ATI Rage 128 / 128 Pro?
Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 13-09-03 07:51

Hvad er hurtigst, et Rage128 med 32MB (Rage Fury), eller et Rage128 Pro
med 16MB (Xpert 2000 pro)?

--
Morten Dybdal

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 08:16

rem wrote:
> Hvad er hurtigst

Hurtigst til hvad?

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 13-09-03 09:58

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Hurtigst til hvad?

2D / 3D spil.

--
Morten Dybdal

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 10:32

rem wrote:

> 2D / 3D spil.

Til 2D-spil vil Pro-udgaven være hurtigst, da alle 16 MiB næppe kommer i
brug.

Til 3D-spil vil den med 32 MiB være hurtigst, da hastigheden afhænger
meget af, om textures og andet kan være i kortets egen RAM.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 13-09-03 10:36

@(rem)dm-data.dk" <""morten\"@(rem)dm-data.dk wrote:
> 2D / 3D spil.

Hehe... du skal nok ikke regne med at mange spil ud over Minestryger og
7-Kabale kan køre på de kort der

--
Martin K

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 13-09-03 11:01

Martin Kirschmeyer wrote:

> Hehe... du skal nok ikke regne med at mange spil ud over Minestryger og
> 7-Kabale kan køre på de kort der

Det er morsomt hvor mange der tror at kun det nyeste kan bruges. Et spil
som Quake2 som ofte bruges i tests, kan på et Rage Fury køre 1600x1200 i
Open GL, med langt bedre billedkvalitet end et nyere Geforce.

--
Morten Dybdal

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 13-09-03 11:13

> [...]
> spil som Quake2 som ofte bruges i tests, kan på et Rage Fury køre
> 1600x1200 i Open GL, med langt bedre billedkvalitet end et nyere

Tja... nu er Q2 jo heller ikke det nyeste spil videre, og så vidt jeg er
orienteret er det Q3 Arena der er blevet reference spil. Men anyway, så har
jeg engang prøvet at køre F1 2002 i 800x600 på et ATI Rage 128 Pro. Det
kunne den slet ikke, det var uspilleligt....

--
Martin K

Fra : Chr. L.

Dato : 13-09-03 12:41

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> jeg engang prøvet at køre F1 2002 i 800x600 på et ATI Rage 128 Pro. Det
> kunne den slet ikke, det var uspilleligt....

Jeg har da spillet Q3 med et rage 128 pro...det virkede fint

Chr...