stofskiftekur
Fra : Fif

Dato : 12-09-03 09:26

Hej alle!

Har lige afsluttet en kur på 13 dage som skulle ændre(læs øge) mit
stofskifte i op til 2 år. Man skulle derefter kunne spise normalt uden at
tage på.

Har under kuren tabt 6 kg, så det ok.

Nu er det så bare lige... kan det virkelig lade sig gøre at ændre
stofskiftet ved bare at spise lidt anderledes i 13 dage?

Kuren bestod mest af bøf, kinakål, æg, tomat, yoghurt, skinke, kylling og
ristet brød.

V.h Fif

Fra : mikael

Dato : 13-09-03 16:01

> [...]
> stofskiftet ved bare at spise lidt anderledes i 13 dage?
>
> Kuren bestod mest af bøf, kinakål, æg, tomat, yoghurt, skinke, kylling og

Hejsa, jeg synes det er flot at tabe 6 kilo på 13 dage - hvad hedder den
kur, og hvor kan jeg få mere information om den..?

Mvh Mikael

Fra : Fif

Dato : 13-09-03 08:21

"mikael" <faetter_brix2000@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa, jeg synes det er flot at tabe 6 kilo på 13 dage - hvad hedder den
> kur, og hvor kan jeg få mere information om den..?
>
> Mvh Mikael

Ja, det har også fasineret mig.
Kuren skulle stamme fra rigshospitalet, og ser således ud:

1+8. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker
Middag: 2 hårdkogte æg, 1 tomat, dampet spinat
Aften: 1 stor engelsk bøf, salat (kinakål) m/ citron el. olie

2+9. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker

Middag: 1 skive pålægs skinke, 1 bæger yoghurt

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat (kinakål) m/ citron el. olie

3+10. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker, 1 stk. ristet brød.

Middag: 1 tomat, kogt selleri/blomkål, 1 stk. frugt

Aften: 1 skive pålægs skinke, 2 hårdkogte æg, salat (kinakål) m/citron
el. olie

4+11. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker, 1 stk. ristet brød

Middag: 1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod, 1 lille bæger hytteost

Aften: 1 dåse frugtsalat, 1 bæger yoghurt

5+12. dag
Morgen: 1 stor revet gulerod m/citron

Middag: 1 filet kogt mager fisk m/citron

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat (kinakål) m/ citron el. olie

6+13. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker, 1 stk. ristet brød

Middag: 1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod

Aften: 1 stk. kylling, salat (kinakål) m/ citron el. olie

7. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te

Middag: 1 stk. grillet kød(lam/kalvekotelet)

Aften: 1 stk. frugt

Diæten ændre dit stofskifte, hvilket medfører at du efter 13 dage kan spise
normalt, uden at tage på de følgende 2 år. Det er altså ikke en traditionel
sultekur, men en kur der øger kroppens stofskifte og forbrændingsevne, og
virker derfor efter diætens ophør.

Kuren skal følges i 13 dage. Hverken mere eller mindre!!

Hvis man under kuren f.eks. drikker en øl eller et glas vin, afbrydes kuren
straks, idet virkningen er bortfaldet. Kuren kan derefter genoptages efter
et halvt år, men ikke før. Hvis man ikke er kommet længere end til 6 dagen,
kan kuren genoptages efter 3 mrd.

Hvis kuren følges til punkt og prikke i alle 13 dage, må den under ingen
omstændigheder genoptages indenfor det næste år. Det anbefales at kuren
genoptages efter 2 år, hvis det er nødvendigt.

Det er vigtigt at drikke mindst 2 liter vand om dagen.

Middagsmad og aftensmad kan ombyttes, men kun inden for samme dag.

Du må ikke bruge nogen form for krydderier og kødet skal tørsteges.

God fornøjelse
Fif

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-03 12:02

Fif wrote:

> Ja, det har også fasineret mig.

Åbenbart ikke nok, da du stadig tror, at den måtte komme fra
rigshospitalet.

> Kuren skulle stamme fra rigshospitalet, og ser således ud:

Så syntes jeg lige at du bør læse det her:

http://www.rigshospitalet.dk/rigshospitalet.nsf/AlleTekster/4F20528D387A0ACDC12569F2005ADA7E

Jeg tillader mig at komme med den fulde udgave afp pressemeddelsen:
--------
"Rigshospitalets Stofskiftekur" eller "Rigshospitalets Slankekur"...
Kært barn har mange navne, men Rigshospitalet har intet ansvar for de
verserende slankekure.

- Vi har i mange år fået talrige forespørgsler på slankekure, der kalder
sig "Rigshospitalets Slankekur" eller lignende, siger overlæge Jens
Kondrup, Klinisk Ernæringsenhed på Rigshospitalet. Forespørgslerne
kommer både fra Danmark og fra Sverige, Norge og sågar USA.

- Sandheden er imidlertid, at vi ikke har nogen som helst andel i
udarbejdelsen af de omtalte slankekure. Ingen her hos os har lavet
kuren. Og vi rådgiver derfor heller ikke om kurene.

- De versioner af kuren jeg har analyseret, vil jeg betegne som
ernæringsmæssigt mangelfulde mht. indholdet af vitaminer og mineraler.
Særligt manglen på mineraler kan udgøre en risiko for mennesker med
hjerteproblemer så som forstyrrelser i hjerterytmen. Derfor vil jeg
fraråde disse særligt udsatte at benytte kuren, siger overlæge Jens
Kondrup.
--------

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Fif

Dato : 13-09-03 14:29

> Åbenbart ikke nok, da du stadig tror, at den måtte komme fra
> rigshospitalet.

klippelip...

> [...]
> hjerteproblemer så som forstyrrelser i hjerterytmen. Derfor vil jeg
> fraråde disse særligt udsatte at benytte kuren, siger overlæge Jens

Hvorfra kuren kom interessere mig ikke.Det vigtigste for mig er at jeg er
kommet godt igang med at tabe mig.

Har ellers prøvet meget forskelligt i mange år uden resultat.

Da kuren ikke strækker sig over længere perioder og jeg er sund og rask ser
jeg det som en god start til at komme igang,(for der røg virkelig meget af)
så nu har jeg tænkt mig at fortsætte mit vækttab med glæde... ) og måske
også lige se om ikke det stofskifte alligevel skulle ha' ændret sig...

En glad og lettere hilsen fra Fif