Tv out igen igen !!!
Fra : p&p

Dato : 14-09-03 14:14

Jeg har problemer med afspilling af divx og mit tv-out.
Jeg har en atlon 1400 mhz
geforce 4 mx 440
windows 98 - bruger bs-player.

Når jeg går ind i egenskaber - instillinger - avanceret -
faneblad >geforce4 mx 440- nview - klon
så er der to skærme 1= nview skærm 1: analog skærm
2=nview skærm2: tv ntsc-m
Jeg går ind i enhedsinstillinger>> - vælg outputenhed
der er prik i tv - format ntsc-m - jeg trykker på skift format - vælger
danmark pal-b - trykker ok - der står nu format:pal-b - jeg trykker ok -
advarselskilt - windows anvender nu de nye skærminstilliger. det tager et
pasr sekunder hvor skærmen måske filmre. - jeg trykker ok - skærm
instíllinger ændret vil du beholde disse nye ændringer - jeg trykker ja -
tilbaeg i nview - tv er stadig sat til ntsc-m.
Hvad fanden går galt her ?????

Nr. 2 problem
Ved afspilning af divx i bsplayer er filmen begyndt at hakke og fryse også
på pc skærm. Også uden klon slået til.
Hvad kan problemet være ??
er nogle settings i geforce4 fanebladet man kan sætte - måske noget med
hardwareacceleration eller ligende

På forhånd tak
og jeg har læst trådene tilbage men fatter det stadig ikke -
jeg skal have det ind med skeer og stor skovl.

Kalle

Fra : LC

Dato : 14-09-03 15:57

Når der er valgt klon SKAL du trykke anvend/ok Og derefter rette i
enhedsindstillinger Pal-B / Skærmjustering / Flimmerfilter/Og vælge
skærm til fuld str ved at trække i cursor / Derfeter ind i Overlay kontrol
Og aktiver sekundær skærm

Programmer :

Media player 7.1
ffdshow
divx 5,1
SLDcodec
Xvid
Nimo codec

Fra : cool

Dato : 16-09-03 07:00

On Sun, 14 Sep 2003 16:56:40 +0200, LC wrote:

> [...]
> enhedsindstillinger Pal-B / Skærmjustering / Flimmerfilter/Og vælge
> skærm til fuld str ved at trække i cursor / Derfeter ind i Overlay

Jeg har samme problem med kun sort/hvid med min PC, med en GeForce 4
Ti4200 kort. Jeg havde samme problem før med en PC med et GeForce 2 GTS
kort, men jeg kunne få farver ved at vælge "composite" fra den drop-list
som var lige under der, hvor man vælger analog monitor eller TV.

Dvs, jeg har gjort lige som "LC" har anbefalt i sin reply. Men der findes
ingen mulighed med den GeForce 4 driver for at kunne vælge mellem S-video
eller composite eller automatic!!! I hvert fald ikke som jeg kunne finde.
Er der nogen (LC?) som kan gøre mig klogere med dette her?

/Steve

Fra : LC

Dato : 16-09-03 21:11

Har du kigget der hvor man vælger Pal / enhedsinstillinger

Fra : cool

Dato : 17-09-03 08:27

On Tue, 16 Sep 2003 22:10:44 +0200, LC wrote:

> Har du kigget der hvor man vælger Pal / enhedsinstillinger "p&p"

Hej LC,

ja, jeg har kigget over det helle. Kan være at denne indstilling findes
stadigvæk men er "godt gemt" fra mig. Hvis der er nogen som kan fortælle
mig hvor den findes, mange mange tak!

Men det kan også være at indstilling ikke findes for den GeForce 4
driver, for et eller andet mærkeligt grund. Måske har de regnet med at
alt sker automatisk? Måske blev det glemt af driver-udvikleren?

Der var nogen som sagde at jeg kan indtille mit fjernsyn i stedet for;
det har jeg ikke prøvet endnu, men jeg kan ikke forstå hvorfor
indtillingen fra PC ikke findes længere.

/Steve