Pixies gendannet! :D
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 14:54

http://gaffa.dk/nyheder/view.php?news_id=11065

Frank Black har tidligere udtalt, at han ikke ville have noget imod en
gendannelse af Pixies, men var nervøs for, at projektet skulle falde til
jorden. Nu fortæller MTV imidlertid at bandets gendannelse skulle være en
realitet, med de originale medlemmer, som foruden Black og Deal er
guitaristen Joey Santiago og trommeslager David Lowering. Det har også været
på tale med et nyt studiealbum, der i så fald bliver det første nye
Pixies-album siden "Trompe Le Monde" fra 1991.

Altid godt med noget nyt indie-rock!

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : ASKF

Dato : 14-09-03 06:17

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> ytrede sig i
<3f632156$0$32520$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>på tale med et nyt studiealbum, der i så fald bliver det første nye
>Pixies-album siden "Trompe Le Monde" fra 1991.

Pragtfuld nyhed!

Især for en der har alt med både Pixies og Frank Black

Jeg har dog aldrig betegnet det som Indie-rock, men i stedet sagt det
var pop-punk-rock
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : I8NY

Dato : 15-09-03 00:24

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> på tale med et nyt studiealbum, der i så fald bliver det første nye
> Pixies-album siden "Trompe Le Monde" fra 1991.

Det lyder jo herligt,men øøøh,indierock?
Det vil jeg nu ikke kalde det.
Nærmere alternativ punk/rock.
Jeg plejer at være ret ferm til at lytte sange af,
nærmest som jeg hører dem,men pixies er for
viderekommende.
Der skal ofres noget tid og indsats på at lure hvad de laver.
Bittersøde melodier er den bedste beskrivelse jeg kan
give deres sange.
Glæder mig til et genhør,
og håber det ikke falder til jorden ligesom
så mange bands der gendannes gør.(hvem sagde
Dead Kennedys?)

Mvh I8NY
"Således ser hun ud-således kører hun!"

Fra : Esben

Dato : 16-09-03 11:53

> [...]
> Glæder mig til et genhør,
> og håber det ikke falder til jorden ligesom
> så mange bands der gendannes gør.(hvem sagde

Hej

Nu er der jo åbenbart tale om at det bliver en original besætning, der
genforenes i pixies,
hvorimod det i gendannelsen af dead kennedys mangler den vigtigste brik i
spillet.
Jeg er sikker på at det ved du godt, så det er ikke for at irettesætte dig,
men nærmere et surt opstød der lige skulle op da du nævnete ex-gudebandet
DK :o}

Vh
Esben

Fra : I8NY

Dato : 16-09-03 17:19

"Esben" <essus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dig,
> men nærmere et surt opstød der lige skulle op da du nævnete

Hej Esben

I stand corrected.:)
Men jeg syntes stadig at mange bands
der gendannes efter 10-15 år,har svært
ved at videreføre den ånd der prægede dem,
og svært ved at passe ind i en ny tid.
Men hvad-Pixies er et tidløst band,
så jeg glæder mig til at høre hvad de disker op med.

Mvh I8NY
"Dare you question my integretorr?!"Cartman
www.destruktion.dk

Fra : Esben

Dato : 17-09-03 18:05

> I stand corrected.:)

stå bare rør igen !!

> [...]
> og svært ved at passe ind i en ny tid.
> Men hvad-Pixies er et tidløst band,
> så jeg glæder mig til at høre hvad de disker op med.

Du har fuldstændig ret - og jeg glæder mig fandme også
og håber at det resulterer i at jeg kommer til at opleve dem live !!
Så Frank Black and the "et eller andet" i århus for et par år siden
og det var rigtig fedt allermest når de spillede gamle pixiesnumre.

Angående gendannelser så glæder jeg mig også til at høre
hvad Janes addiction´s nye cd "stray" byder på.

Forøvrigt har min nok fedeste koncertoplevelse nogensinde været med
gendannede Black Sabbath på roskilde.
Det var en trancenderende oplevelse. Jeg trorl ige jeg laver en ny tråd ang.
gendannelser der holder eller ikke gør

Vh Esben