Så slank dig dog!
Fra : Carlsen

Dato : 17-09-03 07:35

Hej NG'er...

Har jeg ikke ret i at det "bare" drejer sig om:

1. Have lyst til at tabe sig
2. Forbrænde mere end man indtager
3. Tage sig sammen!

Jeg har selv vejet 107 kg. og er nu normalvægtig (85 kg) . Ikke for at
gøre nogen sure eller tvære, træde på nogen eller latterliggøre diverse
fornuftige kure osv....men....hvis du vil tabe sig, og du vitterlig er
utilfreds med sig selv, at det betyder noget for dig -

SÅ TAG DIG SAMMEN!!!

....spis hvad du har lyst til (farligt, ved jeg godt) men kom i gang med
motionen - forbrænd mere end du indtager...såre simpelt!

Det er det samme med rygning - har selv røget 20 - 30 smøger om dagen -
lagde dem væk sammen med forøgelsen af motion (festryger stadig)...

GØR DET!

TAG DIG SAMMEN!

NÅR JEG KAN KAN DU OGSÅ!

DET STARTER FRA I DAG - NU!!!

HELD OG LYKKE!

-LC

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-09-03 07:44

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har jeg ikke ret i at det "bare" drejer sig om:
>
> 1. Have lyst til at tabe sig
> 2. Forbrænde mere end man indtager
> 3. Tage sig sammen!

Var det blot så enkelt, ville der ikke være så mange overvægtige.

1) Man skal VILLE tabe sig, ja. Men det er ikke nok.

2) At forbrænde mere end man indtager kan være nemt. Men det medfører ikke
nødvendigvis, at man taber sig nævneværdigt. Spiser man færre kalorier, end
man har brug for, vil kroppen ofte tilpasse sig det, der kommer ind.

3) Tage sig sammen..... hvis der er noget mange overvægtige gør, så er det
faktisk at tage sig sammen. Igen og igen og igen.

Det er ikke manglende vilje eller manglende evne til at tage sig sammen, der
er problemet. Det er vanskelighederne med at få kroppen til at acceptere, at
den ikke skal tilpasse forbrændingen og behovet til den mængde man spiser.

En anden vanskelighed.....

Rygere, alkoholikere og narkomaner kan tage en "kold tyrker", holde sig fra
stoffet og få kemisk hjælp (medicin) til at holde sig stofffri.

Den overvægtige er nødt til at fortsætte med at spise.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carlsen

Dato : 17-09-03 19:25

> Var det blot så enkelt, ville der ikke være så mange overvægtige.

Men det ville hjælpe!

> 1) Man skal VILLE tabe sig, ja. Men det er ikke nok.

JO!!

> [...]
end
> man har brug for, vil kroppen ofte tilpasse sig det, der kommer ind.

JO, hvis man spiser ordentligt, varieret og sundt!

> 3) Tage sig sammen..... hvis der er noget mange overvægtige gør, så er det
> faktisk at tage sig sammen. Igen og igen og igen.

Netop..igen og igen og igen...så har de ikke villet det 100%

> [...]
at
> den ikke skal tilpasse forbrændingen og behovet til den mængde man spiser.

Motion!

Som jeg nævnte tidligere er det ikke for at nedgøre nogen men give dem et
los i røven - TAG DIG SAMMEN - det er 90% af dit vægttab. Jeg taler ikke om
syge mennesker, men om mennesker som "bare" skal tage sig sammen - jeg har
selv været nede - og er kommet op (ned i vægt); jeg tog mig sammen!!!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-09-03 19:56

Carlsen wrote:

> JO!!

nej......

> JO, hvis man spiser ordentligt, varieret og sundt!

uanset hvor sundt og varieret man spiser kan der være andre omstændigheder
der gør at man ikke kan tabe sig......

> Netop..igen og igen og igen...så har de ikke villet det 100%

bull-shit......

> Motion!

nemt nok at sige, svært at gøre i praksis....

> [...]
> taler ikke om syge mennesker, men om mennesker som "bare" skal tage
> sig sammen - jeg har selv været nede - og er kommet op (ned i vægt);

i realiteten (og ifølge min læge) er jeg 100% sund og rask, jeg mangler kun
min tyktarm men fungerer så normalt som alle andre ellers...
til trods for at jeg de sidste 6 mdr har gået til diætist og levet efter en
1200 kcal diæt i det daglige og motioneret efter min fysiske tilstand ( der
desværre ikke tillader hård sveddrivende motion) har jeg på det sidste år
taget 8-9 kg på.... og jeg vedbliver at tage på......
jeg indtager mindre kalorier end jeg rent udregningsmæssigt (udregnet ud fra
min højde, vægt og normal fysisk aktivitet) skal bruge, og jeg motionerer
efter anvisningerne.... hvordan forklarer du lige den??

min forklaring? min krop er fucked up efter mine operationer og kan ikke
længere finde ud af hvor meget den skal bruge i forhold til hvor meget den
optager.....
det allermest groteske er næsten at jeg "kun" behøver at tage 2 kg mere på,
så er jeg på en bmi på 30 og dermed berettiget til at få den hjælp jeg har
ønsket og bedt om siden starten......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Carlsen

Dato : 18-09-03 05:43

> nej......

kan man tabe sig uden at ville det?

> uanset hvor sundt og varieret man spiser kan der være andre omstændigheder
> der gør at man ikke kan tabe sig......

Ja, men jeg taler ikke om mennesker som på den ene eller anden måde ikke
fungerer "normalt".

> bull-shit......

....Kanon komment, men det er stadig min overbevisning at man "bare" skal
tage sig sammen.

> nemt nok at sige, svært at gøre i praksis....

Undskyldninger er der nok af^^

> min forklaring? min krop er fucked up efter mine operationer og kan ikke
> længere finde ud af hvor meget den skal bruge i forhold til hvor meget den
> optager.....

Lyder ikke godt, det er jeg ked af. Men så er der jo også omstændigheder som
gør at du har svært ved at tabe dig, og ikke som mange andre der "bare" ikke
kan komme igang - eller rettere ikke kan lægge sit liv om.

-LC

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 06:23

Carlsen wrote:

> kan man tabe sig uden at ville det?

ja, det kan man faktisk..... selv har jeg engang tabt hele 12 kilo uden at
gøre noget og uden at ville det.... det "skete" bare....

> Ja, men jeg taler ikke om mennesker som på den ene eller anden måde
> ikke fungerer "normalt".

jamen hvad er"normalt"?? og hvordan definerer man sig selv som unormal, når
alle andre siger "jamen det er ulogisk, du skulle jo tabe dig som det er
nu"?

> ...Kanon komment, men det er stadig min overbevisning at man "bare"
> skal tage sig sammen.

så er det fordi du ikke har prøvet andet..... det er for nemt at komme og
sige at man "bare" skal dit og dat, så skal det nok virke...... hvis det har
virket for dig, fint, men du kan ikke automatisk gå ud fra at alle mennesker
er og fungerer som du..... det er ganske simpelt naivt ;)

> Undskyldninger er der nok af^^

enig....

> Lyder ikke godt, det er jeg ked af.

jeg beskrev ikke min situation for at få din medfølelse, men for at forklare
dig at man ikke "bare" altid kan som du siger....

> Men så er der jo også
> omstændigheder som gør at du har svært ved at tabe dig, og ikke som
> mange andre der "bare" ikke kan komme igang - eller rettere ikke kan
> lægge sit liv om.

hvordan vil du så karakterisere alle de andre "normale" mennesker derude der
har samme problem som jeg?? jeg har i det mindste en bunke operationer jeg
kan skyde skylden på, det har de ikke......
der er mennesker der som jeg kan leve 100% som de skal og endda motionere,
uden at der sker en dyt...... fordi deres krop ikke vil samarbejde og "ikke
kan finde ud af det".... disse mennesker kan sjældent få gang i et vægttab
uden proff hjælp, netop fordi de gør alt det "rigtige" og det bare er
hamrende forkert for dem.....

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-09-03 06:25

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> kan man tabe sig uden at ville det?

Ja. Det kan man godt.

Det modsatte kan endda også være tilfældet: at man tager på på trods af, at
man vil tabe sig. Det kan blandt andet ske, hvis ens ønske om vægttab
medfører, at man bliver så bevidst om mad, at det fylder det meste af ens
opmærksomhed.

> Ja, men jeg taler ikke om mennesker som på den ene eller anden måde ikke
> fungerer "normalt".

Du mangler lige at forstå, at det er helt normalt, at man kan have svært ved
at tabe sig! Det sker for helt normale mennesker, der ikke fejler en dyt *S*

Der er adskillige herinde, der har erfaret det. For nogles vedkommende har
det ikke handlet om ikke at have prøvet - men om at finde lige netop den
kur/kostomlægning/metode, der hjalp i deres tilfælde. Andre herinde kan
fortælle, at samme metode ikke har hjulpet dem.

> ...Kanon komment, men det er stadig min overbevisning at man "bare" skal
> tage sig sammen.

Og du tager stadig fejl *S*

Dit problem er, at du tror, at når det virker for DIG, så virker det ligedan
for andre. Det gør det ikke nødvendigvis.

Det er endda så surt, at hvad der virker for en mand, ikke virker lige så
effektivt for en kvinde.
Hvad der virker for en 20-årig virker ikke nødvendigvis når hun bliver 40.
Hvad der virker på de første 30 kilo, der skal tabes, virker ikke
nødvendigvis når de sidste 10 kilo skal af.
Den metode, der får kiloerne til at rasle af den ene, virker ikke på den
anden.

And so on.....

> Undskyldninger er der nok af^^

For mit eget vedkommende har ikke engang årevis med løbetræning (op til 5
timers løb om ugen suppleret med svømning) kunne høvle de sidste kilo af.

Jeg behøver ikke engang bruge undskyldninger for ikke at motionere. Jeg GØR
det rent faktisk. *S*

> [...]
ikke
> kan komme igang - eller rettere ikke kan lægge sit liv om.

Jeg har ingen gode forklaringer som Sabina.
Men min krop vil altså bare ikke. Ikke lige nu.

Jeg holder ud og måske kommer det til sidst. Men lige nu er ikke engang
stædigheden, viljen og motionen nok. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Pernille S

Dato : 29-10-03 13:33

Sabina Hertzum wrote:
> det allermest groteske er næsten at jeg "kun" behøver at tage 2 kg mere på,
> så er jeg på en bmi på 30 og dermed berettiget til at få den hjælp jeg har
> ønsket og bedt om siden starten......

Jeg er på 42, så nu er jeg nysgerrig. Jeg har været lidt ude af
cirkulation her på kanalen, og er ved at læse op på hvad der er sket på
det seneste.

Hvad drejer denne hjælp sig om?

--
mvh, Pernille S
http://romancedanmark.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-10-03 22:20

Pernille S wrote:

> Jeg er på 42, så nu er jeg nysgerrig. Jeg har været lidt ude af
> cirkulation her på kanalen, og er ved at læse op på hvad der er sket
> på det seneste.
>
> Hvad drejer denne hjælp sig om?

det drejede sig om pillerne reduktil...... dig har jeg ENDELIG fået
gennemtrumfet det hos lægen, og har nu været på pillerne i en måned.......
hvilket har resulteret i et vægttab på indtil nu 4 kilo, hvoraf det meste
smuttede af de første par uger......
grunden til at jeg havde behov for den slags hjælp var at min vægtøgning
ikke kom af "almindelig" overspisning og manglene motion, men som følge af
operationer i tarmene......

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-09-03 20:07

> JO!!

Nej *S*

> JO, hvis man spiser ordentligt, varieret og sundt!

Så kan vi fluks konkludere, at vilje IKKE er nok - at det også kræver VIDEN?
*S*

> Netop..igen og igen og igen...så har de ikke villet det 100%

Nem konklusion. Kan jo være, at de blandt andet har manglet VIDEN.

Selv ikke dem, der forsker i emnet mener, at de har tilstrækkelig viden. Men
DU mener, at du har det entydige, enkle og endegyldige svar. *S*

> Som jeg nævnte tidligere er det ikke for at nedgøre nogen men give dem et
> los i røven - TAG DIG SAMMEN - det er 90% af dit vægttab.

Det er sikkert lige, hvad mange har manglet for at tage sig sammen... et
såkaldt los i røven fra dig.

Det skal nok gå alt sammen nu! *G*

Men derudover har du da helt ret i, at der også er behov for at ville og for
at tage sig sammen.
Men nok er det desværre ikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carlsen

Dato : 18-09-03 05:37

> Nej *S*

Det jeg mener er at det er en forudsætning for at kunne tabe sig - ingen
100% tro og commitment - intet vægttab!

> Så kan vi fluks konkludere, at vilje IKKE er nok - at det også kræver
VIDEN?
> *S*

Klart men vilje er en forudsætning. Masser af viden men ingen vilje - intet
vægttab, masser af vilje ingen viden - vægttab!

> Nem konklusion. Kan jo være, at de blandt andet har manglet VIDEN.

Det tror jeg altså stadig ikke. Hvis man ikke fejler noget (som tråden
tidligere - og det synes jeg fan'me er synd!) er det stadig min
overbevisning at vilje og standhaftighed - samt opbakning selvfølgelig - er
de vigtigste ingredienser til et vægttab.

> Selv ikke dem, der forsker i emnet mener, at de har tilstrækkelig viden.
Men
> DU mener, at du har det entydige, enkle og endegyldige svar. *S*

Nej slet ikke. Jeg siger "bare" - og jeg ved at det provokerer mange (mest
dem som giver mig ret men ikke kan tage sig sammen vil jeg tro) - men for
90% er svaret såre enkelt - det må du da give mig ret i?!

> Det er sikkert lige, hvad mange har manglet for at tage sig sammen... et
> såkaldt los i røven fra dig.
>
> Det skal nok gå alt sammen nu! *G*

Det er sådan set lige gyldigt hvor det los kommer fra - er der bare en som
kan kommer over tersklen fra de evendelige elevator slankekure og frem til
at lægge store dele af sit liv om - så er det fint for mig. Hvis ikke en har
taget bare lidt til efterretning og kan give mig en smule ret - ja, så har
jeg jo skudt over målet. Det virker ikke som om det går så godt for mig
her - hvilket jeg heller ikke regnede med, men det er stadig min
overbevisning at første forudsætning er vilje.

-LC

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-09-03 06:41

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg mener er at det er en forudsætning for at kunne tabe sig - ingen
> 100% tro og commitment - intet vægttab!

Forkert!

Mange vil kunne tabe sig en hel del, hvis den, der i familien har ansvaret
for madlavningen, begynder at servere sundere mad.

Og nogle vil have svært ved at tabe sig på trods af ønske og vilje, hvis der
dagligt serveres usund mad derhjemme.

> Klart men vilje er en forudsætning. Masser af viden men ingen vilje -
intet
> vægttab, masser af vilje ingen viden - vægttab!

Masser af mennesker vil gerne vide hvordan - men får forkert viden!
Følger du med herinde, kan du se videbegærlige mennesker stille spørgsmål,
der tydeligvis er baseret på forkert og manglende viden om, hvad de er i
gang med.

Det er ikke nok at VILLE vide. Man skal stille de rigtige spørgsmål de
rigtige steder - og man skal have de rigtige svar.

> [...]
er
> de vigtigste ingredienser til et vægttab.

Det ER vigtige ingredienser.
Men det er ikke nok.

> Nej slet ikke. Jeg siger "bare" - og jeg ved at det provokerer mange (mest
> dem som giver mig ret men ikke kan tage sig sammen vil jeg tro) - men for
> 90% er svaret såre enkelt - det må du da give mig ret i?!

Du provokerer ikke mig *S*

Det ville du måske, hvis ikke jeg havde tabt mig på viden, vilje og ønske -
og hvis jeg ikke også havde erfaret, at viden, vilje og ønske pludselig ikke
er nok. Det har jeg både personligt erfaret og jeg ved det fra andre, der
har oplevet det sammen.

Så jeg VED, at du bare er uvidende om vægttab. Du har bare været så heldig
at undgå mange af de problemer, som NOGLE løber ind i.

> Det er sådan set lige gyldigt hvor det los kommer fra - er der bare en som
> kan kommer over tersklen fra de evendelige elevator slankekure og frem til
> at lægge store dele af sit liv om - så er det fint for mig.

Losset kunne eksempelvis være VIDEN

Har du aldrig oplevet, at noget ikke virker for dig på trods af, at du
stædigt prøver igen og igen på forskellige måder. Og lige pludselig finder
du ud af - eller får forklaret - hvordan det skal gøres. Og vupti går det
som en leg. Hvorefter man kan stå og ærgre sig over, at man dog ikke vidste
besked noget før.

> [...]
> her - hvilket jeg heller ikke regnede med, men det er stadig min
> overbevisning at første forudsætning er vilje.

Jeg vi gerne give dig ret i, at viljen er en særdeles afgørende faktor.
Men jeg vil IKKE give dig ret i, at viljen er DEN afgørende faktor.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carlsen

Dato : 18-09-03 23:18

> Så jeg VED, at du bare er uvidende om vægttab. Du har bare været så heldig
> at undgå mange af de problemer, som NOGLE løber ind i.

Der VED jeg du tager fejl.

> Jeg vi gerne give dig ret i, at viljen er en særdeles afgørende faktor.
> Men jeg vil IKKE give dig ret i, at viljen er DEN afgørende faktor.

....og sådan kunne vi blive ved ikk^^

-LC

Fra : Puk

Dato : 18-09-03 16:11

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Klart men vilje er en forudsætning. Masser af viden men ingen vilje -
intet
> vægttab, masser af vilje ingen viden - vægttab!

For mig har det faktisk været viden, som har givet udslaget.
Ja helt færdig er jeg jo ikke endnu, er faktisk kun lige begyndt, men jeg
kan mærke en markant forskel fra tidligere.

Denne gang gik jeg til en personlig træner og fik også ham til at lave mig
en personlig kostplan !
Den kostplan har efter min bedste overbevisning gjort hele forskellen. For
det er den der har lært mig, at jeg faktisk godt kan spise alt det mad, jeg
elsker og samtidig tabe mig.

Jeg kan ikke tælle det antal gange jeg er løbet sur i grønsager, salat,
kalkunkød og tun i rå mængder. Nu spiser jeg lasagne, cheeseburger,
frikadeller med kartofler i både, bøf med bagekartoffel og bearnaise osv
osv. Og det gør simpelthen hele forskellen for mig. For jeg ELSKER bare al
den gode mad. At give afkald på det hele duer bare ikke for mig.

Jeg har skam vidst en masse om kalorier og kulhydrater, proteiner og fedt,
men jeg har ikke før været i stand til at omsætte den viden til mad, som jeg
syntes var lækkert og mættende. Jeg har skam villet det i mange mange år,
men det har ikke virket, før jeg lærte om alt det lækre jeg godt kunne spise
*S*.

En sidegevinst er så, at jeg har mistet trangen til søde sager, og det er
jeg ret overbevist om også hjælper en del. Siden d.6.august i år har jeg
ikke rørt slik, chips, is, kager eller almindelig sodavand og jeg har ikke
engang savnet det.

Endnu en sidegevinst er, at jeg har fået flyttet det primære fokus fra
vægten og over på kosten og motionen. Min træner vejer mig, når jeg skal
vejes og det sker max een gang om måneden! Min egen badevægt er gemt væk i
et skab og jeg tænker stort set aldrig på den. De lange perioder mellem
vejninger betyder også, at jeg ikke går og tænker på det hele tiden og så
bliver det maden og motionen jeg beskæftiger mig med.

Træningen er helt klart også en vigtig faktor. Alt i alt får jeg mellem 9,5
og 11 timers omklædt motion om ugen. Deri tæller jeg så ikke gåture med
hunden, cykelturene ned og købe ind eller cykelture ud til venner og
familie. Det er ren sveddryppende motion.

Jeg er kun blevet vejet een gang og det var i lørdags. Da havde jeg tabt
totalt 7,6 kg. Der var faktisk røget 8,5 kg fedt, men jeg havde taget lidt
muskelvæv på og så havde jeg lidt mere vand i kroppen og blev ikke vejet på
tom mave. Målebåndet gav endnu mere fantastiske resultater. Der var såmænd
røget 10 cm i livet, 9 om hofterne og 5 cm på hvert lår, 2,5 cm ved brystet
og 9 cm omkring skuldrene.

Jeg har villet det vægttab hele mit liv, men den viden jeg har fået fra min
træner og den kostplan han har lavet til mig, har gjort den store forskel,
for nu taber jeg mig faktisk uden at synes, at det er hårdt og svært.

Mange hilsner
Puk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-09-03 20:55

[Carlsen | Wed, 17 Sep 2003 20:25:21 +0200]

>JO!!

Nej, så enkelt kan du ikke stille det op. Hvad det ene menneske taber
sig på behøver bestemt ikke at være lykken for det andet.

>JO, hvis man spiser ordentligt, varieret og sundt!

Nej, igen så enkelt er det ikke; som Lisberth er inde på kan man sagtens
spise en sund varieret mad uden at tabe sig, hvis f.eks.
kalorieindholdet er *for* lavt sætter kroppen forbrændingen ned.

>Netop..igen og igen og igen...så har de ikke villet det 100%

Ej, du kan ikke bare mene at det kun er viljen der skal til - det er da
mindst lige så vigtigt (om ikke vigtigere) at folk spiser en kost der
kan hjælpe dem med at tabe sig.

>Som jeg nævnte tidligere er det ikke for at nedgøre nogen men give dem et
>los i røven -

Det er i og for sig også prisværdigt nok, men at råbe af folk at de skal
tage sig sammen, er slet ikke så effektive som ordentlig oplysning.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Carlsen

Dato : 18-09-03 05:47

> Nej, så enkelt kan du ikke stille det op. Hvad det ene menneske taber
> sig på behøver bestemt ikke at være lykken for det andet.

Nej...men vilje er nøglen til succes - ingen vilje intet vægttab.

> Nej, igen så enkelt er det ikke; som Lisberth er inde på kan man sagtens
> spise en sund varieret mad uden at tabe sig, hvis f.eks.
> kalorieindholdet er *for* lavt sætter kroppen forbrændingen ned.

En normalt velfungerende krop vil tabe sig ved en sund og varieret kost
(ingen hysteri) kombineret med motion.

> Ej, du kan ikke bare mene at det kun er viljen der skal til - det er da
> mindst lige så vigtigt (om ikke vigtigere) at folk spiser en kost der
> kan hjælpe dem med at tabe sig.

Jeg siger - vilje, tro og standhaftighed er en forudsætning for at kunne
spise ordentligt og motionere.

> Det er i og for sig også prisværdigt nok, men at råbe af folk at de skal
> tage sig sammen, er slet ikke så effektive som ordentlig oplysning.

Det hjælper på nogen - fx mig - men jeg er nok den eneste det har
hjulpet/hjælper på?!?!?

-LC

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-09-03 06:45

> Nej...men vilje er nøglen til succes - ingen vilje intet vægttab.

Forkert. Man kan tabe sig uden vilje.

Jeg kender i øvrigt nogle stykker, der meget gerne vil tage på. De kan ikke!
De spiser mad, som ville få mig til at eksplodere, men i deres tilfælde sker
der intet.

> En normalt velfungerende krop vil tabe sig ved en sund og varieret kost
> (ingen hysteri) kombineret med motion.

Nej. En normal og velfungerende krop vil bevare sit vægttab ved en sund og
varieret kost kombineret med motion.

> Det hjælper på nogen - fx mig - men jeg er nok den eneste det har
> hjulpet/hjælper på?!?!?

At det hjælper i rigtig mange tilfælde er ikke ensbetydende med, at det
ALTID og for ALLE er nok.

Jeg kender en del, der træner hårdt mange timer om ugen... de opnår
alligevel aldrig at komme med til de olympiske lege.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carlsen

Dato : 18-09-03 23:21

> At det hjælper i rigtig mange tilfælde er ikke ensbetydende med, at det
> ALTID og for ALLE er nok.

Ingen regler uden undtagelser^^

Fra : ea

Dato : 18-09-03 21:18

>Nej...men vilje er nøglen til succes - ingen vilje intet vægttab.

>En normalt velfungerende krop vil tabe sig ved en sund og varieret kost
>(ingen hysteri) kombineret med motion.

jeg synes motionen i sig selv har givet lyst til at spise sundere. de
fleste kan komme langt ved at motionere 3 gange om ugen og droppe 3/4
af alt slik og sodavand

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-09-03 14:53

[Carlsen | Thu, 18 Sep 2003 06:47:25 +0200]

>Nej...men vilje er nøglen til succes - ingen vilje intet vægttab.

Så nemt kan det ikke siges; det er naturligvis vigtigt at have viljen
til at tabe sig, men hvis det er slet ikke nok. Så skal først finde den
""magiske"" diet der hjælper lige pricis DIg til et vægttab.

>En normalt velfungerende krop vil tabe sig ved en sund og varieret kost
>(ingen hysteri) kombineret med motion.

Well, så er der utroligt mange mennesker der ikke har en "normalt
velfungerende krop".

>Det hjælper på nogen - fx mig - men jeg er nok den eneste det har
>hjulpet/hjælper på?!?!?

Sikkert ikke; nogle har sikkert brug for noget mere end lidt velvijle;
men langt de fleste har brug for langt mere end bare én der råber at de
skal tage sig sammen og tabe sig.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Carlsen

Dato : 18-09-03 23:36

Nu kunne vi jo blive ved med at komme med vores overbevisning og viden om
tab af fedtvæv eller manglende tab af samme...hvilket i øvrigt er en
spændende debat/diskussion, der nok ikke l i i i i g e vil kunne afdækkes i
en ng (og dog).

Jeg er 100% sikker på, og ja, der er undtagelser - det vil der altid være,
at hvis man vil tabe sig er det første skridt på vejen at VILLE tabe sig.
VILJE krydret med en god pose selvdisciplin og vejen er bred som bare f.....

I øvrigt er jeg sikker på at der sidder mange og læser denne tråd som vil
give mig ret! De mennesker jeg omgåes er både enige og uenige med mig, men
ALLE kommer alligevel frem til at, hvis man ikke VIL og man ikke har
selvdisciplin nok KAN det ikke lade sig gøre at smide sit fedt. At der også
er andre faktore der spiller ind - JA! klart - men jeg tillægger dem altså
ikke så stor betydning som alle jer andre^^

På trods af at jeg pt. i denne tråd er alene om min overbevisning vil jeg
sige (med et glimt i øjet):

TAG DIG SAMMEN OG FÅ SMIDT DET FEDT^^ (hvis du altså vil det?)

-LC

Fra : Pia J

Dato : 19-09-03 09:18

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> wrote in message news:3f6a3337$0$13269

> [...]
> at hvis man vil tabe sig er det første skridt på vejen at VILLE tabe sig.
> VILJE krydret med en god pose selvdisciplin og vejen er bred som bare

Du har naturligvis ret i, at det man ikke taber sig ved at SNAKKE om det -
og så spise noget mere vingummi fordi man har ordnet en ekstra spand
vasketøj i dag.

:Pia

Fra : Steen F.

Dato : 22-09-03 02:05

Carlsen wrote:
> Hej NG'er...
> Har jeg ikke ret i at det "bare" drejer sig om:
> 1. Have lyst til at tabe sig
> 2. Forbrænde mere end man indtager
> 3. Tage sig sammen!
[snip en hel masse]

Davs Carlsen...
Prøv at sige til en ryger, at han skal stoppe med det pjat og bare TAGE SIG
SAMMEN og lægge smøgerne på hylden! *G*
For mit vedkommende var det faktisk som om at kroppen gjorde modstand når
jeg tabte mig. Den VILLE have noget af det gode mad jeg spiste førhen. Og så
er det sgu svært.
Jeg har ca. den samme baggrund som dig (vejet omkring de 105 og er nu på vej
ned mod de 90 kg og skal ned på et-par-og-80 kg).
Og for mit vedkommende har det ikke været SÅ let at stoppe med at spise, når
tarmene skriger på mad og det eneste der med sikkerhed hjælper, er at æde en
pizza (og gerne med extra ost!) *G*
Men jeg er hårdnakket og skal sgu nok få bugt med overvægten - jeg gør det
vha. den milde lowcarb metode kaldet "Omega-metoden" af Niels Ehler.
Og det virker på mig. I løbet af 3 uger har jeg da tabt 4 kg uden at sulte.
Efter de første 7-9 dage var "abstinens-symptonerne" væk og jeg faldt
ligesom til ro og havde ikke træng til søde sager længere, men jeg har spist
lidt Kims peanuts og M&M's og lidt 72% Lindenborg chokolade engang
imellem... for hyggens skyld. Og det er faktisk bare en dårlig vane. Måske
jeg skulle prøve hypnose for at komme af med mine TANKER om mad?

Hilsen Steen