Valg af grafikkort , men hvilken producent~
Fra : lasse \(8900\)

Dato : 17-09-03 18:53

Hejsa
Jeg har valgt det grafikkort jeg vil købe til min nye spille pc, men somsagt
hvilken producent er den fortrukne??
Har valgt at købe et Radeon 9600 Pro, men så bliver forvirringen total, har
været i edbpriser og der kommer 7 producenter frem.Har hørt navnet Sapphire
flest gange nævnt , men de andre såsom Hightech, Powercolor, Gigabyte osv
har jeg aldrig hørt nævnt som grafikkort producenter. Nogen der kender til
dem eller er det bare Sapphire man skal vælge?
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-09-03 21:09

"lasse (8900)" <ynwa1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg aldrig hørt nævnt som grafikkort producenter. Nogen der kender til
> dem eller er det bare Sapphire man skal vælge?

Ja, det er en jungle at komme ind i, det med valg af kort, men efter min
mening, så er du inde på rette spor, nemlig ATI. Jeg har også valgt et kort
fra en jeg ikke kendte, nemlig Tyan, og ind til nu, så er jeg da ikke blevet
skuffet. Du kan se nogle modeller her
http://www.tyan.com/products/html/graphics_cards.html, og det jeg syntes er
ret fedt, det er den køling der er på, jeg kan ikke høre den. Jeg valgte et
9700 Pro.

Kim Larsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-09-03 21:18

lasse (8900) wrote:
> Nogen der kender til dem eller er det bare Sapphire man
> skal vælge?

Tyan, Gigabyte, Hercules og Sappire er nok 'de store'. Derefter kommer
Powercolor og Club 3D m.fl...

--
Martin K

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 18-09-03 06:30

> [...]
> har jeg aldrig hørt nævnt som grafikkort producenter. Nogen der kender til
> dem eller er det bare Sapphire man skal vælge?

Jeg har lige bestilt et Sapphire 9600 pro ultimate (passiv køling). Jeg har
ingen erfaringer men, har ellers hørt godt om Sapphire.

> Lasse (8900)
>
> You´ll never walk alone

Simon

Fra : SA

Dato : 18-09-03 07:12

"lasse (8900)" <ynwa1972@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har jeg aldrig hørt nævnt som grafikkort producenter. Nogen der kender til
> dem eller er det bare Sapphire man skal vælge?

Jeg har købt et Hightech 9600 Pro, og jeg er meget tilfreds. Prisen er ok,
og så overclocker det meget fint.
Pt. kører jeg 481,5 på core'en og 342 på rammen, hvilket godt kan komme
højere op.

/SA

Fra : Jakob Toft

Dato : 19-09-03 19:51

Hej Lasse
På hardware-test.dk http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2072, giver
de HIS Excalibur en meget fin bedømmelse.
Mvh
Jakob

Fra : Jakob Toft

Dato : 19-09-03 19:52

Hej Lasse

Fra : lasse \(8900\)

Dato : 20-09-03 13:42

"Jakob Toft" <toftjakob@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
giver de HIS Excalibur en meget fin bedømmelse.

oki takker til alle for svar
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone