Bale som Batman
Fra : Sonny

Dato : 12-09-03 17:16

Hvorfor snakker ingen i gruppen om torsdagens "store" nyhed... Christian
Bale som Bruce Wayne/Batman i Christopher Nolans "Batman: Intimidation
Game"???

Jeg synes egentlig, at Bale er et fint valg men havde foretrukket en ældre
Dark Knight i stedet for denne prequel/gendigtning... Hva siger i andre?

peace+films
Sonny

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 18:29

"Sonny" <Ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse
Hva siger i andre?

At de burde have fattet pointen efter de sidste fiasko'er og ladet lortet
ligge... Og Bale! American Psycho kan da næsten ikke blive en dårligere
filmatisering af en 'stor' bog, og Bale hjælper i hvertfald ikke på det!

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Taba

Dato : 12-09-03 19:18

> At de burde have fattet pointen efter de sidste fiasko'er og ladet lortet
> ligge... Og Bale! American Psycho kan da næsten ikke blive en dårligere
> filmatisering af en 'stor' bog, og Bale hjælper i hvertfald ikke på det!

Jeg synes Bale klarede sig meget godt i Equilibrium, og det var da en eller
anden form for filmatisering af Orwell's bog "1984" som man roligt kan sige
er en stor bog

/Taba

Fra : Douglas

Dato : 12-09-03 22:50

> [...]
eller
> anden form for filmatisering af Orwell's bog "1984" som man roligt kan

Jeg ser nu nok lidt mere af Ray Bradbury's Fahrenheit 451, som absolut også
er en stor bog.
Men okay, ved at være lidt lang tid siden jeg læste Orwell's mesterværk.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 12-09-03 20:07

Jesper Winding <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f620206$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> ligge... Og Bale! American Psycho kan da næsten ikke blive en dårligere
> filmatisering af en 'stor' bog, og Bale hjælper i hvertfald ikke på det!

Jeg synes, Bale var aldeles fremragende i American Pscycho og et ganske
glimrende valg som Batman. Især hvis præmisserne er, at man går efter en
semi-kendt, der allerede har bevist sit kunstneriske værd. Han var så
afgjort min favorit blandt de kandidater, der angiveligt var på WB's
'shortlist'.

At verden så måske kunne leve uden en ny Batman-film er en anden sag, men
eftersom Joel Schumacher er droppet til fordel for Christopher Nolan - der
lige præcis har vist det visuelle flair samt talent for fortælling af
'mørke' historier, som skal bære en god Batman film igennem - er jeg ganske
fortrøstningsfuld.

Mvh Mikkel

Mvh Mikkel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-09-03 20:14

> [...]

> lortet ligge... Og Bale! American Psycho kan da næsten ikke blive en
> dårligere filmatisering af en 'stor' bog, og Bale hjælper i hvertfald

Du er på piller. Bale styrer totalt som Bateman og filmatiseringen er
fremragende.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-09-03 20:18

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> skrev:

> Du er på piller. Bale styrer totalt som Bateman og filmatiseringen er
> fremragende.

Hey, det giver jo journalisterne mulighed for at lege.

"Fra Bateman til Batman ..."

For at tage den mest oplagte.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 12-09-03 23:10

> Hey, det giver jo journalisterne mulighed for at lege.
>
> "Fra Bateman til Batman ..."
>
> For at tage den mest oplagte.

"Bateman took the bait- he took Batman!"

/JeppeM

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 14-09-03 01:05

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> At de burde have fattet pointen efter de sidste fiasko'er og ladet lortet
> ligge... Og Bale! American Psycho kan da næsten ikke blive en dårligere
> filmatisering af en 'stor' bog, og Bale hjælper i hvertfald ikke på det!

Stop talking! Stop talking NOW.

Fra : Robert Rasmussen

Dato : 14-09-03 10:56

Først lige en lille kommentar til "American Psycho". Bret Easton Ellis'
kontroversielle og samfundskritiske pseudorealistiske roman kunne ikke have
været filmatiseret bedre.

Desuden mener jeg nu nok, at hr. Bale gør en udmærket præstation som yuppien
Bateman, der nu skal have æren af at spille Batman.
At Schumacheres to sidste MTV-mareridt ikke just holder universet, hvilket
ikke gøres bedre af en Kilmer og en Clooney, er sandt, men Burtons to første
er vidunderlige. De er begge trofaste mod det dystre, og Keaton er som født
ind i rollen som den mørke hævner!

Desuden kan jeg ikke se, hvorfor Bale ikke kan give rollen som Batman et
pift, og Nolan er da helt sikkert en instruktør, der rent visuelt er garant
for trofasthed mod universet.

Robert

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-09-03 14:23

"Robert Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> skrev:

>Desuden kan jeg ikke se, hvorfor Bale ikke kan give rollen som Batman et
>pift, og Nolan er da helt sikkert en instruktør, der rent visuelt er garant
>for trofasthed mod universet.

Jeg mener også, det kunne blive interessant.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Kasper Bang

Dato : 15-09-03 08:08

Robert Rasmussen wrote:
> Desuden kan jeg ikke se, hvorfor Bale ikke kan give rollen som Batman et
> pift, og Nolan er da helt sikkert en instruktør, der rent visuelt er garant
> for trofasthed mod universet.

Jeg synes bare, det er en anelse trist, at Nolan bruger sit talent på
popcorn-film. Another one bites the dust...

MVH/Kasper Bang

Fra : Robert Rasmussen

Dato : 15-09-03 09:10

Popcorn-film? Hvilket amøbeudtryk! Burtons to første hører ikke under en
sådan betegnelse, det er vidst ganske sikkert. At Schumachers ikke holder
distancen er en anden sag. Desuden undrer det mig, at folk allerede er
negativt indstillet. Filmen er sat til release 2005 - giv den dog en chance!

Robert

Fra : Kasper Bang

Dato : 16-09-03 10:27

Robert Rasmussen wrote:
> [...]
> negativt indstillet. Filmen er sat til release 2005 - giv den dog en chance!

Ved du hvad, det gider jeg slet ikke spilde min tid på. Der bliver brugt
nok krudt på superheltefilm for tiden IMO. Det er et klart udtryk for,
at de store studier ikke tør satse på originale idéer i disse år. Jeg
kunne godt lide den første Batman-film, da den kom frem i 89, men der
var jeg også kun 16 - jeg kunne ikke drømme om at ofre to timer på den
film i dag. Der synes jeg, at andre Burton-film som "Ed Wood",
"Nightmare Before Christmas" og "Edward Scissorhands" er langt mere
nyskabende og originale film, som har værdi den dag i dag, og jeg ville
ønske, han kunne lave mere af den slags - i stedet for f.eks. "Batman"
og "Planet of the Apes".

Og det er netop det, jeg frygter, vil ske med Nolan: At han bruger sin
tid på uoriginale mainstreamfilm i stedet for at eksperimentere med og
forny filmsproget, som han har gjort det med "Following" og "Memento".

MVH/Kasper Bang

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 16-09-03 10:37

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
chance!

Er det ikke netop hvad du gør, spilder din tid? Orginale idéer mener jeg nu
nok at kunne finde blandt de mange superhelte film! Jeg nyder at have et
repertoire, der dækker alt fra Carl Th. Dreyer over Akira Kurosawa til Tim
Burton og James Cameron. Det er vidst et spørgsmål om horisont og
skyklapper, men hvis filmene ikke tiltaler dig, er det jo en prut i vinden!

Mvh Robert...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-09-03 09:55

Kasper Bang <johnnyhefty@hotmail.com> writes:

> Jeg synes bare, det er en anelse trist, at Nolan bruger sit talent på
> popcorn-film. Another one bites the dust...

Spøjs attitude.

Jeg synes, at Pirates of the Caribbean er en udpræget popcorn-film og
alligevel bruger nogle uhyre talentfulde skuespillere deres evner til
at gøre den til en nydelse.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hvis du står overfor et stort problem,
The RockBear. ((^)) så prøv at komme igennem det

Fra : Robert Rasmussen

Dato : 15-09-03 09:58

Tænk sig, netop "Pirates of the Caribbean" er jo formidabel underholdning,
og noget af det bedste genren har set i mange, mange år. Den er - som du
skriver - en nydelse. Desuden er det lækkert at se, at Verbinski kan sin
filmhistorie. "Pirates" er spækket med metatekstuelle cadeaus - MUMS!!!!

Robert.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-09-03 10:28

"Robert Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> writes:

> Tænk sig, netop "Pirates of the Caribbean" er jo formidabel
> underholdning,

Præcis. Men vil du afvise, at den er en popcorn-film?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Robert Rasmussen

Dato : 15-09-03 10:36

Jeg bruger ikke begrebet "popcorn-film". Der ligger noget nedværdigende i
begrebet. Jeg opfatter det nærmest som et begreb, der kunne erstattes af
hjernelam, men jeg er af den solide overbevisning, at det er op til det
enkelte individ, hvad han eller hun får ud af filmene.

Det drejer sig om empirisk viden. At kunne kombinere det subjektive
fornuftigt med det objektive. Filmen - "Pirates of the Caribbean" er ikke
kun løssluppen underholdning!

Det kommer an på det enkelte individ. Hvis han eller hun ikke bruger filmen
til noget efter endt bio-seance, ja så kan jeg godt se, at nogle anvender et
sådant begreb, der hos de enkelte så egentligt må dække 95% af de film, der
vises i biograferne i dag.

Jeg kan anbefale folk at læse Rikke Schubarts vidunderlige "Med vold og
magt - actionfilm fra Dirty Harry til The Matrix" - det burde sætte tingene
i rette perspektiv, at "popcorn-film" kan bruges til meget, rigtig meget! -
Hvis man ellers er interesseret i film på et lidt højere plan, end bare
underholdning for underholdningens skyld!!!!

¨Robert

Jeg mener, at hvis man er all-round interesseret i film, så kan ma

Fra : Kasper Bang

Dato : 16-09-03 10:05

Robert Rasmussen wrote:
> [...]
> Hvis man ellers er interesseret i film på et lidt højere plan, end bare
> underholdning for underholdningens skyld!!!!

Det kan da helt sikkert være interessant at prøve at aflæse samtidens
kulturelle strømninger gennem mainstreamfilm, hvis man har de analytiske
briller på. Prøv f.eks. at læse Maurice Yacowars artikel "Die Hard: The
Myth of the White Man's Invincibility" i Jump Cut, vol. 34 (1989), pp.
2-4. Men det får mig ikke til at klappe i hænderne over pågældende film,
og jeg vil til enhver tid hellere bruge energi på andre filmgenrer.

MVH/Kasper Bang

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 16-09-03 10:44

> [...]

Der er vidst heller ingen, der forventer, at du klapper i hænderne af fryd!
Min påstand er bare den, at hvis man er "sand" filmelsker, burde der være
plads til alt. Det er også først dér, at det bliver rigtig interessant at
diskuterer film med folk. Når deres horisont er til det!

Kender godt artiklen, men tak! Du kunne selv læse Andrew Vajnas artikel
"Rambo: The Making of a Phenomenon", i Hollywood Reporter fra 15 okt.
1985.....

Mvh Robert

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-09-03 10:28

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>Spøjs attitude.
>
>Jeg synes, at Pirates of the Caribbean er en udpræget popcorn-film og
>alligevel bruger nogle uhyre talentfulde skuespillere deres evner til
>at gøre den til en nydelse.

Ja, og det er jo lige præcis det, der skal til, for at man kan få en
rigtig god oplevelse i biografen: Popcorn, THX, CGI og uforpligtende
underholdning professionelt serveret. Så kan æggehovederne sidde og
spille den af til Marianne Sägebrecht på bageste række i Grand.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-09-03 10:38

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Ja, og det er jo lige præcis det, der skal til, for at man kan få en
> rigtig god oplevelse i biografen: Popcorn, THX, CGI og uforpligtende
> underholdning professionelt serveret.

Præcis, og derfor undrede jeg mig også over, at det skulle være et
problem, at en god skuespiller brugte sine evner på popcorn-film.

Det er vel lidt ligesom danske reklamer, hvor skuespillere indspiller
et par stykker af dem og derefter har råd til at arbejde meget billigt
på et eller andet for dem "kunstnerisk tilfredsstillende" projekt.

> Så kan æggehovederne sidde og
> spille den af til Marianne Sägebrecht på bageste række i Grand.

Det er hende, der spiller Godemine i den første Asterix-film, ikke?
Sidder hun tit på bageste række i Grand?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."

Fra : Kevin & Tina

Dato : 15-09-03 12:35

d. 15/09/03 11:28 ytrede Niels Søndergaard

> Så kan æggehovederne sidde og
> spille den af til Marianne Sägebrecht på bageste række i Grand.

Hvad er der nu med Sagebrecht?
Hun spillede da fremragende i både Bagdad cafe og Suger baby ?

Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-09-03 15:18

Kevin & Tina <tike@privat.dk> skrev:

>Hvad er der nu med Sagebrecht?
>Hun spillede da fremragende i både Bagdad cafe og Suger baby ?

Og det er lige præcis den slags film, jeg ikke gider se.

Fra : Martin Moeller

Dato : 15-09-03 20:22

Peter B. Juul skrev:

> Jeg synes, at Pirates of the Caribbean er en udpræget popcorn-film og
> alligevel bruger nogle uhyre talentfulde skuespillere deres evner til
> at gøre den til en nydelse.

Hvordan er Pirates of the C... i forhold til Cutthroat Island?

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-09-03 22:01

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> skrev:

>Hvordan er Pirates of the C... i forhold til Cutthroat Island?

Jeg elsker Cutthroat Island og synes, den er bedre, men Pirates er så
sandelig også en god film, selv om jeg synes, det overnaturlige islæt
er tåbeligt. Men der er jo mange, som hader Cutthroat Island (guderne
må vide hvorfor), så du bliver nok nødt til selv at foretage
vurderingen.

Fra : Martin Moeller

Dato : 15-09-03 22:57

Niels Søndergaard skrev:

> [...]
> er tåbeligt. Men der er jo mange, som hader Cutthroat Island (guderne
> må vide hvorfor), så du bliver nok nødt til selv at foretage

Det lyder godt.

Jeg er selv en af dem, der syntes Cutthroat var god og jeg er helt enig i
din betragtning, at det er mærkeligt at Cutthroat får så hård medfart, bare
fordi den blev et flop i biograferne (lidt af det samme med Waterworld).

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-09-03 13:49

Martin Moeller wrote:
> [...]
> fordi den blev et flop i biograferne (lidt af det samme med Waterworld).

Er nu personligt helt enig i at Waterworld burde få en hård medfart men
Cutthroat har en sikker plads i min DVD samling og ryger gerne på hvis
man skal sidde og slappe af til en gang ligegyldig underholdning. Ville
ikke umiddelbart kunne sige om jeg syntes Pirates er bedre eller
dårligere, men den skal hel klart ses igen.

Tenz.

Fra : Kasper Bang

Dato : 16-09-03 09:57

"Peter B. Juul" wrote:
> Jeg synes, at Pirates of the Caribbean er en udpræget popcorn-film og
> alligevel bruger nogle uhyre talentfulde skuespillere deres evner til
> at gøre den til en nydelse.

Jeg har ikke set den og kunne heller ikke drømme om at bruge penge på
den - måske en gang når jeg har en 12-årig dreng, jeg vil se en film
sammen med. Men det er vist ikke alle, der er enige i din betragtning.
Får Depp ikke netop stryg af anmeldere for at overspille rollen på en
fjollet måde?

MVH/Kasper Bang

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 17-09-03 10:49

> Men det er vist ikke alle, der er enige i din betragtning.
> Får Depp ikke netop stryg af anmeldere for at overspille rollen på en
> fjollet måde?

Den generelle holdning blandt de amerikanske anmeldere er vist snarere, at
Depp spiller hlet suverænt. Har flere gange set ham nævnt som en mulig
oscar-kandidat for nævnte film - hvilket vil være imponerende, genren taget
i betragtning. Depp er i øvrigt - hvilkett virker næsten utroligt - aldrig
blevet nomineret før.

Mvh Mikkel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-09-03 20:13

> [...]

> Hvorfor snakker ingen i gruppen om torsdagens "store" nyhed...
> Christian Bale som Bruce Wayne/Batman i Christopher Nolans "Batman:

Ok. Han behøver ikke en dragt med muskler.

> Jeg synes egentlig, at Bale er et fint valg men havde foretrukket en
> ældre Dark Knight i stedet for denne prequel/gendigtning... Hva siger
> i andre?

Jeg så gerne Dark Knight på film, men foretrækker at Hollywood dropper det,
frem for at lave noget bæ.

En prequel er en udmærket idé.

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-09-03 21:15

> Jeg synes egentlig, at Bale er et fint valg men havde foretrukket en
ældre
> Dark Knight i stedet for denne prequel/gendigtning... Hva siger i andre?

Synes de skulle droppe flere Batman film. Og ihvertfald ikke med Bale i
hovedrollen, han duer da slet ikke som Batman.

Fra : Per

Dato : 15-09-03 12:52

> [...]
> Dark Knight i stedet for denne prequel/gendigtning... Hva siger i andre?

Michael Keaton vil aldrig blive overgået som Batman! Når det er sagt, så
syntes jeg Bale virker oplagt til rollen som en yngre Bruce Wayne.

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 15-09-03 13:28

"Per" <Minemailadresseer_pzk@crayonFjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Sonny" <Ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> Michael Keaton vil aldrig blive overgået som Batman! Når det er sagt, så
> syntes jeg Bale virker oplagt til rollen som en yngre Bruce Wayne.

Helt enig!

Robert...

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-09-03 09:50