madgal - over and out
Fra : Helle Skoett

Dato : 15-09-03 17:11

Var forbi madgal i Istedgade i dag. Butikken er nu lukket.
Det havde jeg egentlig også ventet, eftersom der pludselig kom ferie-skilt i
vinduet for 14 dage siden.
Bare ærgeligt, at Nick Rasmussen glemte at afregne med en hel masse kunder,
inden han drejede nøglen om.

Hvis I ser ham poppe op igen, må I ikke tøve med at råbe op - vi er mange,
der gerne vil snakke med ham.

vh helle s

Fra : -V-

Dato : 15-09-03 17:39

Helle Skoett wrote:
> [...]
> ferie-skilt i vinduet for 14 dage siden.
> Bare ærgeligt, at Nick Rasmussen glemte at afregne med en hel masse

Jeg lagde mærke til de hvide sedler på døre og vinduer, da jeg i høj fart
cyklede forbi forleden.
Hvad står der?

Og hvad er det for nogle problemer, som hans ex-kunder gerne ville snakke
med ham om?

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-03 18:22

On Mon, 15 Sep 2003 18:39:10 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Og hvad er det for nogle problemer, som hans ex-kunder gerne ville snakke
>med ham om?

Uden at overdrive har den kære Nick haft større problemer med
tilgængelighed, respons og kundeservice.
I hvert fald har han været særdeles svær at komme i kontakt med og
haft større udfordringer med levering af en Hamilton Beach blender
(fra bestilling til jeg havde en notits fra min postmand at den var
leveret gik 6 uger mod lovet 4-6 dage)

http://www.firmacheck.dk/Info.asp?website=www.madgal.dk
http://www.kandu.dk/dk/spg/14224

Ovenstående vidner i hvert fald om, at jeg var heldig og fik min
blender i det hele taget...

--
Niels

Fra : Michael Olsen

Dato : 15-09-03 20:58

"Helle Skoett" <Helle.Skoettvaek@bt.dk> skrev i en meddelelse
> Var forbi madgal i Istedgade i dag. Butikken er nu lukket.
>
> Hvis I ser ham poppe op igen, må I ikke tøve med at råbe op - vi er mange,
> der gerne vil snakke med ham.

Kære Helle.
Du kan da bare tage forbi på hans adresse, som ifølge DK Whois databasen
hos www.dk-hostmaster.dk er som nedenstående:

Domænenavn: madgal.dk
Registreret: 2001-06-20

Registrant:

Handle: NR102-DK
Navn: Nick Rasmussen
Adresse: Madgal.dk
Adresse: Nørre Søgade 17
Postnr. & by: 1370 København K
Land: Danmark
Telefon: +45 70 23 70 26
E-mail: info@madgal.dk

Fuldmægtig:

Handle: NR102-DK
Navn: Nick Rasmussen
Adresse: Madgal.dk
Adresse: Nørre Søgade 17
Postnr. & by: 1370 København K
Land: Danmark
Telefon: +45 70 23 70 26
E-mail: info@madgal.dk

Betaler:

Handle: NR102-DK
Navn: Nick Rasmussen
Adresse: Madgal.dk
Adresse: Nørre Søgade 17
Postnr. & by: 1370 København K
Land: Danmark
Telefon: +45 70 23 70 26
E-mail: info@madgal.dk

Navneservere:

ns1.a-dns.dk HJ327-DK
ns2.a-dns.dk HJ327-DK

mvh Michael Olsen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 15-09-03 21:18

"Michael Olsen" <Michael.Olsen@bt.dk> wrote in

> Kære Helle.
> Du kan da bare tage forbi på hans adresse, som ifølge DK Whois
> databasen hos www.dk-hostmaster.dk er som nedenstående:

[Snip adresseoplysninger]

Jeg mener den adresse var den tidligere butik, og altså ikke Nicks
privatadresse.

Men han står listet på både krak.dk og dgs.dk - sådan fandt jeg frem til
ham da jeg havde penge i klemme. Det lykkedes mig forøvrigt at få mine
penge tilbage dengang, efter flere ugers optræden som den utålmodige
terrorkunde fra helvede.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Helle Skoett

Dato : 15-09-03 22:23

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse > >

> [...]
> ham da jeg havde penge i klemme. Det lykkedes mig forøvrigt at få mine
> penge tilbage dengang, efter flere ugers optræden som den utålmodige

Ja, men jeg tror bare, at han er på vej væk derfra også - telefonen er i
hvert fald nedlagt.
Men er der nogen, der ved, hvor han er på vej hen? Så fortæl det endelig...

--
vh helle s

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 05:16

On Mon, 15 Sep 2003 23:22:50 +0200, "Helle Skoett"
<Helle.Skoettvaek@bt.dk> wrote:

>Ja, men jeg tror bare, at han er på vej væk derfra også - telefonen er i
>hvert fald nedlagt.
>Men er der nogen, der ved, hvor han er på vej hen? Så fortæl det endelig...

Desværre ikke, men jeg fik på et tidspunkt oplyst hans mobilnummer af
en fra butikken:
+45 20 96 49 07

Om det stadigvæk virker ved jeg ikke, men held og lykke (eller hvad
man nu skal sige i sådan et tilfælde)

--
Niels

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-09-03 08:01

Niels Frederiksen <usenet snabel frederiksen punkum cc> wrote in

> [...]
> en fra butikken:
> +45 20 96 49 07
>
> Om det stadigvæk virker ved jeg ikke, men held og lykke (eller hvad

Ellers kan man følge op på tråden fra Kandu:
http://www.kandu.dk/dk/spg/14224

Her var flere klar til at politianmelde ham - den mulighed er der stadig.

Nu er der vist så lidt spiseligt i denne tråd, at jeg XFUTTER den til
dk.videnskab.jura

Resumé til jurafolkene:
Madgal.dk (og butikken på Istedgade) er tilsyneladende lukket, og ejeren
er i den forbindelse forsvundet. Problemet er, at der er kunder med
tilgodehavender - hvad kan/bør de gøre?

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-09-03 20:46

> [...]
> inden han drejede nøglen om.
>
> Hvis I ser ham poppe op igen, må I ikke tøve med at råbe op - vi er mange,

Jeg kiggede lige på de hvide sedler i vinduet, da jeg kom forbi. Han
beklager, at han af personlige grunde er nødt til at lukke omgående... og
henviser til en mail, hvor han kan træffes, jeg mener, det var
nick@madgal.dk.

Venlig hilsen Dikte

Fra : NickRasmussen

Dato : 19-09-03 02:09

"Benedikte Brisson" skrev d. 16-09-03 20:46 dette indlæg :
> [...]
og
> henviser til en mail, hvor han kan træffes, jeg mener, det var

Madgal er pr 17/9-2003 gået konkurs. Jeg forsøger i øjeblikket at sælge
Madgal.dk, der er et par købere som har udtrykt interesse for siden.
Hvis det lykkes, vil folk, der har penge / varer til gode, få pengene
retur. Der vil blive udsendt et nyhedsbrev i det øjeblik, det lykkes at
sælge sitet, ligesom et salg vil fremgå på denne side ( www.madgal.dk)
Skulle det mod forventning ikke lykkes at sælge sitet inden medio
oktober 2003 vil Madgal gå endelig konkurs, efter konkursbegæring til
skifteretten, som vil udpege en kurator som vil forvalte boet.

Jeg beklager dybt og undskylder for de tab, jeg må have påført, de
mennesker, der har benyttet min butik, og jeg vil gerne understrege, at
jeg på ingen måde har været ude på at snyde folk, ligeledes har Madgal
hverken været et svindelnummer eller projekt, Madgal har eksisteret i 2
år. Hvis du vil i kontakt med mig, herunder sikre dig at jeg er klar
over et eventuelt tilgodehavende, kan du kontakte mig på nick@madgal.dk

Med venlig hilsen
Nick Rasmussen

http://www.kandu.dk/

Fra : Mia

Dato : 19-09-03 08:56

Desværre er jeg også en af de uheldige der fik bestilt en Hamilton
blender fra Nick og Madgal.dk.

Efter mange ugers mail korrespondance samt utallige telefon samtaler,
har jeg stadig hverken fået leveret den bestilte blender eller fået
mine penge retur
-til trods for at Nick rent faktisk skrev at der var en check på vej.

Jeg overvejede politi-anmeldelse, som det er foreslået ovenfor, men
besluttede mig for, i første omgang, at kontakte forbrugerstyrelsen.
Hos forbrugerstyrelsen kunne man fortæller mig, at de flere gange
tidligere har modtaget klager over selvsamme person og forretning og
derfor kun kunne opfordre til at indgive klage.
Det er gjort -og jeg håber at mine 80 kr. til sagsomkostninger er godt
givet ud.
Jeg har heldigvis ført til protokols, hver gang jeg har været i
kontakt med den gode Nick. Og heraf vil det fremgå for
forbrugerstyrelsens jurister, at der fra dag 1 har været tale om snyd
og bedrag.

Kan kun opfordre til at i andre som også har penge tilgode hos
Madgal.dk også indgiver klage til forbrugerstyrelsen!

Mia