MS slår igen et slag for sikkerheden.
Fra : Jes Nielsen

Dato : 16-09-03 10:14

"Skriv et tip, der gør det lettere for dig at huske din adgangskode, men
ikke for andre at gætte den. For eksempel "Min adgangskode er PIN-koden
til mit Dankort".
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;155609

Flot MS!
At vejlede i sikkerhed falder lidt til jorden, når man indirekte
opfordrer brugere til at opbevare deres Dankort PIN-kode andre steder
end i hovedet.

--
'/Jes

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-09-03 10:23

Jes Nielsen wrote:

> [...]
> At vejlede i sikkerhed falder lidt til jorden, når man indirekte
> opfordrer brugere til at opbevare deres Dankort PIN-kode andre steder

Hvor opfordrer Microsoft indirekte til at opbevare PIN-koden til Dankortet
andre steder end i hovedet?

Jeg husker for eksempel min PIN-kode bedre end så meget andet. Sådan har
de fleste mennesker det nok.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-03 11:05

Christian Andersen skrev:

>Hvor opfordrer Microsoft indirekte til at opbevare PIN-koden til Dankortet
>andre steder end i hovedet?

I de øverste tre linjer.

Hvis adgangskoden til programmet er ens pinkode, må den jo netop
ligge et sted på harddisken. Det er logik for perlehøns.

--
Bertel

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-09-03 11:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> I de øverste tre linjer.
>
> Hvis adgangskoden til programmet er ens pinkode, må den jo netop
> ligge et sted på harddisken. Det er logik for perlehøns.

Ok, den krølle havde jeg ikke lige set.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-09-03 15:24

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis adgangskoden til programmet er ens pinkode, må den jo netop
> ligge et sted på harddisken. Det er logik for perlehøns.

Ikke nødvendigvis. Der kan jo anvendes en envejsfunktion. Men
en PIN kode på fire cifre er jo ikke svær at brute-force.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-09-03 15:22

Christian Andersen wrote:

> Hvor opfordrer Microsoft indirekte til at opbevare PIN-koden til Dankortet
> andre steder end i hovedet?

Det er ikke særlig smart, at foreslå brug af PIN koden fra sit
Dankort andre stedder. Uanset om den så bliver lagret eller ej.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-09-03 16:27

Hvis du bestiller den nye gratis sikkerheds-cd, med de seneste sikker-
hedspatches, sikkerhedsværktøjer og servicepacks til Windows Server
produkterne, får du 2 gratis billetter til Matrix 3:

http://www.microsoft.com/danmark/security/ordercd/order_form_Readiness_Kit.asp

Du kan selv bestemme om du vil se filmen i Kolding, København eller
Århus.