Fedtfattig whiskeysauce
Fra : BB

Dato : 12-09-03 21:36

Hejsa

Er der nogen der har en opskrift på fedtfattig whiskeysauce?

Mvh Brian

Fra : Jesper

Dato : 13-09-03 11:15

BB <Nightowl@galnet.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Er der nogen der har en opskrift på fedtfattig whiskeysauce?
>
> Mvh Brian

Ja, start med at fjern alkoholen i den Whiskey der skal bruges, fordi
der er 7Kcal pr gram alkohol. Fedt giver 9 Kcal pr. gram.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Felix

Dato : 13-09-03 13:13

On Sat, 13 Sep 2003 12:14:48 +0200, Jesper wrote:

>Ja, start med at fjern alkoholen i den Whiskey der skal bruges, fordi
>der er 7Kcal pr gram alkohol. Fedt giver 9 Kcal pr. gram.

Så kan man jo lige så godt bruge "likør" essenser fra Matas.
Findes også i rom- cognac- og whiskytyper.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-09-03 16:19

none@inobody.invalid (jesper) writes:
>Ja, start med at fjern alkoholen i den Whiskey der skal bruges, fordi
>der er 7Kcal pr gram alkohol. Fedt giver 9 Kcal pr. gram

Hmm, når whiskysaucen er blevet varmebehandlet, er der nu nok ikke ret
meget alkohol tilbage.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Jesper

Dato : 13-09-03 23:29

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Hmm, når whiskysaucen er blevet varmebehandlet, er der nu nok ikke ret
> meget alkohol tilbage.

Så skal den opvarmes til en og koge ved en temperatur af ca. 70°C og så
skal kogetemperaturen stige til 100°C.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 14-09-03 21:40

"BB" <Nightowl@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogen der har en opskrift på fedtfattig whiskeysauce?
>
> Mvh Brian

Hvorfor?

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

"Jeg har endnu aldrig mødt en kalorie jeg ikke kunne li'"
[citat *kan ikke huske navnet*]

http://hei.homepage.dk

Fra : BB

Dato : 15-09-03 22:23

Det var en veninde der efterspurgte det.

Mvh. BB
"Miver og Mulle's mor Heidi" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in
message news:bk2jmg$2uaq$1@news.cybercity.dk...

Fra : RuneR

Dato : 17-09-03 13:02

Knorr har en "brev" sause.. lav den med minimælk og evt. lidt minifraishe...
Det smager fint

MVH Bonnie