8x grafikkort
Fra : Søren H Nielsen

Dato : 13-09-03 23:47

Hej
Jeg er ikke klar over om dette har været oppe og vende før i gruppen.
Mit bundkort understøtter kun op til 4x... vil det så sige at jeg ikke kan
køre et grafikkort, der kører 8x ??

mvh
Søren H Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-09-03 00:03

"Søren H Nielsen" <sorenhn@mail.tele.dk> crashed Echelon writing

> Jeg er ikke klar over om dette har været oppe og vende før i gruppen.
> Mit bundkort understøtter kun op til 4x... vil det så sige at jeg ikke
> kan køre et grafikkort, der kører 8x ??

Det kommer ca. op hver uge, og nej det kan du godt. 8x AGP grafikkort
dorsler automatisk ned.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren H Nielsen

Dato : 14-09-03 00:59

Men går der så ikke en del tabt? Hastighed? osv...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-09-03 10:28

> Men går der så ikke en del tabt? Hastighed? osv...

Jow hvis grafikkortet har brug for at overføre en masse data til din RAM,
CPU mv.

Men hvis man har et ordentlig grafikkort, til det man nu skal bruge det
til, minimeres der hvor meget resten af systemet skal klare af beregninger,
og dermed mindre i overførsel på AGP porten.

Desuden har 4x AGP rigeligt med båndbredde til dagens programmer og spil.

--
Bjarke Andersen

Fra : klander

Dato : 14-09-03 12:32

"Søren H Nielsen" <sorenhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Men går der så ikke en del tabt? Hastighed? osv...
hej
hvis du nu havde et bundkort der havde AGP 8X
vil du efter de test der lavet få en hastighed forbedring på ca 0,0008 %
det vil sige at du ikke kan mærke forskel på AGP 4X eller AGP 8X.

kurt

Fra : CR

Dato : 14-09-03 18:27

Hvad så med AGP 2X og 4X?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-09-03 09:57

> Hvad så med AGP 2X og 4X?
det er først på det seneste det har fået betydning, den gang man gik fra Agp
x2 til x4
var der heller ingen forskel på ydelsen