Måske utæt gulvvarme i Bad
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 14-09-03 14:28

Jeg har en fugtig plet på dørtrin ind til badeværelset, og mister vand på
anlæget Jeg gør meget opmærksom på, at jeg ikke ved hvad der er galt- jeg er
jo ikke fagmand på området.Jeg ringer og fortæller dette til mit
forsikringsselskab, det bestiller et sporingsfirma til at lokalisere fejlen.

Sporingsfirmaet gør sig meget umage, men kan ikke konstatere fejl på skjulte
rør.
Jeg har samtidig fået tilsendt et brev hvori forsikringsselskabet siger:
Udgifterne til lækagesporing afholdes af os, såfremt der er tale om utæthed
på et skjult
rør, i modsat fald afholdes udgifterne af forsikringstageren.
Er der nogen her i gruppen, der har erfaring med dette- især hvor meget man
kommer til at betale, hvis der ingen utætheder er, og om man bare gør det på
denne måde.
venlig hilsen Ejnar Nielsen

Fra : //zigge

Dato : 14-09-03 15:33

"Ejnar Nielsen" <ejnar-nielsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> kommer til at betale, hvis der ingen utætheder er, og om man bare gør det

Kan man spore en lille utilfredshed i indlægget her?
Hvis der ikke er en utæthed kan du vel ikke med rimelighed forlange at
forsikringen skal afholde udgiften til checket? De kunne jo have en
"synscheck"-ordning men det er der altså ikke noget der hedder til huse, som
til biler.
Hvis du mister vand på anlægget er der en utæthed, og så er den bare ikke
længere. Når du finder ud af hvor den er, må forsikringen selvfølgeligt
punge ud - også til sporingen, hvis det er en del af forsikringen.
Det undre mig dog at de ikke har kunnet finde hullet, normalt kan man finde
selv meget små utætheder med moderne udstyr.

Mvh
//zigge

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 14-09-03 16:12

Jeg har oplevet noget lignende for et par år siden.
Det drejede sig om et rørbrud under gulvet i et værelse.
Forsikringsselskabet betalte både sporing og reparation.
Efterfølgende mistede jeg stadig lidt vand, og forsikringen bestilte en ny
sporing og gjorde nig samtidig opmærksom på, at hvis der ikke konstateredes
utæthed på skjulte steder, måtte jeg selv betale sporingen.
Det eneste, der viste sig, var et par radiatorventiler, som ikke var 100 %
tætte. Så det måtte jeg altså selv dække.
Såvidt jeg husker kostede sporingen ca 2.700 kr.
mvh
Jørgen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-09-03 16:10

Ejnar Nielsen wrote:
> [...]
> lokalisere fejlen.
>
> Sporingsfirmaet gør sig meget umage, men kan ikke konstatere

Hvad sagde sporingsfirmaet til den fugtige plet? Mente de at der
var en sammenhæng med vandspildet. Hvis sporingsfirmaet ikke har
kunnet spore en lækage, vil jeg holde 10 mod 1 på at du har en
defekt ekspansionsbeholder.

Jeg synes at et sporingsfirma er det forkerte sted at starte. At
lade en VVS'er trykprøve anlægget og lade ham rekvirere
sporingsfirmaet hvis nødvendigt havde været mere naturligt.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-09-03 17:11

> [...]

man
> kommer til at betale, hvis der ingen utætheder er, og om man bare gør det

Lækagesporing koster ex. moms 3000,-