 Gb og det kunne da være rart med 40Gb eller
mere. Kan bundkortet klare dette?

Hilsen Bo

Galleri: http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-09-03 21:09

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> vælge? Den der sad i var en 10 Gb og det kunne da være rart med 40Gb eller

Eller en 80/120Gb når du alligevel skal have skilt dyret ad. Du skal
have en almindelig standard 3 1/2" harddisk. find en i passende
størrelse og pris på edbpriser.dk. - der er ingen forskel på pc og mac
diske før de er blevet formateret.
Jeg har for en måneds tid siden sat en 120 Gb Seagate Baracuda i en iMac
DV SE, og den kører som en drøm.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Steen Villumsen

Dato : 19-09-03 19:20

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> diske før de er blevet formateret.
> Jeg har for en måneds tid siden sat en 120 Gb Seagate Baracuda i en iMac

Hej Kaj,

jeg 'blander' mig lige med et tillægsspørgsmål. Jeg vil nemlig også
gerne skifte HD'en i min iMac (Rev.a - 233 mhz), men jeg er usikker hvad
jeg skal kigge efter på www.edbpriser.dk når det kommer til interface...
Jeg kan se på Apple Support at disken skal have ATA-interface, men på
edbpriser er der ikke umiddelbart noget der hedder ATA - et eller andet
siger mig at jeg skal vælge en "IDE 100"?

På forhånd tak for hjælpen,
Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-09-03 20:02

Steen Villumsen <i_h@te_spa.mm> wrote:

> [...]
> edbpriser er der ikke umiddelbart noget der hedder ATA - et eller andet
> siger mig at jeg skal vælge en "IDE 100"?

Bliver man ikke klogere ved at kigge i Apple Systemprofil.

Jeg mener det er IDE, men gider ikke lige tænde min nu.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-09-03 21:32

> [...]

> edbpriser er der ikke umiddelbart noget der hedder ATA - et eller andet
> siger mig at jeg skal vælge en "IDE 100"?

Du skal bare købe sådan en her:

http://www.bob.dk/?vareNummer=ST3120026A

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-09-03 22:30

> [...]

> edbpriser er der ikke umiddelbart noget der hedder ATA - et eller andet
> siger mig at jeg skal vælge en "IDE 100"?

Til DV SE modellen passede IDE 100, og så vidt jeg husker var det det
samme i de lidt ældre rev a-d modeller. Det var kun MB-størrelsen på
disken der var ændret til de dengang fantastiske 13 GB - (og så tænker
man tilbage på dengang man startede og 40 MB var en stor disk

mvh. Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten Lind

Dato : 23-09-03 08:37

> [...]

> disken der var ændret til de dengang fantastiske 13 GB - (og så tænker
> man tilbage på dengang man startede og 40 MB var en stor disk

Hæ, hæ.....eller en SEedu med 20MB))))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)