Erfaring med portning...
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 13-09-03 07:03

Hvad koster det og hvad kan man forvente ??? Jeg vil meget gerne se en
rullefelts-test før og efter, hvis i har det

PS. Vi ses vel i aften til suppe-steg-is fest hos elgene ???

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 13-09-03 07:41

> PS. Vi ses vel i aften til suppe-steg-is fest hos elgene ???
Nixen, vi kører til Exerne ved Odense.

Hils deroppe, og hav en god aften.

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 12-09-03 08:43

Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en
> Hvad koster det og hvad kan man forvente ??? Jeg vil meget gerne se en
> rullefelts-test før og efter, hvis i har det

Karsten "Midtfyn" berettede engang om GSX1100F som han havde haft fingrene
i:
Ejeren var evig ked af at hans kammerats identiske motorcykel altid var den
der lå forrest når de havde et motorvejsrace - Han kunne kun følge med, men
ikke gå ud af slippen og passere.
Efter en portning blev det billede vendt fuldstændigt, og det var derefter
kammeraten der ikke kunne gå ud af slippen
I tilgift blev motoren betragteligt mere levende i mellemområdet!

--
Armand.

Fra : carsten

Dato : 13-09-03 20:50

ØHhhhhh.......Hvad er portning..........

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 17:24

carsten <cabuma@ofir.dk> skrev i en
> ØHhhhhh.......Hvad er portning..........

Kanalerne i topstykket, der går ind til ventilerne kaldes for porte:
Indsugningsporten(e) og udstødningsporten(e)!
Og det er modificering af disses forløb der kaldes portning!

Modificeringen ligger dels i en fintilpasning af portene der ikke er
bearbejdede efter støbning, og dels i en forstørrelse af tværsnittet så der
er mindre modstand!

--
Armand.