IE 6 overholder standarder ?!
Fra : Claus Schmidt

Dato : 08-04-01 17:46

Jeg faldt lige over denne artikel som jeg syntes jeg ville
dele med jer andre:

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/01/14/index0a.html

Den omtaler at IE6 (som pt. er ude i "public beta") faktisk har
to måder at fungere på: standardkompatibel og bagudkompatibel.

Tricket til at få den til at være standardkompatibel skulle være
at benytte HTML 4.0 Strict og angive dette i doctype.

Der er håb forude

--
[claus]

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-01 20:45

Claus Schmidt skrev:

> [...]
>
> Tricket til at få den til at være standardkompatibel skulle være
> at benytte HTML 4.0 Strict og angive dette i doctype.

Og hvad så, hvis man benytter XHTML?

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Ghashûl

Dato : 08-04-01 21:21

On Sun, 8 Apr 2001 21:45:17 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

>Og hvad så, hvis man benytter XHTML?

Så vidt jeg har forstået, hvis der er en URL i doctypen (til en af
w3's dtd filer) så går den i standard mode.
Ellers går den i IE mode.

F.x. viste den ikke farvede scrollbars på en side, men gjorde på en
anden.

Eneste forskel i koden var doctypen. (kan siges at den hvor koderne
ikke havde effekt virkede det i IE 5.5)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-04-01 13:49

Jonas Koch Bentzen <ingen.epostadresse@eksempel.dk> writes:

> Og hvad så, hvis man benytter XHTML?

Så går den også i strict. Dens regler for hvornår den går i strict
mode er lidt mystiske men heldigvis er de dokumenterede:
<URL:http://msdn.microsoft.com/workshop/author/css/overview/CSSEnhancements.asp#cssenhancements_topic2>

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-04-01 13:46

"Claus Schmidt" <no@no.no> writes:

> Jeg faldt lige over denne artikel som jeg syntes jeg ville
> dele med jer andre:

Jeg postede en url i sidste uge:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/css/overview/CSSEnhancements.asp

Fra : Claus Schmidt

Dato : 11-04-01 15:08

"Thomas Jespersen" ::
> Jeg postede en url i sidste uge:

-beklager dobbeltpost, jeg har ikke rigtigt haft tid
til at følge ordentlig med i NG på det sidste, så
jeg så ikke din post.

--
[claus]