2 skærme på min Mac?
Fra : Peter Theglev

Dato : 17-09-03 12:25

Hey

Synes jeg har læst at min Mac understøtter 2 skærme, men ved kig på
bagsiden er jeg da lidt i tvivl:

Jeg har en G4/2x 1.25 GHz. Det er den seneste model.

Er det muligt at koble en ekstra skærm på - og hvordan?

Venligst
Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-03 12:51

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

> [...]
> bagsiden er jeg da lidt i tvivl:
>
> Jeg har en G4/2x 1.25 GHz. Det er den seneste model.
>
> Er det muligt at koble en ekstra skærm på - og hvordan?

Helt sikkert, Peter
Du har jo både ADC & DVI på dit grafikkort, ikke? Og fik du ikke en
lille adapter med?

Anyway, din maskine er: dual display capable

Hej
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Peter Theglev

Dato : 17-09-03 14:41

Morten Lind wrote:

> [...]
> lille adapter med?
>
> Anyway, din maskine er: dual display capable

Hmm - så vidt jeg kan se, er min LaCie skærm koblet direkte til VGA
porten - uden nogen adapter.
DVI-porten (der har en massssse små "huller") er ledig, men så vidt jeg
kan se, er den medfølgende adapter kun fra "bred" til "smal" VGA.

any ideas?

Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-03 15:36

> [...]

> DVI-porten (der har en massssse små "huller") er ledig, men så vidt jeg
> kan se, er den medfølgende adapter kun fra "bred" til "smal" VGA.

OK....Adapteren er til DVI-porten og som du rigtigt siger, ender den i
et smalt 15 hul VGA-stik.

Så langt så godt -

Men du har ikke en VGA-port på kortet, medmindre nVidia har fundet på
noget sjov Se, det ville jo være ulig meget nemmere, hvis vi havde
styr på, hvilket kort, du har i, men okay, vi gætter os frem.

Er det ATIkort har du de to porte, jeg tidligere nævnte.

Så jeg påstår, at din LaCieskærm sidder i ADC-porten, men hér er jeg
usikker, for jeg troede, det kun var Apples skærme, der havde ADC?

Kan adapteren sidde i den ledige port?

Hvis den IKKE kan, bruger din skærm DVI-porten og så skal du bare købe
en Apple-skærm, så passer det.

Hvis den KAN, så bruger du ADC-porten, og så skal du have en skærm med
DVI-stik, ELLER bruge adapteren og have en skærm med smalt 15-bens
VGA-stik, ELLER endnu en adapter til adapteren, som er en smal 15-bens
VGA til bred 15-bens VGA, som svarer til de ældre Apple-skærme.

Var det for indviklet, hæ, hæ..........

Husk info næste gang & held og lykke med projektet - det er fedt

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Karl Antz

Dato : 17-09-03 12:53

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

> Er det muligt at koble en ekstra skærm på - og hvordan?

Yup. Kortet har et Apple-stik og et dvi-stik. Hvis du har en
Apple-skærm, skal du sætte denne på Apple-stikket. Har din anden skærm
et dvi-stik sætter du den så på dvi-indgangen. Er det en vga-skærm,
følger der såvidt jeg husker en dvi>vga-adapter med.

Mere kompliceret er det hvis ingen af dine skærme har apple-stik. Så
skal du ud at købe en ekstra adapter - fra apple-stik til dvi og/eller
vga.

Håber det hjælper

ka'l

Mere kompliceret
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Theglev

Dato : 17-09-03 14:32

Karl Antz wrote:

> [...]
>
> Mere kompliceret er det hvis ingen af dine skærme har apple-stik. Så
> skal du ud at købe en ekstra adapter - fra apple-stik til dvi og/eller

Takker!
Må lige høre vores it-mand om der var en lille adapter med i kassen.

Peter