Skal der bruges vindpap ved isoleringen ?
Fra : Gaffa

Dato : 16-09-03 05:39

Jeg er ved at isolere mit loft. Der hvor taget støder sammen med loftet
skærer jeg batsene i smig og sikrer udluftning med ca 10cm åbning, således
at luft kan komme op langs teglene til loftet.

En ven fortalte mig at denne flade der er skåret i smig i isoleringen skal
beskyttes af noget vindpap eller tagpap.
Er det korrekt ? I bekræftende fald hvordan fastgøres denne ?

Hilsen
Gaffa

--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : H. Johansen

Dato : 16-09-03 07:43

"Gaffa" <xleineweb@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at isolere mit loft. Der hvor taget støder sammen med loftet
> skærer jeg batsene i smig og sikrer udluftning med ca 10cm åbning, således
> at luft kan komme op langs teglene til loftet.
Ja
Se her:
http://www.rockwool.dk/den_lille_lune/ny/tagkonstruktioner/gittersper.asp
og lidt mere generelt
http://www.rockwool.dk/rw_isoler/front_page.asp#

VH Henrik

Fra : Gaffa

Dato : 16-09-03 13:14

Meget fint. Tak for hjælpen.

Hilsen
Gaffa

Fra : Tømreren

Dato : 16-09-03 08:41

> [...]
> beskyttes af noget vindpap eller tagpap.
> Er det korrekt ? I bekræftende fald hvordan fastgøres denne ?

Man sætter noget der hedder "vindplader" sætter lægter på begge sider af
spæret og så tætskåret krydsfiner eller udendørsgips der sættes så det går
op over smigen du har skåret i din isolering,det modvirker at vinden kommer
ind i din iso.

Husk at fuge mellem spær og plade,så det er helt tæt.

Mvh
Tømreren

Fra : Gaffa

Dato : 16-09-03 13:16