Lopslag i Excel
Fra : Peter Ursin

Dato : 16-09-03 19:10

Hej,
Jeg bruger funktionen Lopslag til at hente data fra eet regneark over i et
andet.
Alle disse hentede værdier lægges dernæst sammen og resultatet har jeg i
bunden.

Problemet opstår hvis Lopslag ikke finder en værdi i det andet regneark, så
får jeg værdien N/A i feltet og det betyder at jeg også får fejl når jeg
ønsker at lægge alle tallene i kolonnen sammen.

Er der en måde hvorpå man kan springe disse N/A celler over når der lægges
sammen?

mvh
Peter Ursin

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-09-03 20:32

"Peter Ursin" <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> ønsker at lægge alle tallene i kolonnen sammen.
>
> Er der en måde hvorpå man kan springe disse N/A celler over når der lægges

Du kan rette din opslagsformel til IF(ISERROR(VLOOKUP(dit
opslag));"";VLOOKUP(Dit opslag))

Så indsætter denc en blank i stedet for N/A og så kan du tælle sammen uden
problemer.
Jan

Fra : Peter Ursin

Dato : 22-09-03 08:01

"Jan Kronsell" <kronsell(nospam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opslag));"";VLOOKUP(Dit opslag))
>
> Så indsætter denc en blank i stedet for N/A og så kan du tælle sammen uden

Hej Jan,
jeh synes ikke rigtig jeg kan få det til at virke, men måske er det mig der
ikke har forstået det rigtigt.
Jeg har fx dette opslag i arket:

=LOPSLAG(A14;'Kundestatistik'!$1:$65536;9;FALSK

Hvor skal det se ud hvis jeg skal have en blank i stedet for N/A?

mvh
Peter

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-09-03 09:10

Hej Peter

> [...]
>
> =LOPSLAG(A14;'Kundestatistik'!$1:$65536;9;FALSK
>
> Hvor skal det se ud hvis jeg skal have en blank i stedet for N/A?

Prøv med
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A14;'Kundestatistik'!$1:$65536;9;FALSK);"";LOPSLAG(A14
;'Kundestatistik'!$1:$65536;9;FALSK)

Dog mener jeg at der er noget galt i dine referencer. Her mangler der
kolonnebetegnelser.

Jan

Fra : Peter Ursin

Dato : 22-09-03 11:44

> [...]
> ;'Kundestatistik'!$1:$65536;9;FALSK)
>
> Dog mener jeg at der er noget galt i dine referencer. Her mangler der

Virker søreme, dog tog det lige lidt tid at finde ud af at sætte
paranteserne. Jeg var ikke lige opmærksom på at HVIS( skal udenom det hele,
også nr. 2 udsagn.
Tak for hjælpen, det problem har virkelig irriteret mig længe.

mvh
Peter

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-09-03 12:20

Hej Peter

> [...]
hele,
> også nr. 2 udsagn.
> Tak for hjælpen, det problem har virkelig irriteret mig længe.

Ja, det kan godt drille med parenteserne i lange formler med indskudte
funktioner Men godt at du fik det til at virke.

Jan