Solvang
Fra : Thomas

Dato : 15-09-03 18:31

Er der nogle i denne gruppe, der har været i Solvang? Jeg var der selv
for tolv år siden, og havde mange fordomme om byen, men jeg må
indrømme, at jeg faktisk morede mig lidt over at gå rundt i byen.

Men alting var rivende dyrt, og al personalet var kinesere og andre
indvandrere. Hotellet var så dyrt, at der for en djævel i mig, og jeg
gav mig til at prutte om prisen, hvilket jeg normalt aldrig kunne
drømme om at gøre. Og vi fik sgu lidt rabat.

VH

Thomas

Fra : Chr. L.

Dato : 15-09-03 19:15

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> gav mig til at prutte om prisen, hvilket jeg normalt aldrig kunne
> drømme om at gøre. Og vi fik sgu lidt rabat.

har uheldigvis kørt igennem,og kan kun sige: 'Solvang....et af jordens mest
usmagelige steder...'

Chr.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 17-09-03 09:59

> har uheldigvis kørt igennem,og kan kun sige: 'Solvang....et af jordens mest
> usmagelige steder...'
>
> Chr.

Usmagelig eller ej - jeg kører et smut derind hver gang jeg er i
nærheden. Det er da morsomt at opleve plastic-amerikas kommercielle
udlægning af, hvad der er skandinavisk kultur og charme. og det er da
osse morsomt at komme på konditori og få tilbudt "genuine danish
smørgåsbord" osv osv.
Jeg kan kun anbefale andre at slå et smut deromkring og beskue det som
den vanvittige turistattraktion, det er - intet er ægte, men det er
det jo heller ikke i Tivoli og Legoland.
mvh ole

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-09-03 19:31

On 15 Sep 2003 10:31:25 -0700, th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

> [...]
>gav mig til at prutte om prisen, hvilket jeg normalt aldrig kunne
>drømme om at gøre. Og vi fik sgu lidt rabat.

Jeg har været der flere gange, nogle gange som et stop på vej til LA,
men jeg har også overnattet der et par gange.

Man er nødt til at tage Solvang for hvad det er. En turist
"attraktion" og ikke meget andet. Når man er kommet sig over alle
efterligningerne af danske ting, så er der faktisk temmeligt
hyggeligt. Jeg har mødt flere danskere bosat der, købt dansk slik og
brød, og ellers slappet af. Prisniveauet er højt, men sådan er det jo
typisk i turistområderne.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 15-09-03 19:46

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg var der i maj, og det første jeg tænkte på, var at det lignede mere
holland end danmark.
Selvfølgelig er der danske efterligninger, men det første jeg tænkte var
Holland.
.....jeg ved ikke hvorfor, men det er nok selve husene, der ligner.

Glenn

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 16-09-03 14:41

Jeg var der i 1998 og tog oplevelsen som - "en oplevelse".
Solvang var jo oprindeligt en dansk koloni, med lidt af det bedste fra
Danmark, for de i området bosatte danskere.
Idag er det deres (voksne) "amerikanske "børn der driver området, og i den
udformning som vi kender den idag, er det mere en attraktion for
amerikanerne end for os danskere.
Jeg har kun et skuldertræk tilovers for Solvang, som den er idag, lidt "for
meget" af det hele, lige netop som amerikanerne kan lide det, og lige netop
som vi danskere er opdraget til at forsage.
Mvh Niels

Fra : jo

Dato : 16-09-03 19:15

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gav mig til at prutte om prisen, hvilket jeg normalt aldrig kunne
> drømme om at gøre. Og vi fik sgu lidt rabat.

jeg var der i juli måned og syntes at det var da meget sjovt at se en
amerikansk by hvor man kunne gå rundt i gaderne på et fortov uden at blive
generet af bilerne.
Vi kom lige fra Oakhurst ved Yosemeti og her opgav vi at gå i byen og var
nødt til at tage bilen for at komme ud at spise. Solvang er en turistmagnet
og man må da håbe at amerikanerne ikke tror at vi bor sådan i DK. Det var da
også meget sjovt at serberet kaffe og kage på "dansk" maner. Så derfor hvis
man er i nærheden så slå et smut indenfor.
jesper