Tunning????
Fra : carsten

Dato : 13-09-03 00:52

Hejsa.
Jeg ville lige høre om der skulle være en der kunne fortælle hvordan man
bedst kan tune 1 stk suzuki GSXF 750 fra 90
samt om der er nogen der kender en der evt. kan gøre dette.
Gerne flere forslag, da det jo også godt må gøres billigt ?

Cabuma

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-09-03 06:52

"carsten" <cabuma@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> samt om der er nogen der kender en der evt. kan gøre dette.
> Gerne flere forslag, da det jo også godt må gøres billigt ?

Sæt en GSXR1100R motor i den, det er klart det nemmeste og billigste.... og
mest effektgivende

Thore

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-09-03 07:40

> Jeg ville lige høre om der skulle være en der kunne fortælle hvordan
> man bedst kan tune 1 stk suzuki GSXF 750 fra 90

Hej Carsten

Du kan flytte et komplet GSXR 750 topstykke over på den. Det er lovligt, og
giver en 10hk.

Du kan også flytte en GSXR 1100 motor over på den. Det er ulovligt, da den
yder mere end 106hk + 20%, men det er det nemmeste og det der giver mest. En
luft/olie kølet GSXR 1100 yder mellem 130 og 145Hk alt efter årgang.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Megas

Dato : 13-09-03 11:29

carsten wrote:
> [...]
> samt om der er nogen der kender en der evt. kan gøre dette.
> Gerne flere forslag, da det jo også godt må gøres billigt ?

Køb et NOS (lattergas-system) til 4-5.000,- i sverige, billigere end alt
andet, men duer jo kun ved fuld gas

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404

Fra : carsten

Dato : 13-09-03 15:35

Takker For alle forslagne, og det bliver jo så nok en 1100 jeg sætter på
den, men det er lidt synd for den 750 der sidder på den nu er lige blevet
lavet med ny kæde osv......
Kan man bare så`n sætte en 1100 på den uden de store problemmer????
Carsten.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-09-03 18:04

"carsten" <cabuma@ofir.d
k> wrote in message news:3f632969$0$13233
> Kan man bare så`n sætte en 1100 på den uden de store problemmer????

Ja, stort set.........Alt passer sammen..

Du skal bare også flytte koblingsgrebet fra 1100'eren med, da den har
hydraulisk aktiveret kobling, istedet for kabeltræk..

Thore

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 20:55

> [...]
> den, men det er lidt synd for den 750 der sidder på den nu er lige blevet

Hvad Bager ikke kommer nærmere ind på, er at "ulovligt" er en
kompromittering af skattelovgivningen, derved at det er en mer-afgift at man
snyder T&S for. Og T&S er gadens slemme drenge som man ikke skal lege med,
for de har altid ret når de fanger én med fingrene i fedtefadet - Og
straffen er simpel: Øjeblikkelig efterbetaling af merafgiften, samt en bøde
á samme størrelse =
Det er altså ikke for tøsedrenge at lave den slags numre - Min største
betænkning deromkring ville være at jeg ikke ville turde at skeje ud omkring
hvad og hvordan af frygt for at en misundelig sjæl (og det er vel derfor at
man praler, ikke?) angiver én til T&S. Og det er vel ikke for at skulle leve
under lav profil at man vælger sådant et tunings-job :-/

Endelig er der lige mit gamle og velbrugte mantra omkring tuning i
almindelighed:
- Den korte: Det er på langt sigt (frem til din næste mc-handel, hvornår at
den end måtte hænde!) billigere at sælge GSXF'eren og købe en mere-ydende
istedet: Den nye koster måske lidt mere oveni end en tuning vil gøre, men
den holder til gengæld sin værdi bedre!
- Den lange: Det er ikke billigt at tune - Det koster hurtigt mere end
1.000,- pr ekstra Hk. og pengene er IKKE en investering som kommer hjem ved
senere salg!
Vurdér selv om du i næste uge vil vælge at købe den pæne originale
GSXR1100, eller den vildt pumpede GSXR1100 som står lige ved siden af til
"kun"(?) 10.000,- mere!? Sandheden er nok at man ikke slipper sine surt
tjente penge til andet end den originale model - Også selvom prisen endog
var den
samme :-/
Og dét gælder også en GSXF med en GSXR motor :-|
Omkring mere dybtliggende tuning, vil man tillige løbe ind i løbende
nedslidnings-udgifter, specielt hvis man bliver grebet af ideen og ikke kan
stoppe med at hælde tunings-stumer i motoren!!

Hvis du vil oplyse dig yderligere om emnet vil der på Google-groups kunne
findes en del lignende indlæg ved hjælp af ordet "totaløkonomi", som salig
Jørund opfandt, og i sandhed ér hvad det drejer sig om!

> Kan man bare så`n sætte en 1100 på den uden de store problemmer????

1100'eren kører med en væsentlig kraftigere kæde qua mer-effekten, og da
gearingen tillige skal kunne række til den 20-30 km/t højere tophastighed
som 1100'eren indeholder vil dit nyindkøbte kæde-kit derfor være spildt
Der kan tillige være et ikke uvæsentligt problem i at et andet topstykke,
såvel som en anden motor ikke kan matche karburatorernes linie til
luftfilterkassen: Hvis man således ender med at måtte montere enkelt-filtre
(á K&N's koniske) behøver man samtidig udskifte de originale
C.V.-karburatorer til "ordinære" spjæld-karburatorer der ikke påvirkes
negativt af at luftfilterkasen ikke er tilstede til at udligne turbulenser i
indsugningsluften

Kronerénkronertokronertrekronerfi'r-jadepeeenge,jadepeeenge.........

--
Armand.

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 15-09-03 15:30

> Kronerénkronertokronertrekronerfi'r-jadepeeenge,jadepeeenge.........

Du glemmer altid at det hurtigt kan koste op til 10.000 kr om året i mer
pris på en forsikring, hvis man køber en heftigere MC. Udover det giver jeg
dig fuldstændig ret!
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Armand

Dato : 15-09-03 16:22

Rune (Bandit600R) <rrREMOVETHIS@os.dk> skrev i en

> Du glemmer altid at det hurtigt kan koste op til 10.000 kr om året i mer
> pris på en forsikring, hvis man køber en heftigere MC. Udover det giver
jeg
> dig fuldstændig ret!

Man kan også vælge mere ordinær men kraftfulde maskiner, som er billigere at
forsikre end "R"-modellerne!

Der er nok af muligheder!

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-09-03 17:57

Armand wrote:
> Man kan også vælge mere ordinær men kraftfulde maskiner, som er
> billigere at forsikre end "R"-modellerne!
>
> Der er nok af muligheder!

Jep, en 1200 Bandit er røvebillig i forsikring, i hvertfald når man er
et halvgammelt "øvhuld"

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : J.A.BOSS

Dato : 16-09-03 17:53

prøv med en supermotard, billig i forsikring/indkøb.

og vanvittig sjov at køre på.

--
VH
Jimmi Boss

"Nej, det er ikke en symaskine...."

Fra : carsten

Dato : 17-09-03 00:43

Jeg takker for de mange kloge ord samt forslag, men......nu er jeg ved at
være helt hen i skoven med hvad jeg skal..........
Forsikringen er jeg ikke så nervøs for da den jeg har kun koster 2800,- om
året med fuld kasko uden at komme til at stige ved en evt. ullykke.
Så det bliver nok en ny maskine til næste forår.
Så endnu engang tak til alle der ville hjælpe.