Spørgsmål om skærmopløsninger...
Fra : Magnus

Dato : 12-09-03 19:56

Hvordan får man en høj opløsning som er til at holde ud at se på samtidigt
med den fungere?
Med mit skærmkort kan jeg sætte opløsningen op til 1600 men så er
skærmbilledet ikke rart at se på for øjnene. Den et bedst ved kun 1024 og
til nøds 1200 punkter i bredden.

Er der mit grafikkort eller min fem år gamle Nokia skærm som ikke er
beregnet til sådanne høje opløsninger.

Jeg ville gerne have en høj opløsning da jeg bruger mange programmer som har
mange menuer som tager plads på skærmen men som er rar at arbejde ved...
Hvad skal jeg så gøre vil en fladskærm (TFT) gøre det..?

/Magnus

Fra : Claus Hansen

Dato : 12-09-03 21:09

Prøv ad om du kan hæve frekvensen lidt i dine indstillinger for skærmen for
det vil gøre den mindre sløret at se på men hvis den er 5 år gammel er der
ikke store chancer for at det bliver bedre...Jeg vil anbefale at du
anskaffer en nyere crt-skærm! ;)

/Claus

Fra : Magnus

Dato : 13-09-03 08:09

Er der nogen 19" skærm som kan anbefales til at arbejde i en høj opløsning
på?

/Magnus

"Claus Hansen" <claushansendkSLETMIG@SLETMIGhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f6227d9$0$97205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-09-03 09:48

"Magnus" <arnason@email.dk> crashed Echelon writing

> Er der nogen 19" skærm som kan anbefales til at arbejde i en høj
> opløsning på?

Har ikke selv læst nogen reviews om den endnu, men AOC 9A+ er den billigste
edbpriser har (1.994,-) som kan levere 1600x1200 i 85Hz.

Samsung har en tilsvarende SyncMaster 959F, som kan 1920x1440 ved 73Hz

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 13-09-03 10:37

Magnus wrote:
> Er der nogen 19" skærm som kan anbefales til at arbejde i en høj
> opløsning på?

Du får ikke bedre til prisen:

Samsung SyncMaster 959NF
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949

--
Martin K

Fra : Henrik Dissing

Dato : 13-09-03 15:30

On Fri, 12 Sep 2003 20:55:33 +0200, Magnus wrote:

>Er der mit grafikkort eller min fem år gamle Nokia skærm som ikke er
>beregnet til sådanne høje opløsninger.

Det ville være nemmere at svare på hvis vi vidste hvilket grafikkort og
hvilken skærm du har, men jeg kan da huske at der var megen ballade for et
par år siden over den ringe 2D-kvalitet i "høje" opløsninger med visse
NVidia-baserede kort.

Venlig hilsen
Henrik Dissing