Vandskuring af målet væg?
Fra : JKJ

Dato : 17-09-03 06:54

Hej

Jeg skal til at vandskure en malet væg og har derfor følgende spørgsmål:

Kan pudset godt "holde" på en malet væg - hvis ikke - er der nogen der har
et godt råd til hvordan man får den til det? Jeg har aldrig prøvet at
vandskure før, så jeg håber meget på hjælp.

Mvh.
John

Fra : Jørgen

Dato : 17-09-03 08:02

hej

Nej især ikke når du ingen ide har om hvad den er malet med i tidens løb

Det suverent bedste resultat får du ved at lade væggen sandblæse, vandskure
og derefter male den med silikatmaling

hilsen jørgen

Fra : //zigge

Dato : 17-09-03 10:03

"JKJ" <de@de.de> skrev i en meddelelse

> Kan pudset godt "holde" på en malet væg - hvis ikke - er der nogen der har
> et godt råd til hvordan man får den til det? Jeg har aldrig prøvet at
> vandskure før, så jeg håber meget på hjælp.

Puds kan sansynligvis ikke binde på malingen.
Men du kan få en strukturmaling, der til forveksling kommer til at ligne en
vandskuret væg.

Mvh
//zigge

Fra : JKJ

Dato : 17-09-03 19:56

Hej

Tak for svarene.

Jeg har hørt at man kan forbehandle væggen med fliseklæber. Derefter skulle
pudset kunne holde. Kan det mon passe?

Mvh.
John

Fra : //zigge

Dato : 17-09-03 21:49

> Hej
>
> Tak for svarene.
>
> Jeg har hørt at man kan forbehandle væggen med fliseklæber. Derefter
skulle
> pudset kunne holde. Kan det mon passe?

Endnu en anvendelse for fliseklæber
Hvis malingen er stabil skulle der vel ikke være noget i vejen for at det
kan holde.

Mvh
//zigge

Fra : Ultimatos

Dato : 18-09-03 19:14

> [...]
> et godt råd til hvordan man får den til det? Jeg har aldrig prøvet at
> vandskure før, så jeg håber meget på hjælp.

Hej
Jeg har haft samme problem og spurgte hos en Flügger Farvehandel. De rådede
mig til, først at male med Flügger facademaling (en meget mat maling) og
siden vandskure. Nu har det holdt i 3 år.

m.v.h.