Flyrejse til Malaga?
Fra : Carsten Kring

Dato : 16-09-03 21:08

Hej!

Jeg skal have familien med til Malaga den 15. november 2003 og retur
d. 23. november til en lejlighed, så vi skal bruge en flyrejse.

Familien består af:

2 voksne
1 barn (3 år)
1 baby (10 mdr)

Vi bor i Silkeborg, så Billund er umiddelbart det nærmeste.

Jeg har været ved at finde priser fra Hamburg og Amsterdam for at
finde gode tilbud - men det er typisk f.eks. Hamburg - Madrid - Malaga
og tager således en del tid.

Er der nogen der har andre kreative forslag til at komme billigt og
bekvemt afsted?

mvh/Carsten

Fra : Inger Buchard

Dato : 16-09-03 22:38

Spørg Krone rejser/Icelandair; jeg synes vi kom billigt af sted i marts
2003. Og I er i god tid og vil rejse i en rejsesvag periode, så det må da
være lettest fra Billund.
Inger

Fra : Anne

Dato : 17-09-03 18:19

Hej, jeg har selv familie i Malaga, og tager derfor derned mange gange om
året. Synes ummidelbart at Virgin er billigst (det er dog fra København),
især da det jo er uden hotel osv. og derfor så nemt. I den periode kan i få
en enkeltbillet for 419 kr og den lille er gratis. Der er mellemlanding i
Bruxelles, men det er jo så kun en gang. Prøv selv at søge på
www.virgin-express.com
Sterling har også billige billetter direkte, prøv da
www.sterling-ticket.com, men det er dyrere. (ca. 1500kr) Håber i får en
fantastisk tur og skriv, hvis i vil have hjælp til leje af bil osv.

Anne
"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6782af$0$97253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Carsten Kring

Dato : 18-09-03 09:24

Hej!

Jeg har prøvet hos Virgin nu, men der er åbenbart ingen ledige pladser
på fly de datoer - men tak for linket da.

Inger har skrevet om Krone - det ser ud til at passe godt til os. Med
en baby er vi ikke interesseret i for lang rejsetid.

Til gengæld er jeg interesseret i at høre, hvad du kan fortælle om
billeje? Jeg har fundet tilbud hos Helle:
http://www.hellehollis.com/dan/ til ca. 1100 for en klasse B bil i en
uge. Det synes jeg er absolut rimeligt, men hvis du har bedre forslag
vil jeg gerne høre om det

mvh/Carsten

Fra : Anne

Dato : 18-09-03 12:38

Hej Carsten. Det lyder da billigt og som et godt tilbud.
Jeg har normalt lejet bil i Malaga Car hire, da det plejer at være det
billigste, men det drejer sig altså ikke om mange hundrede kroner. Du kan se
på deres hjemmeside:
http://www.malagacar.com/ . Jeg ringer normalt til England og booker på
dette nr: Tel. 00 44 208 398 2662.
Men hellehollis er altså også et fint bud.

De flybilletter, der er til Malaga på krone rejsers hjemmeside ser ret
billige ud, så det er nok et godt valg.

Hav en god tur- skal i egentlig bo i Malaga, eller skal i bo i en af
kystbyerne? Det er et alle tiders tidspunkt at tage derned på, da
turistsæsonen er ovre og vejret stadigt er behageligt.

Mvh. Anne

Fra : Carsten Kring

Dato : 20-09-03 21:44

Hej!

Vi har fået godt tilbud om at bo her:
http://www.heritageresorts.com/matchroom.htm

Se mere om placeringen her:
http://www.heritageresorts.com/

Som du kan se er det tæt på Fuengirola. Faktisk var vi på ferie i
September i Fuengirola sidste år - vi var inviteret af mine forældre.
Dengang var vi kun tre personer i vores lille familie, men Anni var
gravid (termin i starten af december - fødte 23. november).

Hvis du har gode råd omkring (børnevenlige) aktiviteter i området vil
jeg gerne høre om det. Sidste år var vi i en delfin-park tæt ved
Fuengirola, og vi var også en tur oppe ved Al Hambra, men det var ikke
for børn og klapvogne...

mvh/Carsten

Fra : Anne

Dato : 21-09-03 23:44

Det ser da alle tiders ud. Min familie bor i Nerja, som ligger på den anden
side af Malaga, men jeg har boet i Fuengirola et par gange. Der er ret
turistet, men generelt for solkysten kommer man hurtigt væk fra turismen,
hvis man blot kører en smule op i bjergene. Men det ved du jo så, fra sidst
du var der. Var i på Gibraltar sidst? Hvis man stiller bilen i Spanien, kan
man gå over grænsen (og landingsbanen), hvilket er at foretrække, da køen er
meget lang med bil. Men det er hyggeligt at leje en taxi-chauffør til at
tage en på en rundtur op på bjerget, og børnene vil med garanti elske de
søde aber. Man kan jo også tage et smut til Afrika derfra, men det er nok
ikke lige det, du havde i tankerne

Der er også et stort Tivoli lidt efter Fuengirola og så er der jo et utal af
vandlande i området. I Nerja er der en stor drybstensgrotte, der er ret
flot, men sådan en er der også på Gibraltar, dog i en mindre udgave.

Børnevenlige aktiviteter er vel generelt lidt svære, men jeg håber, at i får
en god tur. Jeg er i hvert fald tosset med området og tilbragte en måned i
Nerja i sommer.

Mvh
Anne

Fra : Bakke

Dato : 18-09-03 17:21

> [...]
> http://www.hellehollis.com/dan/ til ca. 1100 for en klasse B bil i en
> uge. Det synes jeg er absolut rimeligt, men hvis du har bedre forslag

Hvis du går ind på Carjet.com kan du finde en Renault Clio ( B ) til ca. 850
kr alt incl, bortset fra brændstof ( men det er normalt ikke inkluderet i
nogen som helst pris, og koster i øvrigt 37 Euros som betales kontant ved
afhentning af bilen som står få meter fra ankomsthallen ) !

Nu ved jeg tilfældigvis at HelleHollis har en lokal prisgaranti som giver
dig bilen 7 Euros billigere end et hvilket som helst tilbud, hvis du kan
_dokumentere_ at du kunne have fået samme eller tilsvarende bil billigere et
andet sted.
(De ligger i hver sin ende af "udlejerstrip´en " i Malaga Airport ! - ca. 50
meter fra hinanden ! )
Men desværre har jeg ikke på nettet kunne finde ord om denne garanti, men
den er som regel nævnt i bladet "Solkysten", som man får når man rejser med
Kronerejser.
Men bortset fra det er Carjet _altid_ billigst i det meste af Spanien.

God ferie.

Mvh

Bo

Fra : Carsten Kring

Dato : 20-09-03 21:47

Tak - det vil jeg kigge på...

Helle har også nogle
http://www.hellehollis.com/dan/framesets/framesetlastminute.html

- men man sparer også ved at booke 30 dage i forvejen.

Faktisk har jeg en kollega der hedder Helle til mellemnavn og således
er i familie med Helle-brødrene. Hans datter arbejder ved Hellle
Hollis i Madrid, så jeg afventer at høre om den forbindelse kan give
nogle fordele

mvh/Carsten