"dykkerlårlomme" / pocket....?
Fra : Brian Green

Dato : 12-09-03 20:07

Hej NG'er.

Har nogen kendskab til en "løs" lomme som kan bruges til både tør- og
våddragt ?

Hvis du ikke forstår mit spørgsmål klandrer jeg dig ikke. Det jeg eftersøger
er en lomme eller taske til at spænde fast på låret når jeg dykker. F.eks
til opbevaring af kamera, lygte osv. Den skal være løs, i den forstand at
den ikke skal pålimes dragten, men blot spændes omkring benet, når jeg har
behov for en ekstra opbevaringsplads når jeg dykker.

Har du hørt, set eller andet kendskab til en producent af sådan én, hører
jeg gerne fra dig. Har du selv "konstrueret" en vil jeg også gerne høre om
det - og dine erfaringer.

Og så lige en tak til alle de som gav mig gode råd/henvisninger vedr.
amatør-amatør UV fotografering.

Venlig hilsen

Brian Green

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-03 20:17

Brian Green skrev i Message-ID:
<3f62194b$0$32487$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Har du hørt, set eller andet kendskab til en producent af sådan én,
> hører jeg gerne fra dig.

Jeg mener et eller andet mærke med en grøn frø på laver disse. Jeg tror
det er engelsk.

Men hvorfor ikke lime en lomme på? Så sidder den da langt bedre!

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Allan Hansen

Dato : 12-09-03 20:23

"Brian Green" <brian.green@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> jeg gerne fra dig. Har du selv "konstrueret" en vil jeg også gerne høre om
> det - og dine erfaringer.

Jeg tror det bliver noget "juks" med en sådan lomme. Der findes en række
forskellige der kan fastgøres på vest/rem/ringe.

Allan Hansen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 12-09-03 20:37

DiveRite laver en sådan. Jeg købte og afprøvede den. Endte med at klippe
monterings remmene af den og lime den permanent på dragten.
Kvaliteten på materialet som lommen er bygget af, er bedre end en del af de
andre jeg har set.

JZC

Fra : Morten Dall

Dato : 12-09-03 21:08

"Brian Green" <brian.green@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG'er.
>
> Har nogen kendskab til en "løs" lomme som kan bruges til både tør- og
> våddragt ?

Beaver laver dem se linket
http://www.beaversports.co.uk/catalogue/bags/bags.htm#tool

du kan købe dem forskelige steder i DK blandt andre hos Aquasyd
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/index.html

Fra : Lars Schmidt

Dato : 13-09-03 07:09

Hej.

Prøv evt. at kontakte Claus Drecher i Kolding.
Han har mange forskellige valgmuligheder mht. ekstra lommer osv.
Hans mailadresse er cldr@mail.dk

Mvh

Lars

Fra : Søren Arnvig

Dato : 13-09-03 07:30

"Brian Green" <brian.green@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG'er.
>
> Har nogen kendskab til en "løs" lomme som kan bruges til både tør- og
> våddragt ?

Jeg købte sådan en for et par år siden og den er rigtig god.
http://www.aquatec.co.uk/pages/carrying/toolpouch.html / Deluxe modellen

Jeg købte den hos
leifstyle.dk - Varekøb - Teknisk udstyr - grejlomme.

Jeg har det ene snapspænde siddende fast i mit blybælte
og kan tage lommen på, når jeg har brug for den (altid ?).
Det eneste man lige skal være opmærksom på, er
at løsne velkro stroppen om låret, inden man tager
blyet af, specielt hvis man ligger i vandet og skal række
det op i en båd. Ellers kan man hurtigt bringe sig selv i en
"umulig" situation.
Den er lavet i et superstærkt nylon materiale og jeg gætter
på at den stadig holder når min dragt dør.

Søren Arnvig

Fra : Jacob Dybvad

Dato : 13-09-03 09:56

Hej

Den pågælden lomme som Søren her taler om sælger Allan Greisen i sin
butik, Greisen Grej.

MVH Jacob Dybvad

Fra : Tommy Larsen , Scuba~

Dato : 13-09-03 13:44

Vi har dem i Beaver´s udgave
en "tool-pouch" og en lidt større "cargo-pouch"
www.scubagear.dk -> tasker -> grejtasker

Tommy
- Support Your Local DiveShop ! -