Andet multimedie
bentjuul 3670
Billeder af bogstaver?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-09-03 23:51

Til hjemmesidebrug har jeg brug for at få lavet giffer af nogle
overskrifter, jeg ønsker i en bestemt font (kattepoter), som jeg har fisket
et sted på nettet.
Det har nemlig vist sig, at man SKAL have den font installeret for at se
overskrifterne, som jeg havde tænkt mig, de skulle se ud - og som de også
ser ud på min maskine.
Gifferne skal være transparente, så bogstavet kommer til at stå på den
baggrund, der er på siden og ikke i en hvid firkant.
Jeg kan ikke få Paint til at makke ret - derfor har jeg downloadet en
prøveversion af Paint Shop Pro 8 - men ak, det er mange år siden jeg
arbejdede med en nooooget tidligere udgave af PSP, og jeg kan desværre ikke
huske et klap, har jeg fundet ud af
Er der nogen, der ku tænke sig at hjælpe, så ville jeg blive meget glad....

Venlig hilsen Dikte

--
Se min (næsten) opdaterede hjemmeside www.dikte.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-09-03 15:13

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> Til hjemmesidebrug har jeg brug for at få lavet giffer...

Er der virkelig slet ikke nogen, der vil tage sig tid til at forklare mig,
hvordan jeg skal gøre?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Dallemusen

Dato : 20-09-03 15:50

Prøv at email mig så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-09-03 17:22

"Dallemusen" <ftyifytf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv at email mig så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Din mail virker ikke - jeg har lige fået den, jeg sendte til dig, retur

Venlig hilsen Dikte

Fra : Jane

Dato : 20-09-03 21:51

Benedikte Brisson skrev i

> Er der virkelig slet ikke nogen, der vil tage sig tid til at forklare
> mig, hvordan jeg skal gøre?

Det er ikke viljen der mangler. Jeg har simpelthen bare ikke
fornøjelsen af at have grafikprogrammet på min pc.

Måske kan Paint Shop Pro eksperterne komme til at overse din
tråd fordi titlen ikke siger så meget om indholdet, så nu vil
jeg prøve at lave overskriften om og se om det tiltrækker en
ekspert der kan hjælpe dig.

Jane

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-09-03 23:39

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
> tråd fordi titlen ikke siger så meget om indholdet, så nu vil
> jeg prøve at lave overskriften om og se om det tiltrækker en

Tak Jane, det var sødt af dig *SS*
Det skal ikke nødvendigvis være PSP, bare det er etellerandet, der kan lave
gennemsigtige giffer.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-03 23:23

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev

> Er der virkelig slet ikke nogen, der vil tage sig tid til at forklare mig,
> hvordan jeg skal gøre?

Ikke manglende vilje men var bortrejst på ferie. Hvad hedder den font, du
skal bruge gifbilleder af?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-09-03 23:37

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev

> Ikke manglende vilje men var bortrejst på ferie. Hvad hedder den font, du
> skal bruge gifbilleder af?

Kære Erik,
Fonten, jeg havde tænkt mig, hedder CuddleCats
og kan hentes på http://members.xoom.virgilio.it/meow/fonts.html .

Størrelsen skal svare nogenlunde til Ariel 36 pt. Farven hedder
Hex={33,99,66}.
Jeg skal bruge følgende bogstaver som enkeltvise gennemsigtige giffer:
A S C P M T

De skal puttes ind på min katte-underside:
http://www.netby.dk/Syd/Salmevej/73/katte.htm

Venlig og taknemmelig hilsen
Dikte

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-09-03 13:31

> [...]
> Hex={33,99,66}.
> Jeg skal bruge følgende bogstaver som enkeltvise gennemsigtige giffer:

www.hjemmesideskolen.dk/temp/a.gif
www.hjemmesideskolen.dk/temp/s.gif
www.hjemmesideskolen.dk/temp/c.gif
www.hjemmesideskolen.dk/temp/p.gif
www.hjemmesideskolen.dk/temp/m.gif
www.hjemmesideskolen.dk/temp/t.gif

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-09-03 16:34

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

... og sendte mig de giffer, jeg efterlyste. Tark, det var utrolig sødt af
dig. Nu er min hjemmeside færdig indtil videre - i hvert fald klar til
beskuelse

Venlig hilsen Dikte

--
Se min opdaterede hjemmeside www.dikte.dk

Fra : emj

Dato : 21-09-03 17:07

On Sun, 21 Sep 2003 17:34:09 +0200, "Benedikte Brisson"
<dikte@nini.invalid> wrote:

>.. og sendte mig de giffer, jeg efterlyste. Tark, det var utrolig sødt af
>dig. Nu er min hjemmeside færdig indtil videre - i hvert fald klar til
>beskuelse

Dwr we ureolif synd for de bogstaver, som du har fået lavet, at du
pumper dem op i 61x72 pixels, når de rent faktisk er lavet i 34x40
pixels.
Hvis du skal bruge et A i str. 61x72, så skal du selvfølgelig lave din
gif i den størrelse.

Man kan i forvejen næsten ikke se, at det er en kat, der ligger på
bjælken i f.eks. A og nu er det stort set ligegyldigt.
Hilsen emj