Pile taster, hjælp
Fra : VIP

Dato : 16-09-03 19:53

Jeg har brug lidt hjælp !

Jeg har en form med en frame hvori tekst skrives fra programmet, der er
ingen input felter på framen.
Derudover er der 10 CommandButtons, som alle har en tastatur genvej 0 -9,
som fanges med
Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer).

Jeg har behov for at "fange " pil op, pil ned, pil til højre og pil til
venstre, men disse taster flytter kun rundt på
hvilken command button der er i focus.
hvorledes flytter jeg focus til min frame, således at pile tasterne kan
fanges og anvendes af programmet
hvis jeg klikker på framen med musen kan jeg godt fange dem, men lige så
snart at en commandbutton har været
anvendt, så er focus væk fra framen.
KeyPreview = True, giver ingen forskel

--
Venlig hilsen

Viggo
Erstat "punktum" med . i email adresse

Fra : Troels Thomsen

Dato : 17-09-03 11:57

> hvorledes flytter jeg focus til min frame,

Virker Me.setFocus ?
Måske kan du putte det evt i en timer routine for at sikre dig at framen får
focus igen efter en anden har haft.

mvh Troels

Fra : VIP

Dato : 17-09-03 20:34

hej
jeg kan ikke sætte focus på en frame, hvorpå der ikke er en input boks

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 28-09-03 01:03

Hej VIP

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Select Case KeyCode
Case vbKeyDown
' kald rutine for pil ned
Case vbKeyUp
' kald rutine for pil op
Case vbKeyLeft
' kald rutine for pil venstre
Case vbKeyRight
' kald rutine for pil højre
End Select
End Sub

Ellers må du beskrive hvad der skal ske i framebox'en når der klikkes på
piltasterne

/ Johnny