Dellserver og Stripe
Fra : Kasper

Dato : 14-09-03 13:32

Hej alle i kloge hoveder

Jeg har en dellserver hvor allerede 3 harddiske kører. 2 som stripe og en
som volume.

Nu er spørgsmålet så:

Jeg har købt en harddisk mere. Den er sat i og køre også ok som et
selvstændigt drev, men den skulel gerne bruges til at give mere plads til
C-drevet. Skal den så køre som Volume elelr som stripe???

Kasper Christensen

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 15-09-03 18:11

Har du en raid-controller i maskinen eller taler vi om software raid?

Er du sikker på at de to diske ikke køre raid 1 - mirror?

Et stripe set med 2 diske kan kun være Raid 0 = ingen sikkerhed!!

Bland aldrig hardware og software raid sammen.

-jørgen