GNUS: Gemme læste beskeder
Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-09-03 18:58

Hep!

Når jeg har læst min news med GNUS fjerner den de beskder jeg har læst
fra oversigten. Det synes jeg er ekstremt forvirrende. Jeg har forsøgt at
sætte følgende i min ~/.gnus - men uden held:

   (setq gnus-keep-backlog 1000)

Er der en eller anden venlig sjæl der kan give mig en hånd? :)

--
Christian Jørgensen | Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk |

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-09-03 19:22

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> writes:

> Når jeg har læst min news med GNUS fjerner den de beskder jeg har læst
> fra oversigten. Det synes jeg er ekstremt forvirrende.

Det synes jeg ellers er en dejlig ting
Jeg ved ikke lige på stående fod hvordan du ændrer det.

Du kan vælge en gruppe med 'C-u <tal> RET' for at få vist de sidste
<tal> artikler. Måske er det i virkeligheden bare det du vil i et
eller andet omfang?

> Jeg har forsøgt at
> sætte følgende i min ~/.gnus - men uden held:
>
>    (setq gnus-keep-backlog 1000)

Det får bare Gnus til at cache de artikler du allerede har læst i en
buffer for sig selv, så de hurtigt kan hentes frem, hvis du har lyst
til at læse dem igen.

--
Jacob - www.bunk.cc
When you were born, a big chance was taken for you.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-09-03 19:25

On Mon, 15 Sep 2003 20:21:32 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det synes jeg ellers er en dejlig ting
> Jeg ved ikke lige på stående fod hvordan du ændrer det.

Sådan er vi så forskellige. Jeg synes man ryger totalt ud af kontekst og
kan ikke rigtig finde ud af hvor man er henne af i tråden

> Du kan vælge en gruppe med 'C-u <tal> RET' for at få vist de sidste
> <tal> artikler. Måske er det i virkeligheden bare det du vil i et eller
> andet omfang?

Man kan da ikke vælge flere end dem der er tilgængelige?

> Det får bare Gnus til at cache de artikler du allerede har læst i en
> buffer for sig selv, så de hurtigt kan hentes frem, hvis du har lyst
> til at læse dem igen.

Det fandt jeg også ud af. Jeg håber der er andre der har nogle gode råd

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-09-03 19:30

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
> Sådan er vi så forskellige. Jeg synes man ryger totalt ud af kontekst og
> kan ikke rigtig finde ud af hvor man er henne af i tråden

Så er det jeg bruger 'A T', hvis jeg er totalt tabt

> Man kan da ikke vælge flere end dem der er tilgængelige?

Nej, selvfølgelig ikke. Har serveren kun 1938 artikler i gruppen, så
kan Gnus ikke trylle flere frem end det.

--
Jacob - www.bunk.cc
And now for something completely the same.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-09-03 20:15

On Mon, 15 Sep 2003 20:29:31 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Så er det jeg bruger 'A T', hvis jeg er totalt tabt

Smart - den virker faktisk ret godt

Tak.

--
Christian Jørgensen | I know kung fu!
http://www.razor.dk |

Fra : Jesper Harder

Dato : 16-09-03 00:22

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> writes:

> Smart - den virker faktisk ret godt

Hvis du godt kan lide effekten `A T', så prøv:

(setq gnus-fetch-old-headers 'some)

Så prøver Gnus altid at vise gamle indlæg i det omfang, at det
forbinder ulæste indlæg.

Hvis du altid gerne vil se alle gamle indlæg, kan det gøres med et
element som dette i gruppe- eller emneparametrene:

(display . all)