Pæoner
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 16-09-03 21:20

Er der nogen der ved, hvor man kan købe trådpæoner ??
Mvh. Margit

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 20-09-03 19:53

Kan det passe at der overhovedet ikke er nogen der kan hjælpe mig med dette
emne ???
Mvh. Margit

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 20-09-03 20:08

On Sat, 20 Sep 2003 20:53:06 +0200, "Tommy Jakobsen"
<hr.jakobsen@wanadoo.dk> wrote:

>Kan det passe at der overhovedet ikke er nogen der kan hjælpe mig med dette
>emne ???
>Mvh. Margit
>

>"Tommy Jakobsen" <hr.jakobsen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

Søgte lige hos http://www.lund-hede.dk/ Der var en enkelt.

Lidt har måske også ret

Men der er ikke noget foto. Kan du til gengæld fortælle lidt om sådan
en fætter, for nu er jeg da lidt nysgerrig efter at vide, hvorfor du
gerne vil have den.

Hjertelig efterårshilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 20-09-03 20:37

Jeg har set den i Aschehougs Store Havebog på side 72 og har i et ugeblad
(vist nok Hjemmet) set at den også findes i som "dobbelt trådpæon". Der
findes et ikke specielt godt billede på
http://www.graasten-herbarium.kvl.dk/90.jpg
Men hvor kan man købe den ?
Mvh. Margit

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 20-09-03 21:06

On Sat, 20 Sep 2003 21:36:50 +0200, "Tommy Jakobsen"
> [...]

>Jeg har set den i Aschehougs Store Havebog på side 72 og har i et ugeblad
>(vist nok Hjemmet) set at den også findes i som "dobbelt trådpæon". Der

Hos http://www.lund-hede.dk/

Klik på Internet Butik. Derinde skriver du i søgefeltet trådpæon. Den
de har, er med fyldte blomster, står der. Den er iøvrigt ikke helt
billig..

Hjertelig efteråshilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Marlene

Dato : 21-09-03 16:56

> Jeg har set den i Aschehougs Store Havebog på side 72 og har i et ugeblad
> (vist nok Hjemmet) set at den også findes i som "dobbelt trådpæon". Der
> [...]

Den kan købes hos Jürgen Peters i Tyskland (han sender planter), og der er
den noget billigere http://www.alpine-peters.de/ Jeg gav kun omkring 75 kr.
for den, og det er altså billigt. Desuden finder man ofte trådpæoner på
plantemarkederne - det er der, man skal finde de sjældne planter. Har selv
været afsted i dag (og sælge - og købe!) og har selv købt to sjældne
pæoner....

Mvh. Marlene.

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 21-09-03 17:35

Marlene wrote:
> Den kan købes hos Jürgen Peters i Tyskland (han sender planter), og
> der er den noget billigere http://www.alpine-peters.de/ Jeg gav kun
> omkring 75 kr. for den,

Er det med forsendelse og dansk moms?

PEJ
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Marlene

Dato : 21-09-03 18:25

"Poul Erik Jørgensen" <NNN88@os.dk> skrev i en meddelelse

> Er det med forsendelse og dansk moms?

Nej, det er prisen dernede (jeg var nede at besøge planteskolen).

Mvh. Marlene.

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 21-09-03 19:26

Marlene wrote:

> Nej, det er prisen dernede (jeg var nede at besøge planteskolen).

Så ender vi i det dobbelte. Men sommetider må man betale for det man gerne
vil have [underforstået: hvis den ikke kan hugges andre steder ;-]

PE

Fra : Pia J

Dato : 26-09-03 14:59

> Så ender vi i det dobbelte. Men sommetider må man betale for det man gerne
> vil have [underforstået: hvis den ikke kan hugges andre steder ;-]

Man betaler altså ikke dansk moms af varer købt i EU lande. Så det kan højst
blive fragten oveni. Har selv et andet sted bestilt 10 planter og de regner
med 40 kr. i porto for det hele.

:Pia

Fra : Marlene

Dato : 26-09-03 16:49

Snip

> [...]
højst
> blive fragten oveni. Har selv et andet sted bestilt 10 planter og de

Jeg har heller ikke været ude for det med planter, men f.eks. med bøger
(købt i England) betaler du moms.

Mvh. Marlene.

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-09-03 17:05

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> [...]
højst
> blive fragten oveni. Har selv et andet sted bestilt 10 planter og de

Man betaler dansk moms hvis den eksporterende virksomhed sælger til danske
kunder for et samlet beløb over en vis størrelse. Jeg mener, at
beløbsgrænsen p.t. er Euro 80.000. I øvrigt ligger der et forslag i
EU-parlamentet om at der altid skal betales modtagerlandets moms ved
fjernsalg, men det er vist ikke vedtaget endnu.

mvh
Preben

Fra : Pia J

Dato : 02-10-03 08:40

"Preben Andersen" <pranNOSPAM@privat.dk> wrote in message

> Man betaler dansk moms hvis den eksporterende virksomhed sælger til danske
> kunder for et samlet beløb over en vis størrelse. Jeg mener, at
> beløbsgrænsen p.t. er Euro 80.000.

Men så fratrækkes den tyske moms vel først?? Altså minus 16% plus 25%?

:Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-09-03 18:24

On Sun, 21 Sep 2003 17:55:39 +0200, "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote:

>plantemarkederne - det er der, man skal finde de sjældne planter. Har selv
>været afsted i dag (og sælge - og købe!) og har selv købt to sjældne
>pæoner....

De plantemarkeder der - kan man bare møde op med sin trailer fyldt med
planter og sælge løs? Eller skal man tilmeldes hvis man vil sælge?

Jeg har jo set du har gjort opmærksom på dem her i sensommeren.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 22-09-03 09:14

> [...]

> planter og sælge løs? Eller skal man tilmeldes hvis man vil sælge?
>
> Jeg har jo set du har gjort opmærksom på dem her i sensommeren.

Ja, det kan man. Dog skal man tilmelde sig til de store - som f.eks. de, der
har været her i weekenden; på Clausholm (hvor der var en lang venteliste) og
det store marked i Åbyhøj (det koster omkring 100,- at deltage - men det er
_kun_ på de store markeder). Der er både private og planteskoler, der
sælger. Derfor undrer det mig nogle gange, at der ikke er flere, der
benytter sig af, at de kan finde sjældne planter til forholdsvist billige
penge. Der kommer dog også mange til de store markeder, men det kniber nogle
gange med de små.

Mvh. Marlene.