"Mad citater"
Fra : Sofie

Dato : 14-09-03 12:19

hej Gruppe!

Jeg ved ikke om det i denne gruppe er ok at skrive dette spørgsmål - men jeg
tager chancen og håber det går.

Jeg er på jagt efter kloge ord, citat omkring mad .. er der nogen der har
nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det være rigtig
dejligt.

God Søndag til jer alle.
P.S har lige været ude og plukke brombær i skoven, er efteråret ikke bare en
vidunderlig årstid.

--
Besøg www.Familiemad.dk

Fra : Line

Dato : 14-09-03 12:54

Sofie wrote:

> Jeg er på jagt efter kloge ord, citat omkring mad .. er der nogen der
> har nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det
> være rigtig dejligt.

Hejsa Sofie.

Her er lidt af hvert, både på dansk og engelsk.

http://tinyurl.com/nb0i
http://tinyurl.com/nb0n
http://tinyurl.com/nb0s

--
Mvh. Line

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-03 16:45

"Line" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]

"No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus

sfm Appetite comes with eating. Francois Rabelais

sfmdof Det er lysten efter kjød, som går i skoven og bider snegle.

sfmkl Man skal ikke så meget lægge mærke til, hvad man spiser, som med
hvem man spiser. Montaigne

sfmo Health that is purchased by a rigorous watching of the diet
is but a tedious disease. Baron De Montesquieu

sfmo If you are ever at a loss to support a flagging coversation,
introduce the subject of eating. James Leigh Hunt

sfmo Mennesket er hvad det spiser. Ludwig Feuerbach

sfmo What does not poison, fattens. Italian proverb

sfmo What some call health, if purchased by perpetual anxiety
about diet, isn't much better than tedious disease. George
Dennison Prentice

sfmo. Let me have men about me that are fat. Shakespeare

sfmof A woman can never be too rich or too thin. Duchess of
Windsor

sfmof Jeg foretrækker en behagelig last frem for en trist dyd.
Jean-Baptiste Moliere

sfmof Sig mig hvad du spiser, og jeg skal sige dig hvad du er.
Gastronomen Brillat-Savarin

sfmofm What some call health, if purchased by perpetual anxiety
about diet, isn't much better than tedious disease. George
Dennison Prentice

sfmol Der er flere gamle drukkenbolte end gamle læger.
Francois Rabelais

sfmom Huld er bedre en guld. Danske Ordsprog

sfmre Mennesket er det eneste dyr, der spiser til middag.
Oscar Browning

Sfmsco No doubt alcohol, tobacco, and so forth, are things that a
saint must avoid, but sainthood is also a thing that human beings must
avoid. George Orwell

sfmscof The only way to get rid of temptation is to yield to it.
Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has
forbidden to itself. Oscar Wilde

sfmsdom Hvo drikker uden tyrst, boler uden lyst, æder uden hunger,
døer 20 år unger Danske Ordsprog

sfmth Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere
Nietzsche

sfmvi A really busy person never knows how much he weighs. Edgar
Watso

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-09-03 16:53

Sofie wrote:

> Jeg er på jagt efter kloge ord, citat omkring mad .. er der
> nogen der har nogen på lager eller kender nogle gode sider på
> nettet. Vil det være rigtig dejligt.

Faldt lige over denne i dk.binaer:

Jeg kendte engang en blondine
der drev mig til druk , det er det
eneste jeg skylder hende tak for.
W.C. Fields.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Camain

Dato : 14-09-03 17:32

Support bacteria. They're the only culture some people have.
Ukendt

"Doctor, do you think it could have been the sausage?"
Paul Claudel. French writer (1868-1955)

"I don't like to eat snails. I prefer fast food."
Roger von Oech, A Kick in the Seat of the Pants (1996)

Se mere her:

http://www.foodreference.com/html/quotes.html

Jesper B.

Fra : Remmen

Dato : 14-09-03 18:28

"Sofie" <fie@mash4077.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er på jagt efter kloge ord, citat omkring mad .. er der nogen der har
> nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det være

Tre Tuborg kommer på bordet og straks er stemningen fuldstændig ødelagt -
Mic Schak

Lars

--
SV: Fordi almindelige mennesker læser oppefra og ned.
SP: Hvorfor er top-posting på Usenet så irrirterende?

Fra : Peter Weis

Dato : 14-09-03 20:48

"Sofie" <fie@mash4077.dk> wrote:

> [...]
der har
> nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det være

Mad og mad, men dog en fødevare:

"N'écoutes pas ton médécin,
Fais comme lui, bois du vin!"

mvh
Peter

Fra : news.tele.dk

Dato : 15-09-03 10:13

> Jeg er på jagt efter kloge ord, citat omkring mad .. er der nogen der har
> nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det være
rigtig
> dejligt.

Jeg mener at have læst følgende udtalelse af Hemminway "Gud kunne godt ha'
kreeret et bedre bær end jordbær - han gjorde det ikke"

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-09-03 15:36

Sun, 14 Sep 2003 13:18:40 +0200, skrev Sofie:

> [...]
>nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det være rigtig

Jeg ved ikke om det falder ind under begrebet citater, men jeg kan
godt lide Svostrup Kro's slogan: "Fransk mad i jyske portioner" )

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Dorthe B. Jensen

Dato : 15-09-03 16:39

"Sofie" <fie@mash4077.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er på jagt efter kloge ord, citat omkring mad .. er der nogen der har
> nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det være

Hejsa

Endnu et par citater:
"Tell me what you eat, and I'll tell you what you are" og "Only the common
man is content to eat whatever the land provides" i Flandrin og Montanari,
(1999): Food: a culinary history from antiquity to the present. s. 552

"En heldig mand finder en kvinde, der klarer hele husholdningen. En heldig
kvinde finder en mand, der tager sig af halvdelen" EnVision reklamebureauet
i deres rapport Kærlighed & Færdigmad

Mvh Dorthe

Fra : T. Liljeberg

Dato : 16-09-03 16:59

On Mon, 15 Sep 2003 17:38:45 +0200, "Dorthe B. Jensen"
<dbje98@sprog.auc.dk> wrote:

>Endnu et par citater:
>"Tell me what you eat, and I'll tell you what you are"

Tilskrevet Brillat-Savarin, som også skrev:
"The pleasures of the table are for every man, of every land, and no
matter of what place in history or society; they can be a part of all
our other pleasures and they last the longest, to console us when we
have outlived the rest"
Citatet bliver iøvrigt brugt i starten af alle afsnit af den japanske
mad TV-serie, Iron Chef. Glimrende underholdning, men madlavning man
aldrig kunne forsøge selv derhjemme.

Tom

--
Continued dependence on relief induces
a spiritual and moral disintegration.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 15-09-03 17:34

Sofie wrote in dk.kultur.mad+drikke:

[...]

> Jeg er på jagt efter kloge ord, citat omkring mad .. er der nogen der har
> nogen på lager eller kender nogle gode sider på nettet. Vil det være
> rigtig dejligt.

http://www.funwithquotes.com/?c=food har nogle stykker på engelsk.
http://www.citatlisten.dk/citat.asp har sikkert også nogle men jeg har ikke
lige et direkte link.
http://55.5cm.dk/filer/food.fortune.txt har også en håndfuld på engelsk.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Kloning af Poul Nyrup er ikke Sci-Fi - Det er perverst!"
-- ukendt

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 15-09-03 20:36

Hej

Min farmor havde følgende hængender

"Er der røg i køkkenet og stemningen sløret tag konen om livet så
stiger humøret"

Vi har en hængende

"livet er usikkert --- spis deserten først"

MVH
Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Kate Bille

Dato : 23-09-03 09:22

> [...]
>
> God Søndag til jer alle.
> P.S har lige været ude og plukke brombær i skoven, er efteråret ikke bare

Set i Avisoverskrift :

"De fleste selvmord bliver begået med kniv og gaffel"

Det er garanteret rigtigt, når man tænker på, hvor vigtigt det er for
helbredet med ordentlig sund mad.

Kate Bille