Mac>windows
Fra : MaRk

Dato : 16-09-03 22:22

Hej

Har hørt at apple over en overrække vil gå over til windows systemer, eller
det bliver valgfrit om man vil køre med appels.

Er det rigtigt???

Mvh
Mark

Fra : Peter Ursin

Dato : 16-09-03 23:18

MaRk <m-jons@mail.dkFJERN> wrote:

> [...]
>
> Har hørt at apple over en overrække vil gå over til windows systemer, eller
> det bliver valgfrit om man vil køre med appels.

Hvor har du dog hørt det henne?

mvh
Peter

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 17-09-03 08:23

On Tue, 16 Sep 2003 23:21:31 +0200, MaRk wrote:

> [...]
>
> Har hørt at apple over en overrække vil gå over til windows systemer, eller
> det bliver valgfrit om man vil køre med appels.

Hej Mark

Øhhh.... Hvordan vil du så forklare Apples fortsatte brug af PowerPC
CPU'en, Windoze køre ikke på den CPU!

Kent

--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-03 18:24

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Øhhh.... Hvordan vil du så forklare Apples fortsatte brug af PowerPC
> CPU'en, Windoze køre ikke på den CPU!

Jov da - gennem VirtualPC, som ejes af Microsoft. Et emuleringsprogram.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Madsen

Dato : 17-09-03 08:24

> [...]

> Har hørt at apple over en overrække vil gå over til windows systemer, eller
> det bliver valgfrit om man vil køre med appels.

Den du har hørt det fra har misforstået noget. Der har været
spekulationer om hvorvidt MacOS X i fremtiden ville blive portet til at
kunne køre på x86-processorer. Så man altså kunne køre OS X på en pc'er
og ikke kun på mac's.

Måske er det det der er blevet misforstået....

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : MaRk

Dato : 17-09-03 11:57

> [...]
> og ikke kun på mac's.
>
> Måske er det det der er blevet misforstået....

Det er sikkert det som blev misforstået.

Det var min Far som havde hørt det og jeg synes det lød lidt underligt, så
tænkte at hvis det var rigtigt var der nok nogen her som vidste det

Takker for svar.

Mvh
Mark

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-09-03 12:15

> [...]

> Det var min Far som havde hørt det og jeg synes det lød lidt underligt, så
> tænkte at hvis det var rigtigt var der nok nogen her som vidste det

Der er mange rygter og misforståelser vedr. Apple. Men hvis Apple lod
være med at lave sit styresystem og gik over til Windows, hvad ville der
så være tilbage? Det er jo først og fremmest styresystemet, der gør
forskellen, og får os til at foretrække at bruge Mac. At Apple så også
lave noget lækkert hardware er kun en fordel. Nå ja, måske bortset fra
prisen. Men det er jo nok sådan, at Apple tjener pengene på hardwaren,
men lokker brugerne til sig med softwaren.
Hvis man kunne køre MacOS på enhver pc, så ville de fleste nok
købe en billig pc. Og så ville Apples hardware-division gå konkurs. Hvis
Apple så skulle leve af at sælge software, ville de nok få problemer, da
mange nok ville lave piratkopier. Da markedet samtidig er langt mindre
end Windows', ville Apples software-dvision nok også hurtigt gå konkurs.
Apple er nødt til at tvinge folk til at købe en Mac for at køre Mac OS.
Ellers får de ikke penge nok ind. Sådan tror jeg i hvert fald, det er.
--
Henrik Münster
Esbjerg