PADI Openwater bøger
Fra : Peter

Dato : 16-09-03 18:21

Hej NG

Skal snart til Rødehavet og ha`et padi ow. og vil godt igang med at læse på
stoffet, men hvor køber jeg bøgerne ? er det en fordel at købe dem på
Engelsk som der undervises på ? hvike bøger skal jeg have ?

--
Peter Cardow
Thyra Danebods Vej 61

PeterCardow@TDCspace.dk
www.Cardow.dk

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 16-09-03 21:23

> [...]

> stoffet, men hvor køber jeg bøgerne ? er det en fordel at købe dem på
> Engelsk som der undervises på ? hvike bøger skal jeg have ?

Hej Peter.
Bøgerne får du nok svært ved at finde. De er en del af pakken, når du
betaler for et certificat, og PADI værner meget om disse.
Der er bl.a. opgaver i bogen, som du skal rive ud og aflevere (i hvert fald
i DK), så alene dér knækker muligheden for at købe brugt.
Jeg har selv taget teori og svømmehal her i DK i forsommeren, og tog så
dykkene (og dermed certificatet færdigt) i Mexico. Det kan du muligvis også
gøre i Rødehavet, så du ikke skal bruge din ferie på "lektier". Det kaldes
et "referrel" når man kun skal have dykkene derude.
Personligt var jeg glad for, at jeg gjorde det sådan, for læsningen m.v. var
lidt mere omfattende end jeg havde ventet.
Men måske er det ikke tilfældet når man tager det på et turist-sted.
HM.......
God fornøjelse.

Mvh Niels Hejnfelt
Frederikssund
niels@hejnfelt.dk

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 16-09-03 21:30

On Tue, 16 Sep 2003 22:22:57 +0200
"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> wrote:

> [...]
> Der er bl.a. opgaver i bogen, som du skal rive ud og aflevere (i
> hvert fald i DK), så alene dér knækker muligheden for at købe

Thja.....jeg har købt samtlige de PADI materialer jeg har "udenom" et
kursus, og har aldrig haft problemer hermed. De opgaver ("Knowledge
Reviews") som du omtaler man skal rive ud og aflevere kan man blot
fotokopiere og aflevere -- jeg har aldrig hørt om problemer hermed.

(Det skal så siges, at jeg aldrig har fulgt PADI undervisning i DK,
så der kan være lokale forhold som spiller ind....)

> [...]
> sådan, for læsningen m.v. var lidt mere omfattende end jeg havde
> ventet. Men måske er det ikke tilfældet når man tager det på et

Jeg håber meget, at "tourist-steder" ikke skimper på undervisningen,
hverken teori eller "confined water dives"....

--thomas

Fra : Tz

Dato : 16-09-03 22:27

Hej Peter,

du kan uden problemer købe dem hos os.

MVH
Thomas
www.nolimitsdiving.dk

Fra : Peter Kjær

Dato : 17-09-03 19:29

> [...]

> stoffet, men hvor køber jeg bøgerne ? er det en fordel at købe dem på
> Engelsk som der undervises på ? hvike bøger skal jeg have ?

Smut ind hos Aquasport (www.aquasport.dk) der kan de købe dem uden
problemer.

--
Ses,
Peter

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 17-09-03 20:49

Jeg har set OWD og AOWD bøger i Spejdernes loppemarked i Farum hver gang jeg
har været der,og de sælges for 10-15 kr. stykket.

Sten