unwise.exe
Fra : Jess Mathiasen

Dato : 15-09-03 22:25

Jeg har modtaget en mystisk mail - klart ikke til mig.
Der er vedhæftet en fil der hedder UNWISE.EXE.exe på 25,1 kb
Men Fsecure, samt mdaemon scanneren på mailserveren detekter igen virus.
En søgning på google og nai.com gav ikke noget brugbart.
Har jeg modtaget en fin spritny virus ?
Har i andre osse det ?

Mvh
Jess M

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 16-09-03 07:31

"Jess Mathiasen" <jessm@dwain.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men Fsecure, samt mdaemon scanneren på mailserveren detekter igen virus.
> En søgning på google og nai.com gav ikke noget brugbart.

Fik du slet ingen af de ca. 1840 hits?
http://www.google.dk/search?q=unwise.exe&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

> Har jeg modtaget en fin spritny virus ?

Næh, en ældre trojan
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.nettrojan.html

> Har i andre osse det ?

Næh

hth
/Brian

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 16-09-03 15:25

> Fik du slet ingen af de ca. 1840 hits?
> [...]

Hej Brian
Måske fik jeg ingen hits fordi jeg søgte på UNWISE.EXE.exe det var det filen
hed....
På nai.com søgte jeg på ordet unwise, uden at der poppede noget op....?
Grunden til jeg spørger om andre har modtaget den, er at jeg faktisk fik den
på to forskellige mailadresser med 10 minutters mellemrum - fra samme
ukendte afsender...
Mvh og tak for hjælpen
Jess

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 16-09-03 21:23

> [...]
filen
> hed....

> På nai.com søgte jeg på ordet unwise, uden at der poppede noget op....?

Hmm. jeg bruger for det meste www.sarc.com til sådanne søgninger, så jeg
skal ikke kunne sige hvorfor du ikke fik gevinst.

> Grunden til jeg spørger om andre har modtaget den, er at jeg faktisk fik
den
> på to forskellige mailadresser med 10 minutters mellemrum - fra samme
> ukendte afsender...

De er sikkert afsendt fra samme maskine, hvor du og den ukendte afsender
begge står i adressekartoteket.
Jeg gætter på at du finder samme afsender ip i headerne.

> Mvh og tak for hjælpen

Det var så lidt
/Brian

Fra : Leo.E

Dato : 16-09-03 09:09

"Jess Mathiasen" <jessm@dwain.dk> wrote in message news:<3f662e2a$0$97236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Men Fsecure, samt mdaemon scanneren på mailserveren detekter igen virus.
> En søgning på google og nai.com gav ikke noget brugbart.

Det er måske virus alligevel:
http://www.experts-exchange.com/Security/Win_Security/Q_20615875.html
Leo