Beskedsvar og Beocom 6000
Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-04-01 14:53

Hejsa,

Vi har netop tilmeldt os beskedsvar som en del af favoritaftalen hos TDK,
det er jo tilsyneladende ganske smart. Og det virker fint.

MEN!

En Beocom 6000 har jo "Vis Nummer" indbygget - gemmer op til 24 opkald og
dem du så ikke har 'set' er markeret med en *. Der sker så noget underligt
når man har lagt besked - så får man inde under 'Vis Nummer' listen angivet
noget i stil med 40123456P#01 hvor 40123456 er nummert der har ringet og
angivet besked. Derudover står nummeret også som normalt - som et mistet
opkald. Det virker som om, at TDK sender noget yderligere info ud (har set
noget om Vis Nummer Plus hvor man kan se om der er lagt besked på
Beskedsvar, måske det er dette?).

Nogen der kender noget til dette?

Det er højst generende, fordi telefonen så derudover ikke kan hitte ud af at
fjerne *'en og dermed ikke tror man har set at man har mistede opkald - og
derfor står og blinker fordi den så tror man har nye mistede opkald.

Prøvede at ringe til Tele Danmark - de sagde at der ikke var nogen forskel
- og det måtte være vores telefon der var defekt, virker dog underligt, da
problemet opstod netop som vi fik Beskedsvar.

Nogen der kender noget til dette?

Tusind tak..

** Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-01 15:05

"Lars Knudsen" <lkn@galileo.dk> skrev i en meddelelse
> Der sker så noget underligt
> når man har lagt besked - så får man inde under 'Vis Nummer' listen
angivet
> noget i stil med 40123456P#01

Det er MWI signalet der sendes for at gøre telefonen opmærksom på at der
ligger en besked og venter. Telefonen burde fortolke dette og blot vise en
kuvert eller lign.
Signalet er forskelligt fra visnummer-signaler så hvis telefonen viser det
som et tabt kald så _har_ den en defekt fortolker.
Endnu en grund til at holde sig fra analog signalering.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henning

Dato : 08-04-01 20:48

On Sun, 08 Apr 2001 13:53:19 GMT, lkn@galileo.dk (Lars Knudsen) wrote:

>Hejsa,
>
>Vi har netop tilmeldt os beskedsvar som en del af favoritaftalen hos TDK,
>det er jo tilsyneladende ganske smart. Og det virker fint.
>
>MEN!

Jeg ved ikke om det gælder dig (det er vist kun ISDN-modellen af
6000'eren). Den har været trukket tilbage et stykke tid, er først
kommet i butikkerne igen i den forgange uge på grund af "en fejl".
Hvad denne fejl gik ud på ved jeg ikke

Henning
hsb@image.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-01 23:11

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse
> Den har været trukket tilbage et stykke tid, er først
> kommet i butikkerne igen i den forgange uge på grund af "en fejl".
> Hvad denne fejl gik ud på ved jeg ikke

Det var vist noget med fejlfunktion ved temp under 10 grader celcius.

Fra : Iznogood

Dato : 10-04-01 18:42

Hej Lars

Jeg har haft det samme problem med en "tidlig" udgave af Beocom 6000. Du kan
checke produktionsdato under batteriet. Jeg mener, at den skal være
produceret efter uge 32 1999 for at beskedservice virker perfekt. Din
forhandler burde kunne oplyse "skæringsdatoen". Du kan i alle tilfælde få
din telefon softwareopgraderet uden beregning hos B&O.

Mvh.

Per Jørgensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-04-01 14:27

Hej Per!

> [...]
>forhandler burde kunne oplyse "skæringsdatoen". Du kan i alle tilfælde
>få din telefon softwareopgraderet uden beregning hos B&O.

Ahaaaa... Det er sikkert derfor! Der står 98W32 - så selv om den jo fungerer
så godt som da den var ny, er den altså ikke helt ny!

Tusind tak for hjælpen!

** Lars