Ur på BMW R80
Fra : Bjarne Christesen

Dato : 12-09-03 17:04

Hej

Det elektriske ur på min BMW R80 fra 1982, går for hurtigt. Ca. 10 min.
pr.time
Jeg har forsøgt at skille det af, men det er ikke så let.
Nogen der ved om der er andet at gøre end at købe et nyt.
Kan der fås et uoriginal til en fornuftig pris.

---
Bjarne Christesen
Bjarne@bc-data X .dk
fjern "X"

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 12-09-03 17:26

"Bjarne Christesen" skrev i meddelelsen
> [...]
> Nogen der ved om der er andet at gøre end at købe et nyt.
> Kan der fås et uoriginal til en fornuftig pris.

Sådan lige umiddelbart ved jeg ikke, om det er et specielt ur der sidder
integreret i instrumenteringen på sådan en BMW. Men løsningen for mig var at
bestille et lille ur hos www.louis.de til den nette sum af 4,95 ?,
bestillingsnr. er 10034855.

Der er monteret sådan et fint lille ur på i forvejen, men der står Suzuki på
mit, og det virker ikke længere (så,,, ikke et ondt ord om Suzuki). Jeg
håber så på at det er til at skille og skifte fronten til den gamle, for de
ser ellers 100% ens ud. Men det ved jeg mere om i næste uge når min pakke
fra Louis ankommer

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.diversion.dk - divvy til salg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-09-03 21:26

Bjarne Christesen wrote:

> [...]
> Jeg har forsøgt at skille det af, men det er ikke så let.
> Nogen der ved om der er andet at gøre end at købe et nyt.

Det koster vist en lille tusse. Og selv om det er af tysk kendt kvalitet,
så har det samme fejl som mange andre instrumenter monteret på BMW. De
dugger, rasler i stykker eller periodiske fejl. Gad vide om de køber dem
der kasseres i produktionen.

> Kan der fås et uoriginal til en fornuftig pris.

Smut hen til den lokale hugger/stumpemarked. Folkevogn og volvo kører med
den slags 52mm instrumenter, og ligger der i stakkevis til en tyver. Det
gjorde jeg.

Ib Jakobsen