Flytning af Office fra Windows 95 til W98
Fra : Nils F.

Dato : 17-09-03 16:50

En ven af mig skal have en ny pc med Windows 98 på. Intet problem.

Men han har ingen installations-cder til sin Office 97 på den gamle pc, som
hans tidligere arbejsgiver solgte ham i 1999.

Er det teknisk muligt at flytte programmerne til WIN 98 (en ny harddisk bare
med W98 på)? Findes der programmer, der kan hjælpe?

Jeg har Ghost, men det giver ham jo ikke USB-understøttelse at få en kopi af
den gamle harddisk med over.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-09-03 21:37

"Nils F." <udsendt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bare
> med W98 på)? Findes der programmer, der kan hjælpe?

Nej, det kan man ikke. Den lægger filer i en hel del mapper og indskriver
oplysninger i registreringsdatabasen, så det kan man ikke uden videre gøre.

> Jeg har Ghost, men det giver ham jo ikke USB-understøttelse at få en kopi
af
> den gamle harddisk med over.

Jeg har set enkelte tilfælde, hvor det med rimelig succes lykkedes at sætte
en harddisk fra en pc over i en anden og få den til virke, idet den selv
kunne konfigurere de nye hardwaredele. Hvis det kan lade sig gøre i dette
tilfælde, kan man jo ghoste den nuværende opsætning over på den nye og så
opgradere med win98 bagefter. Men hvis han også kun har win98 på hd, så kan
det ikke lade sig gøre.
Men jeg har flere gange set, at en pc slet ikke vil starte på denne måde,
fordi der simpelthen er for mange hardwareændringer, til at den kan finde ud
af det.

USB understøttelse kommer delvis fra bios og delvis softwaremæssigt. Bemærk
her, at win 98 ikke understøtter usb særlig godt. Win 98 se var bedre, men
først med ME blev understøttelsen stort set uproblematisk.
Nogle usb enheder kan slet ikke køre med win98 og andre kræver særlige
drivere.

Kurt