Dykning på vindmøllerne ved Amagerværket?
Fra : Henning

Dato : 13-09-03 09:56

Foranlediget af tidligere tråd omkring dykkerture, så jeg at Søren
Arnvig skrev om dykning på vindmøllerne. Da han i samme indlæg skrev
om Kanonvraget ved Saltholm, går jeg ud frad et er vindmøllerne i
subj?
Jeg troede der var dykkerforbud på møllerne?
På hvilke(n) mølle(r) når du 8 meter?
Jeg har dykket der en enkelt gang på den mest sydstående mølle, og vi
havde max-dybde på 5.5m, helt nede i udgravningen. Men der var
utroligt meget liv

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-09-03 12:39

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har dykket der en enkelt gang på den mest sydstående mølle, og vi
> havde max-dybde på 5.5m, helt nede i udgravningen. Men der var

Nu har jeg ikke lige dykket her aktuelt men hvorfor skulle der være
dykkerforbud ? Utroligt meget liv hvad dækker det over. Mange dyr og planter
og stor variation eller bare meget fiskeyngel ?

Allan Hansen

Fra : Henning

Dato : 13-09-03 19:24

>Nu har jeg ikke lige dykket her aktuelt men hvorfor skulle der være
>dykkerforbud ? Utroligt meget liv hvad dækker det over. Mange dyr og planter
>og stor variation eller bare meget fiskeyngel ?

Vindmøllerne står der ikke bare til pynt, der går formodentlig nogle
kraftige kabler ind et sted?
Meget liv - mange fisk, store stimer yngel, store krabber, mange
planter.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Claus Larsen

Dato : 14-09-03 01:04

nej de står ikke bare til pynt
men hvem siger at der er dykkeforbud ??
Har selv dykket på stedet og fandt intet af interesse.
Hilsen Claus

Fra : Henning

Dato : 14-09-03 18:12

On Sun, 14 Sep 2003 02:04:03 +0200, "Claus Larsen" <cpl@tdcadsl>
wrote:

>nej de står ikke bare til pynt
>men hvem siger at der er dykkeforbud ??

Fik at vide af kammerat, han havde set det på et søkort?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Campione

Dato : 15-09-03 11:41

hvis man altå bor i København og ikke har bil, men kun en cykelanhænger :)

Man kan fint nå 10-12 meter ved vindmøllerne, bare man svømmer langt nok
ud.... efter Pilen til Sverige er holdt op med at sejle er det endnu bedre
at dykke der. Savner man sine CMAS ** prøver kan man eventuelt forlænge
turen med en overfladetur over til Trekroner, hvor der er masser af porcelæn
af fineste kvalitet. Kræver dog lidt lim, hvis man skal have et sæt til 24
:)

--
Sinc Steen Morthorst
Campione 2002

Fra : Claus Larsen

Dato : 15-09-03 15:10

"Campione" <morthorst@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
porcelæn
> af fineste kvalitet. Kræver dog lidt lim, hvis man skal have et sæt til 24

Det et ikke vindmøllerne ved lynetten der er tale om men dem der står ude i
vandet
Hilsen Claus

Fra : Arne Madsen

Dato : 16-09-03 07:32

har ved henvendelse til farvandsvæsenet fået flg. svar

"
Så vidt det er Farvandsvæsenet bekendt, findes der ingen generelle forbud
mod dykning ved havvindmøller. Dog henledes opmærksomheden på de afmærkede
arbejdsområder, der måtte være omkring møllerne. I disse områder er der
adgang forbudt for uvedkommende.

For at være sikker kan du prøve at kontakte Søfartsstyrelsen og
Energistyrelsen, der er myndighederne for henholdsvis dykning og for
havvindmøller.

"

Arne