flash 9700
Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 15-09-03 00:09

Jeg har flashet mit ati 9700 kort forkert nu dur det ikke håber virkelig der
er nogen som kan hjælpe mig, jeg kan godt boot med kortet men i blinde jeg
håber at jeg kan finde den pasende bin og flash fil og håber der er nogen
med et godt råd til hvordan jeg får gang i mit grafik kort igen.
Venligst Glenn.

--
Besvar til: glennh@esenet.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-09-03 00:19

"Glenn Hagedorn" <Glennh@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håber at jeg kan finde den pasende bin og flash fil og håber der er nogen
> med et godt råd til hvordan jeg får gang i mit grafik kort igen.

Uden at vide det, og uden jeg har en meter forstand på det, kan du så ikke
boote i fejlsikker tilstand og køre den rigtige flash og få det ordnet på
den måde ?
Hvorfor i grunden flashe et så forholdsvis nyt kort ?

Kim Larsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-09-03 00:40

Kim Larsen mumbled his insignificant opinion in:

> [...]
> ordnet på den måde ?
> Hvorfor i grunden flashe et så forholdsvis nyt kort ?

Kortet virker formentligt slet ikke, hverken i bios, vga-tilstand
(fejlsikret).

Men med de informationer om kortet han giver, undrer det mig ikke at han
flashede forkert, og hvis folk skal gætte hvilket kort han har
(model,versions nr, land, etc etc etc etc etc), så er der gode muligheder
for at få det fejlflashet igen *HINT*

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 15-09-03 01:04

mit kort er et saphire Radeon 9700, non pro.

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-09-03 01:21

> [...]
> håber at jeg kan finde den pasende bin og flash fil og håber der er nogen
> med et godt råd til hvordan jeg får gang i mit grafik kort igen.

Jeg har ikke prøvet følgende, men det skulle vidst virke.
Find et gammelt/ældre pci grafikkort, sæt det i maskinen.
Nu har du billede på og burde kunne flashe Radeon kortet igen.
Det kan vidst også gøres "i blinde" hvis du laver en bootdisk der gør det
hele automatisk.

Kig evt. også i forummet på www.rage3d.com.
Dem der holder til i det forum, ved alt om Ati kort.
Formentlig er der også nogen der ved hvad bios du bør benytte.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 15-09-03 11:07

> [...]
> Dem der holder til i det forum, ved alt om Ati kort.
> Formentlig er der også nogen der ved hvad bios du bør benytte.

Tak for jeres råd og vejledning, jeg har et gammelt PCI kort det satte jeg
allerede i igår, og jeg forgæves prøvet at flashe igen og igen som jeg ser
coden til disse flash og bios comando coden er
( atiflash -f -p *0 biosname.bin ) jeg har været ledt i trivl om stjerne
skal stå først eller bagerst.
Desuden er jeg nød til at tage pci kortet ud når jeg forsøger mig med radeon
9700 kortet da jeg køre vand køling og blæseren den har jeg foræret væk.
Venligst Glenn

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-09-03 12:37

> [...]
radeon
> 9700 kortet da jeg køre vand køling og blæseren den har jeg foræret væk.

Nu er det ikke kun dig jeg skal hakke på, men der er altså nogle
hundehoveder der ude. Hvis man skal noget så alvorligt som at flashe sit
kort, så skal man være 100% sikker på hvad det er man har med at gøre, og
man deler altså ikke ud af sine sager før man ved at det kører ordentligt,
og så der efter holder nallerne væk. Men ok, der er nok dem der har mere råd
til den slags end andre.

Kim Larsen

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 15-09-03 08:00

Du skal sætte et pci gfx kort i maskinen, og indstille bios på Pcén til at
boote på pci kortet. hvorefter du måske kan flashe kortet. igen fra windåse

Jens

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 18-09-03 11:13

Jeg takker de af som gav mig råd og vejledning :)
Fejlen lå i flash programmet, ver1-2 atiflash virker ikke på alle 9700 kort
kun dem med R200 chip, hvilket jeg burde have set, min er født med R300
nå men det vigtigste er at det nu fungere.
Der er mange bioser som passer til mit kort men jeg valgte en bios fra
samme fabrikat bare med den forskæl at kortet nu hedder 9700 pro og at jeg
kan overclokke det helt vildt. Venligst Glenn.