Ekstraordinært Repræsentantskabsmøde i DSF
Fra : Carsten E. Woetmann

Dato : 15-09-03 20:41

Lørdag den 4. oktober 2003 kl. 1300 afholdes der ekstraordinært
Repræsentantskabsmøde i DSF.
Læs mere på www.sportsdykning.dk

Fra : Flemming Jensen

Dato : 16-09-03 11:23

"Carsten E. Woetmann" <web-dsf@sport.dk> wrote in message news:<bk54jo$f8n$1@sunsite.dk>...
> Lørdag den 4. oktober 2003 kl. 1300 afholdes der ekstraordinært
> Repræsentantskabsmøde i DSF.
> Læs mere på www.sportsdykning.dk

Hvor mange redningsaktioner har Danske dykkere selv betalt for i hele
sportsdykningens historie? Hvad koste det?

Hvornår er der sidst sket en dødsulykke hvor forsikringen ville være
blvet udbetalt?

Det skal altså koste 93,- gange 8192 medlemmer = 761856 Kr om året.
Ser det ikke ud til at forsikringsselskabet har skudt papegøjen?

Min almindelige livsforsikring dækker UANSET hvordan ulykken sker,
hvorfor skal jeg påtvinges at betale for en ekstra forsikring med
dårligere dækning?

Fra : Claus Larsen

Dato : 16-09-03 14:06

> Det skal altså koste 93,- gange 8192 medlemmer = 761856 Kr om året.
> Ser det ikke ud til at forsikringsselskabet har skudt papegøjen?

Når du nu er igang med at regne så tag lige 93 kr. og del det med 12 og du
vil finde ud af at det drejer sig om 7,75 kr pr. md.
Ca. prisen på en o-ring i et dyklkercenter.
Med hensyn til om Forsikringsselskabet har skudt papegøjen ?? Gør alle
selskaber ikke det ?? jeg tror næppe at der er nogle der sætter penge til.

> Min almindelige livsforsikring dækker UANSET hvordan ulykken sker,
> hvorfor skal jeg påtvinges at betale for en ekstra forsikring med
> dårligere dækning?

Så vidt jeg kan se så er der ingen der skal tvinges
Men sagen skal besluttes på demokratisk vis på et ekstraordinært
repræsentantsskabsmøde.
Og bagdelen ved at leve under et demokrati er desværre at man må indstille
sig efter flertallet.

Desuden er det sådan at du vil få udbetalt penge fra alle de selskaber du er
forsikret under.
Er du forøvrigt sikker på at din nuværende livsforsikring dækker
eftersøgning og trykkammerbehandling ??

Jeg syntes selv at det er et godt tiltag som forbundet er kommet med og til
den pris burde alle kunne være med

Hilsen Claus

Fra : Nic

Dato : 16-09-03 14:35

Jeg synes også ideen er rigtig god.

Jeg har dog et par spørgsmål som jeg ikke er lige kan finde svarene på,
heller ikke i den særlige udgave af Sportsdykkeren.

Der gøres flere steder i sportsdykkeren opmærksom på at det kræves at DSF's
sikkerhedsregler følges, og det er ok med mig, da der jo skal være nogle
retningsliner som forsikringsselskabet kan udstede præmien i forhold til.

I sikerhedsreglerne står der intet om lav for luft alarm eller om en
makkerline. Disse "krav" står i de vejledende bemærkninger.
Sikkerhedsreglerne er meget generelle, om at man skal være klar til at
dykke både fysisk og psykisk, dykke med fuldt udstyr etc. Regler som de
færeste kan være uenige i.

Mit spørgsmål gå da på om det er sikkerhedsreglerne eller vejledningen som
skal følges? - I sportsdykkeren gøres der jo meget ud af at det er
sikkerhedsreglerne!

Sikkerhedsregler: http://www.sportsdykker.dk/sites?/udvalg/Teknisk%20Udvalg

Vejledende bemærkninger:
http://www.sportsdykker.dk/index.php?pid=12&folderid=105&dirpath=/Teknisk%20Udvalg/Sikkerhedsregler&label=Sikkerhedsregler&

Nic

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 16-09-03 16:15

Nic wrote:
> Der gøres flere steder i sportsdykkeren opmærksom på at det kræves at
> DSF's
> sikkerhedsregler følges

Jah, der står jo bl.a. at man efter sikkerhedsreglerne skal organisere sin
dykning med bl.a. overflademandskab, dykkerleder samt bruge dekompressions
tabel. Og det er for så vidt også fint nok, det gør man sædvanligvis også
når man dykker herhjemme men jeg har dog aldrig hørt nogen der gør det når
de tager til udlandet f.eks. rødehavet hvor hele selskabet hopper i på samme
tid og lader en enlig matros være tilbage på båden.Og så dykker de forresten
også efter deres computere. Er jeg også dækket her?

Der står også at den ikke dækker ved indtrængning uden livline, betyder det
så at hvis jeg kører en line ind når jeg penetrere så er jeg ok, eller er
det den line jeg har om livet der er tale om, skal jeg bindes fast til den
line jeg fører med mig ind? Hvad hvis der i forvejen ligger en line (som der
f.eks. gør i en hule)?

Jeg undre mig over at man ikke bare har sagt at hvis du har dit grej på og
står bare i nærheden af vandet så dækker vi.. ligesom DAN gør det..

mvh
Jonas

Fra : Flemming Jensen

Dato : 17-09-03 11:33

"Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> wrote in message news:<3f670a1d$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> repræsentantsskabsmøde.
> Og bagdelen ved at leve under et demokrati er desværre at man må indstille

O-ringe, dykkercentre, flertals-diktatur, demokratisk tvang... ævl!

Hvorfor skal det ikke bare være friviligt om man ønsker at købe en
dsf-forsikring?

> Desuden er det sådan at du vil få udbetalt penge fra alle de selskaber du er
> forsikret under.

Ja, hvis forsikringen dækker. Min egen gør, men dsf's ser noget
tvivlsom ud.

> Er du forøvrigt sikker på at din nuværende livsforsikring dækker
> eftersøgning og trykkammerbehandling ??

I de lande hvor jeg dykker er det opgaver der løses af staten. (Uanset
vil det ikke være livsforsikringen der er aktuel)

Dykker man i u-lande er der jo, som Lars Danielsen skriver, allerede
kommet bedre tilbud på markedet. Terror-forsikringerne dækker desuden
meget mere, og kan købes af dem der ønsker at forsikre sig mod alt.

> Jeg syntes selv at det er et godt tiltag som forbundet er kommet med og til
> den pris burde alle kunne være med

Billigt? Jammen, så svar dog på mine spørgsmål om hvad man får for
pengene! Hvorfor er der ingen der ønsker at besvare de simple og klare
spørgsmål? Fordi man ikke ønsker at se svaret?

Er det Kejserens nye klæder?

Fra : Claus Larsen

Dato : 17-09-03 16:36

> "Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> wrote in message
> >

> O-ringe, dykkercentre, flertals-diktatur, demokratisk tvang... ævl!

Nej Fakta (undskyld jeg glemte at lægge moms på o-ringen)

> Ja, hvis forsikringen dækker. Min egen gør, men dsf's ser noget
> tvivlsom ud.

Din påstand

> I de lande hvor jeg dykker er det opgaver der løses af staten. (Uanset
> vil det ikke være livsforsikringen der er aktuel)

Livsforsikringen er kun en del af grundpakken

> Dykker man i u-lande er der jo, som Lars Danielsen skriver, allerede
> kommet bedre tilbud på markedet. Terror-forsikringerne dækker desuden
> meget mere, og kan købes af dem der ønsker at forsikre sig mod alt.

Se venligst efterfølgende tråd fra Jens Olsen
Det har for øvrigt været oppe på gruppen tidligere
Så hop du bare på en Terrorforsikring

> Billigt? Jammen, så svar dog på mine spørgsmål om hvad man får for
> pengene! Hvorfor er der ingen der ønsker at besvare de simple og klare
> spørgsmål? Fordi man ikke ønsker at se svaret?

Jeg er ikke statistikker

Hilsen Claus

Fra : Flemming Jensen

Dato : 18-09-03 11:11

"Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> wrote in message news:<3f687e9a$0$54867$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Livsforsikringen er kun en del af grundpakken

> Se venligst efterfølgende tråd fra Jens Olsen
> Det har for øvrigt været oppe på gruppen tidligere

Jammen, Claus... Forstår du slet ikke at jeg ikke ønsker de forsikringer?

Du, og alle andre, må gerne tegne hvad I vil, men tving ikke mig til
noget.

Fra : Claus Larsen

Dato : 18-09-03 15:31

> Jammen, Claus... Forstår du slet ikke at jeg ikke ønsker de forsikringer?

Jeg er slet ikke i tvivl

> Du, og alle andre, må gerne tegne hvad I vil, men tving ikke mig til
> noget.

Jeg prøver ikke at tvinge dig til noget. Jeg har kun 1 stemme ganske som dig
selv

Men når du sætter en debat i gang så må du forvente modspil.

Hilsen Claus

Fra : Flemming Jensen

Dato : 19-09-03 11:15

"Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> wrote in message news:<3f69c0f4$0$54763$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Jeg prøver ikke at tvinge dig til noget.

Men du argumenterer for at jeg i demokratiets misbrugte navn skal tvinges til
at betale for noget jeg ikke ønsker.

> Jeg har kun 1 stemme ganske som dig selv

Nej, som dsf er organiseret er det en repræsentant fra klubben der
stemmer, deraf navnet repræsentantskabsmøde.

> Men når du sætter en debat i gang så må du forvente modspil.

Jeg er dybt skuffet over hvor lidt modspil jeg har fået!

At du mener at det er en god forsikring fordi den kommer fra dsf, og
er billigere end en O-ringe i dit dykkecenter, er for spinkelt.

Der er jo spørgsmål nok at tage fat på...

Fra : Flemming Jensen

Dato : 19-09-03 11:19

> [...]

> Med hensyn til om Forsikringsselskabet har skudt papegøjen ?? Gør alle
> selskaber ikke det ?? jeg tror næppe at der er nogle der sætter penge til.

Jeg har lige fået brev fra mit forsikringsselskab, de meddeler at på
grund af færre skader end forventet, nedsættes min præmie på
bilforsikringen med 709,-

Så dagens glade budskab er at ikke alle forsikringsselskaber er af det onde.

:)

Fra : Claus Larsen

Dato : 19-09-03 15:11

> [...]
> bilforsikringen med 709,-
>
> Så dagens glade budskab er at ikke alle forsikringsselskaber er af det

Så har de sikkert tjænt rigeligt på på din premie
som sagt så tror jeg ikke at de har sat penge til

Men hvad med at dit selskab kom med et alternativt tilbud nu hvor de er så
"gode"

Hilsen Claus

Fra : Søren Arnvig

Dato : 16-09-03 16:37

> [...]
>
> Min almindelige livsforsikring dækker UANSET hvordan ulykken sker,
> hvorfor skal jeg påtvinges at betale for en ekstra forsikring med

Hej Flemming

Kender du forskellen på en livsforsikring og en ulykkesforsikring ?

Søren Arnvig

Fra : Flemming Jensen

Dato : 17-09-03 11:07

"Søren Arnvig" <venator@get2net.dk> wrote in message news:<3f672e6e$0$97263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Flemming Jensen" <flemming_jensen@operamail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hej Flemming
>
> Kender du forskellen på en livsforsikring og en ulykkesforsikring ?

Ja, det gør jeg - gør du?
Hvorfor begynder du at skrive om ulykkesforsikring? Det er jo ikke en
del af den påtvungne dsf-forsikring.

Fra : Alan Olsen

Dato : 17-09-03 14:56

Hej alle sammen

Den forsikring er ikke en disse værd, hvis den ulykke der var i vesterhavet
her på sensommeren.

DSF burde istedet skabe en pulje som udbetalte et beløb eks 200.000 kr. til
efterladte efter en dykkerudlykke uden skelen til omstændighederne ved
ulykken. Det skulle ses som et plaster på såret.
Ved ulykker hvor der skete invaliderene skader kunne man så udbetale en
procentdel ( jævnfør invaliditeten.) af de 200.000 kr. til ulykkedes ramte.
Puljen kunne samtidig bruges hvor der skal betales for eftersøgning og
bjærgning.

Hvis hvert medlem af DSF betalte max 100 kr. om året. vil det give den
nette sum af 800.000 kr. som ville kunne dække langt de største i et
ulykkedes fyldt år.
Samtidig kunne skulle der være en regl om at puljen aldrig oversteg
1.000.000 kr. således at man kunne undgå ophobning af båndlagte midler.
Dv.s. at indbetalingen til puljen sker i forhold til puljens formue.

Uden at vide noget om det så burde det være muligt at forsikre puljen mod at
løbe tør.

Se det ville jeg gerne betale 100kr. til om året. Det andet er rent
optrækkeri.

Mvh Alan

Fra : Alan Olsen

Dato : 17-09-03 15:04

Der mangler noget i de første linjer af mit indlæg. Undskyld.
Der skulle have stået.

Den forsikring er ikke en disse værd, hvis den ulykke der var i vesterhavet
her på sensommeren ikke kan dækkes.

Fra : Lars Danielsen

Dato : 16-09-03 20:31

> [...]
> Lørdag den 4. oktober 2003 kl. 1300 afholdes der ekstraordinært

En flot tanke - jeg mener dog at prisen samlet set er for høj.

Forslaget lægger op til en obligatorisk grundforsikring der har
redning og bjærgning som den bærende kraft. Det er da også det der
bliver fremhævet i Kim Saaby og Stig Lyngbys indledning på side 4 i
extra nummeret af Sportsdykkeren

I en klub som vores med ca. 80 medlemmer vil en kontingentstigning på
kr. 93,- årligt påføre klubben en extra udgift på kr. 7440,-.
En hurtig gennemgang af medlemslisten viste at i år har 2 medlemmer
dykket uden for norden (hvor vi allerede er redningsikret), hvis vi
lader måle usikkerheden komme forslaget tilgode og fordobler antallet
vil vi have 4 dykkere på oversøiske rejser næste år.
Det vil give en forsikringspris pr rejse på kr. 1.860,-

Et hurtigt check på Europæiske, der også har lanceret en rednings og
bjærgnings forsikring, viser at de kan sælge en 14 dages WorldRescue
forsikring til eksempelvis Filipinerne eller Malaysia for kr. 154,-
(ethundredefemtifire).
Denne forsikring ligner DSF's forslag meget dog uden dødsfaldssum.

Vores klub vil derfor kunne betale forsikringen for de fire medlemmer
og stadig have sparet kr. 6824,-
Jeg er overbevist om at forslaget ikke finder tilslutning i vores
klub.

Der er sikkert nogle for hvem en sådan forsikring vil være et godt
aktiv. Min mening er dog at der er for mange danske dykkere der kun
dykker i hjemlige farvande(hvor vi stadig er sikret) og derfor vil
komme til at betale for de få.

Igen - en god tanke, men jeg tror ikke det er gennemførligt med mindre
grundpakken også bliver forsikring der kan fravælges.

Lars Danielsen
Aalborg Svømmeklubs Sportsdykkerafdeling

Fra : Jens Olsen

Dato : 17-09-03 08:38

ldan@mobilixnet.dk (Lars Danielsen) wrote in message news:<c7015c2f.0309161130.74862b96@posting.google.com>...

> [...]
> bjærgnings forsikring, viser at de kan sælge en 14 dages WorldRescue
> forsikring til eksempelvis Filipinerne eller Malaysia for kr. 154,-

Det er så ok Lars, den forsikring køber du bare. Men læs måske lige
lidt mere på betingelserne inden du tager den endelige beslutning. Jeg
citerer fra betingelserne

"Eftersøgning

Rejseforsikringen dækker i tilfælde af, at

a) forsikrede hos politi eller anden offentlig myndighed har været
meldt savnet i mindst 24 timer (et døgn),

b) forsikrede inden for 120 timer (fem døgn) er blevet set,

c) de lokale myndigheder stiller krav om betaling eller
betalingsgaranti forinden en eftersøgning iværksættes.

Samtlige kriterier nævnt under a) til og med c) skal være opfyldt."

Det vil altså sige, at du skal have været væk i mindst 24 timer inden
eftersøgning kan iværksættes. Så dine dykkerkammerater sætter sig
altså først lige roligt ned på dykkerbåden og venter i 24 timer
hvorefter en eftersøgning umiddelbart kan iværksættes!!! Nå, man
driver nok ikke så langt væk på 24 timer og vandet er sikkert varmt.

Jeg citerer videre

"1.0 Forsikringssum - DKK 75.000,- pr. forsikrede dog maksimalt DKK
150.000,- pr. skade."

Ok, så myndighederne kan altså brænde hele 75.000 gode danske kroner
af på at finde dig. Prøv at ring til den danske
helikopterredningstjeneste og spørg hvor mange helikoptertimer du får
for det beløb. Samtidig kan du jo så også spørge om chancerne for at
blive fundet, når der ventes 24 timer med at iværksætte
eftersøgningen.

Og endelig et sidste citat

"Rejseforsikringen dækker nødvendige udgifter til eftersøgning af
forsikrede i op til 14 dage og inden for en radius af 50 km fra det
sted, forsikrede sidst er blevet set."

Så du skal helst lade være med at drive mere end 50 km væk, for så
kommer der ingen og kigger efter dig. Og da det jo varer mindst 24
timer inden de begynder at lede så er det bare at håbe, at strømme
ikke er alt for meget over 1 knob!

Mig synes at den forsikring har et par mangler. Bare et par eller tre.

Jens Olsen, Københavns Dykker Club ( kbhdyk.dk )

Fra : Lars Danielsen

Dato : 17-09-03 16:49

jenspolsen@hotmail.com (Jens Olsen) wrote in message news:<33ac1086.0309162338.545d2122@posting.google.com>...

> [...]
>
> Mig synes at den forsikring har et par mangler. Bare et par eller tre.
>
> Jens Olsen, Københavns Dykker Club ( kbhdyk.dk )

Hej Jens
Du har helt ret, Europæiskes forsikring har mange huller, vel
nogenlunde svarende til hvad DSF's tildbud har.
Jeg trak ikke deres frem for at anbefale den, men for at vise at andre
laver noget tilsvarende, dog til en meget lavere pris set med klubbens
øjne (jvf. mit regneeksempel)
Jeg kan dog ikke lade være med at kommentere din bemærkning om
75.000,- til eftersøgning, hvilket bestemt ikke er meget. DSF modellen
har hele 5000,- mere - gør det dig tryk?.
Vælg du bare DSF modellen, min mening er stadig at det bør være
frivilligt om man vil være med.

Lars D.

Fra : Jens Olsen

Dato : 18-09-03 09:07

ldan@mobilixnet.dk (Lars Danielsen) wrote in message news:<c7015c2f.0309170749.25458acd@posting.google.com>...
> Du har helt ret, Europæiskes forsikring har mange huller, vel
> nogenlunde svarende til hvad DSF's tildbud har.

Hvis du læser det andet indlæg jeg skrev til denne tråd igår, så vil
du se, at jeg er helt enige i, at DSF's løsning også har huller. Men
heldigvis ikke det med de 24 timer og 50 km, som jeg mener gør
Europæiskes tilbud helt irrelevant i dykkersammenhæng.

> Jeg kan dog ikke lade være med at kommentere din bemærkning om
> 75.000,- til eftersøgning, hvilket bestemt ikke er meget. DSF modellen
> har hele 5000,- mere - gør det dig tryk?.

Nej bestemt ikke. Det er netop et af hullerne i DSF's model.

> Vælg du bare DSF modellen, min mening er stadig at det bør være
> frivilligt om man vil være med.

Jeg er ikke afklaret omkring min holdning endnu.

Jeg kan dog ikke lade være at tænke på, om ikke man kunne nå en lavere
pris (måske i form af selvforsikring), hvis man gik efter en større
skare af forsikrede end de nuværende medlemmer af DSF.
Altså tilbyd et individuelt billigt B-medlemsskab af DSF til enhver
dansker med dykkercertifikat, hvor det eneste man får for prisen er
forsikringen (og en tilknytning til DSF). Tilmeldelsesblanket fås ved
henvendelse til en lokal dykkerklub (så klubberne kan få de "klubløse"
i tale).
Med et sådant tilbud kunne DSF måske være på vej til at blive et
talerør for en langt større del af de mange danskere med et
dykkercertifikat. Forsikringen ville jo være rigtig god at have på de
årlige 8 feriedyk.

Jens Olsen, Københavns Dykker Club ( kbhdyk.dk )

Fra : Flemming Jensen

Dato : 24-09-03 09:48

> [...]

> 75.000,- til eftersøgning, hvilket bestemt ikke er meget. DSF modellen
> har hele 5000,- mere - gør det dig tryk?.

Prøv at se forsikringsbetingelserne fra Koncept & Marketing GmbH.

§19
III bjergningsomkostninger
1. a) Refusion af omkostninger i forbindelse med eftersøgning, redning
eller bjergning, ...
3. Forsikringssummen beløber sig til 40.000,- kr.

Flemming

Fra : Jens Olsen

Dato : 17-09-03 11:22

> [...]
> Lørdag den 4. oktober 2003 kl. 1300 afholdes der ekstraordinært

Læste jeg rigtigt? Man er ikke dækket hvis man foretager
indtrængningsdykning uden livline?
Ok, sådan på overfladen lyder det jo helt politisk korrekt og alt det
der. Men hvad nu hvis man foretager en kort gennemsvømning med
tydeligt udsyn til udgangen fra indgangsstedet. Så er man ikke længere
dækket?

For nu at eksemplificere det med noget som mange sikkert kan forholde
sig til, så kunne vi jo sige at det var den korte gennemsvømning der
findes gennem overbygningen på Martina.
Men tager vi teksten for pålydende, så kunne det vel også være at
svømme ind af den ene lastrumsluge på Johannes L og ud af den anden.
Et dyk på 8 m dybde med en ladport af en lys åbning til den ene side,
som selv en hær af can-can dansende dykkere på bunden ikke kunne
ødelægge sigten nok til at skjule.

En gennemsvømning er vel den simpleste og sikreste form for
penetrering der kan foretages, og jeg kan ikke se, at brug af line
øger sikkerheden her. Men dækningen falder altså væk.

Og dækningen i forbindelse med eftersøgning er så vidt jeg kan læse
80.000 kr. Er der nogen der kan huske hvor stort et beløb der skulle
stilles i garanti sidste år, før det lykkedes at få en Ægyptisk
helikopter i luften? Var det ikke 10.000 USD? Lad os håbe at
dollarkursen holder sig lav og at andre myndigheder ikke kræver mere
end de Ægyptiske. Korrigere mig venligst hvis jeg har misforstået
noget vedr. dækningsbeløbet.

Fint med forsikring, men som jeg læser teksten er et par huller i den
aftale der foreligger.

Jens Olsen, Københavns Dykker Club ( kbhdyk.dk )

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-09-03 11:26

Jens Olsen skrev i Message-ID:
<33ac1086.0309170222.486b9040@posting.google.com>:

> En gennemsvømning er vel den simpleste og sikreste form for
> penetrering der kan foretages,

Men det er stadig penetrering (dermed ikke sagt at jeg ikke ville
foretage en gennemsvømning uden line).

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Carsten E. Woetmann

Dato : 17-09-03 22:54

Ikke for at afspore de store regneeksempler, men prøv lige at undersøge
hvordan du selv er dækket i dag, indenfor de nævnte områder? Jeg tvivler som
"gammel assurandør" på at du overhovedet er dækket, men det må jo komme an
på en prøve, hvis du er så uheldig at overleve.

Hvis forslaget bliver vedtaget vil jeg f.eks. i min ulykkesforsikring være
dækket for dykning (som beskrevet) + at jeg samtidigt vil have sparet
3,500.- kr. Det vil sige at mit kontingent til klubben og forbundet vil være
betalt og jeg vil stå med over 2.000,- kr. (efter skat i hånden) som jeg kan
bruge til (mere dykning).

Med venlig hilsen

Carsten E. Woetmann

--------------------------------------

Dansk Sportsdykkerforbund

Fra : Flemming Jensen

Dato : 18-09-03 11:25

"Carsten E. Woetmann" <web-dsf@sport.dk> wrote in message news:<bkal68$hdi$1@sunsite.dk>...

> [...]
> betalt og jeg vil stå med over 2.000,- kr. (efter skat i hånden) som jeg kan

Når jeg læser de redigerede betingelser, dækker forsikringerne kun
begrænset dykning:

Citat:
Den obligatoriske grundforsikring indeholder ... som følge af en
dykkerulykke.

Citat:
pac (Personal Accident Coverage) ... Forsikringen dækker ... under
enhver form for dykning, der er anerkendt af DSF.

Hvordan kan det erstatte en normal ulykkesforsikring?

Kan man få lov til at se betingelserne i deres fulde længde?

Vil du ikke godt svare på de konkrete spørgsmål der er blevet stillet
i tråden?

Set tilbage i historien, hvilke sager ville være dækket af den
påtvungne (93 kr) forsikring?

Hvorfor skal det gennemføres som kontigentstigning? Hvis man laver en
frivillig ordning er alle glade, og det er end ikke nødvendigt med et
Ekstraordinært RM.