Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Dualscreen problem.
Fra : eMJay

Dato : 08-04-01 15:01

Hej.

Jeg er den "heldige" ejer af en HP Vectra VL8 med onboard AGP Matrox MGA
G200 2mb -frafikkort.
Da dette kort har ret begrænset ydelse har jeg investeret i et PCI GeForce 2
MX 32mb (da der ikke er AGP-slots i min maskine).
Indtil videre har jeg benyttet GeForce't og blot disablet mit Matrox kort.
Men nu har jeg lige erhvervet mig en ekstra skærm og så var det jeg tænkte
at jeg lige så godt kunne køre Dual-screen.
Jeg har fået det op og fungere på den måde at jeg fik liv i min sekundære
skærm (tilsluttet Matrox'en) men skærmbilledet på denne var ubrugeligt.
Horizontale strejer og flimmer. Skærmen på GeForce't fungerede fint. Jeg har
prøvet at sætte opløsningen og frekvens helt i bund på begge skærme, men
lige meget hjalp det. Jeg har hentet de nyeste drivere til begge kort, men
dette gjorde bare, at Win2k slet ikke registrerede den sekundære skærm.

Er der nogle der har nogle ideer til hvordan dette problem eventuelt kan
løses, eller om Matrox MGA G200 slet ikke kan bruges til Dual-screen.

Mit hardware/software:

HP VectraVL8
Onboard AGP Matrox MGA G200 2mb
PCI GeForce 2 MX 32mb