Hvorledes bræbes nøddebuske?
Fra : Dan Andersen

Dato : 13-09-03 18:05

Nøddebuske er kønne - blot de står på rette plads! Hvis man ikke lige graver
hele molevitten op - kunne man ikke bore et hul i de afsavede stammer og
sprøjte en eller anden gift i hullet? Men hvilken? Roundup viker kun på
grønne blade..

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-09-03 20:52

Dan Andersen wrote:

> [...]
> hele molevitten op - kunne man ikke bore et hul i de afsavede stammer og
> sprøjte en eller anden gift i hullet? Men hvilken? Roundup viker kun på

Roundup virker også på friske stube også på alle de nabotræer
som har rodforbendelse med hasselbusken.

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-09-03 23:30

> Roundup virker også på friske stube også på alle de nabotræer
> som har rodforbendelse med hasselbusken.

Det er jo ikke så smart... Det var jo sådan set kun nøddebuskene jeg ville
dræbe. Andre forslag?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-09-03 13:25

On Mon, 15 Sep 2003 00:29:32 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>Det er jo ikke så smart... Det var jo sådan set kun nøddebuskene jeg ville
>dræbe. Andre forslag?

Hvilket jeg roligt tror du kan med roundup. Det er kun få træer som hvor
rødderne vokser sammen med rødder fra andre træer. Og at det ligefrem
skulle ske mellem ikke-nærtstående arter finder jeg ikke særlig
sandsynligt. Men risikoen er der.

Ellers kan du klippe toppen af, grave en rende om roden og tænde et godt
bål om den. Det burde også tage livet af det meste.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 16-09-03 15:04

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> [...]
>
> Ellers kan du klippe toppen af, grave en rende om roden og tænde et
> godt bål om den. Det burde også tage livet af det meste.

Det med at brænde roden er jeg ikke sikker på duer.
Tænker på naturens overlevelses evne efter en skovbrand, så skyder planter
helt vildt.

Det er samme overlevelsesevne der træder i kraft i ukrudtet, når folk
totalt forkuller det med en gasbrænder.....

Jeg tror den skal kvæles på en unaturlig måde.
Klip nøddebusken ned og fjern derefter ethvert lille nyt skud, så snart de
dukker op. Så løber den vel træt til sidst.

Har du falck abb. kan du også aftale at de ved lejlighed kommer med deres
Unimog og trække busken op med deres 20 tons spil. Men det skal være når
det passer dem... Det gjorde de for 15 år siden, om det er praksis i dag
ved jeg ikke. Men det var store grantræer, hvor roden skulle med op.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Archon

Dato : 16-09-03 21:00

Mads Lie Jensen wrote:
> Ellers kan du klippe toppen af, grave en rende om roden og tænde et godt
> bål om den. Det burde også tage livet af det meste.

Er det ikke i Californien de brænder skove af for at få dem til at gro
bedre?

Michael Nielsen
M.Sc.EE

Music: http://mp3.com/archon2
Website: http://www.archonia.dk

Fra : Preben og Anette

Dato : 27-11-03 22:25

Hej

Et godt gammelt råd.
Skær den helt ned bank nogle kobbersøm i og den dør kobberet er ikke
giftigt, det er roundrup (for andre i forkert mængde) dette gamle råd brugte
min far førhen når de havde en busk eller et træ der skulle "dræbes"

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-03 23:48

Preben og Anette <pcdunder@tele2adsl.dk> skrev:

> Et godt gammelt råd.

Ja, og en gammel tråd

Du har svaret på et indlæg i en tråd der startede den 14. september -
det har mit nyhedsprogram for længst slettet.

Det gør det ydermere vanskeligt at finde ud af HVAD du svarer på
når du undlader at tage noget af det med du svarer på - og også
sletter al information om HVEM du svarer.

> Skær den helt ned bank nogle kobbersøm i

Jeg skar en hassel ned sidste år. Der kom nogle friske skud på den
i løbet af sommeren, men dem pillede jeg bare af. Den varme sommer
har klaret resten - den burde ikke komme igen til foråret. Gør den det
er det bare at blive ved - den dør til sidst.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-09-03 20:50

Dan Andersen wrote:
> Men hvilken? Roundup viker kun på grønne blade..

Ikke helt rigtigt.
Smør roundup på snitfladen umiddelbart efter afskæringen. Når
træsaften trækker sig tilbage, vil den trække giften med ned i
roden.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser