Valg af grafikkort
Fra : Jesper Bundgaard

Dato : 14-09-03 19:30

Hejsa,

Jeg står overfor at skulle købe ny pc, og er lidt i tvivl omkring valg af
grafikkort.

Jeg har kigget på et Asus V9280/TD, da jeg "har hørt" at dette er godt.

Kan nogen give mig et godt råd omkring valg af grafikkort i prisklassen
900 - 1200 kr., da jeg er meget i tvivl omkring dette?

Kortet skal sidde på et Asus P4P800 bundkort med en P4 2600 MhZ, 512 MB DDR
3200 RAM, og en SATA150-disk.

Jesper

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-09-03 22:04

"Jesper Bundgaard" <jhb@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 900 - 1200 kr., da jeg er meget i tvivl omkring dette?
>
> Kortet skal sidde på et Asus P4P800 bundkort med en P4 2600 MhZ, 512 MB

Hvad er dit primære brug, grafik, TV spil eller hvad, der er mange typer
grafikkort der ude. Nogle er kanon til 3D spil med har sparet på andre dele,
nogle er mere til grafik, så det ville være en god ide at fortælle hvad du
skal bruge det til.
Hvis man gør lidt ud af det, så kan man finde et grafikkort der næsten er
skræddersyet til ens behov, men så kommer man også til at betale for det,
men går man på kompromis med prisen, så er der også noget på kortet der
falder bort.

Kim Larsen

Fra : Lasse

Dato : 15-09-03 09:39

Et Radeon 9600 Pro vil være udemærket.

Lasse

Fra : povlhp@mail.home.ter~

Dato : 22-09-03 22:32

On 2003-09-14, Jesper Bundgaard <jhb@it.dk> wrote:

> [...]
> 900 - 1200 kr., da jeg er meget i tvivl omkring dette?
>
> Kortet skal sidde på et Asus P4P800 bundkort med en P4 2600 MhZ, 512 MB DDR

Radeon 9600 m 256MB RAM til ca. 1200 kr, kan overclockes ret meget.