Bevar anonym email.
Fra : Alca

Dato : 16-09-03 13:06

Hej.

Jeg har for længe siden været dum at oplyse min email til en wares side, så
jeg desværre har modtaget en masse junkmail tilfølge og bliver ved med det.
Jeg kører derfor med filter nu så jeg undgår en del af det.
Det sker også at når man besøger visse sider så kan de opsnappe ens email og
man får derved endnu mere junkmail end man fik i forevejen.

Jeg vil derfor gerne vide hvad jeg skal gøre for ikke at afsløre min email
når jeg besøger en side?

Hilsen
Alca

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 16-09-03 13:51

Alca wrote:
> Jeg vil derfor gerne vide hvad jeg skal gøre for ikke at afsløre min email
> når jeg besøger en side?

Lad være med at indtaste den.

Lars.

--
GnuPG nøgle: http://dybdahl.dk/lars/gpg/

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 16-09-03 14:01

> [...]
> man får derved endnu mere junkmail end man fik i forevejen.
> Jeg vil derfor gerne vide hvad jeg skal gøre for ikke at afsløre min email

Mig bekendt kan en side ikke "opsnappe" ens email adresse med mindre du
oplyser 'siden' email adresse (via email lister, tagwall, m.m.) eller
med mindre der er en fejl i browseren (har dog ikke hørt om det sidste).

Den mest effiktive metode er det gamle 'trik' med at havde en email
adresse (f.eks. hotmail) til junk, (som du så besøger en gang om måenden
for at holde kontoen aktiv) og en som du oplyser dine venner, og sider
som du stoler på.
Nogle siger også at det er en dum ide at oplyse ens email adresse til
tagwalls, som viser adressen offenligt hvis man vil undgå junk mail.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-09-03 14:37

In article <3f670974$0$54837$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Troels Vognbjerg wrote:
> Mig bekendt kan en side ikke "opsnappe" ens email adresse med mindre du

Hvis du bruger en sårbar browser kan siden
tilgå alt der ligger på din maskine.

Nogle ting er mere seriøst end andre.

Kik evt. på for at se hvilke problemer der ikke er løst,
http://www.pivx.com/larholm/unpatched/

Igennem de sidste 4 år er der til IE udkommet
ca 170 sårbarheder, hvilket giver en patch
pr. 8. dag.

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-09-03 16:00

Troels Vognbjerg wrote:

> Mig bekendt kan en side ikke "opsnappe" ens email adresse med mindre du
> oplyser 'siden' email adresse (via email lister, tagwall, m.m.) eller
> med mindre der er en fejl i browseren (har dog ikke hørt om det sidste).

Du kan uforvarent gøre det ....

trick: 1. et billede med url: ftp://somewhere/pic.png
2. ftp serveren logger login/passwd for anonymous access

jeg ved ikke om tricket bliver brugt - men mange browsere sender din
email som anonymous password [med mindre du har ændret det.

--
Med Venlig Hilsen / Regards

Kim Petersen - Kyborg A/S (Udvikling)
IT - Innovationshuset
Havneparken 2
7100 Vejle
Tlf. +4576408183 || Fax. +4576408188

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-09-03 17:03

Kim Petersen <kp@kyborg.dk> wrote:

>men mange browsere sender din
>email som anonymous password

Er det ikke meget laenge siden?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 16-09-03 17:07

Kim Petersen wrote:

> [...]
>
> jeg ved ikke om tricket bliver brugt - men mange browsere sender din
> email som anonymous password [med mindre du har ændret det.

Nu ved jeg ikke hvad Opera gør, men mozilla sender mozilla@example.com
som email adresse når den bruger anonymous ftp, og det er påtråds af at
jeg har opgivet email adresser til Mozilla Mail.

Og internet explore 6, sender IEUser@ som email hvor emailen var sat op
i Outlook