Cheesecake
Fra : Ib

Dato : 12-09-03 16:28

Jeg sidder med en engelsk opskrift på en Amaretto Cheesecake.
Skal bruges 675gr Cream Cheese...
Jeg har aldrig lavet Cheesecake før, og tænkte på om nogen har erfaring med
hvilken Flødeost der kan anbefales??

Jeg ville gerne lave 2 - en efter opskriften, samt en med færre kalorier.
Er der et fedtfattigt alternativ til osten? Evt. fromage frais drænet for
vand...

Fra : Invader Zim

Dato : 12-09-03 17:14

Ib wrote:
> [...]
>
> Jeg ville gerne lave 2 - en efter opskriften, samt en med færre
> kalorier. Er der et fedtfattigt alternativ til osten? Evt. fromage

Fromage Frais går ikke, tror jeg. Fedtfattig Philadelphia flødeost passer
meget fint, har jeg fundet.
Du kan sikkert også bruge din normale naturel flødeost, så længe den ikke
har en kraftig ostesmag, og så længe det ikke er for saltet (bedst helt uden
salt).
Du kan også erstatte noget af osten med f.eks. 1/3 eller 1/4 Ricotta eller
Marscapone.

-Invader Zim

Fra : Padmé Amidala

Dato : 12-09-03 20:04

Kunne du ikke overtales til at poste den opskrift... den lyder lækker..

VH
Padmé

Fra : Ib

Dato : 12-09-03 20:54

Hej Padmé

Jeg fandt den på BBC-Food's site, så jeg smider bare lige et link til den ;)

http://www.bbcfood.com/recipedetails.asp?rid=93

Fra : Padmé Amidala

Dato : 13-09-03 08:56

"Ib" <kjaergaard@inbound.dk> wrote in message
> Hej Padmé
>
> Jeg fandt den på BBC-Food's site,

Har du også fået BBC Food som prøvekanal?
Jeg har fået den fra 6 morgen til 18 aften..og jeg kunne sidde og se den
kanal i alle de timer, hvis det nu ikke lige var fordi jeg skulle lave noget
andet...

Tak for linket

VH
Padmé

Fra : Ib

Dato : 13-09-03 10:58

Næh, jeg lever ude på landet hvor vi stadig bruger Parabol - så jeg har
abonnement på den og kan se den hver dag fra 6-24 :)))

Men jeg kender flere der har den som prøvekanal, og vi må lave et opråb til
folket om at stemme på den ved næste afstemning !

Fra : Padmé Amidala

Dato : 13-09-03 11:10

"Ib" wrote in message

> Næh, jeg lever ude på landet hvor vi stadig bruger Parabol - så jeg har
> abonnement på den og kan se den hver dag fra 6-24 :)))

Jeg er misundelig

> Men jeg kender flere der har den som prøvekanal, og vi må lave et opråb
til
> folket om at stemme på den ved næste afstemning !

Bestemt.. Jeg har allerede rost den til skyerne i min omgangskredds...så
forhåblig kan jeg få dem til at sætte et lille x til den næste afstemning.
Sådan en suveræn kanal skal da have sin faste plads i programpakkerne (med
sendetid hele døgnet)

VH
Padmé

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-09-03 11:28

Således skrev "Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> i
dk.kultur.mad+drikke Sat, 13 Sep 2003 09:55:36 +0200:

> [...]
>kanal i alle de timer, hvis det nu ikke lige var fordi jeg skulle lave noget

Det eneste problem jeg har med den kanal er at tekst-tv passer som
vinden blæser og så er jeg ved at få et temmeligt anstrengt forhold
til ham Ainsley(sp?) fra Ready Steady Cook.

Ellers er det en fornøjelse f.eks. at se de gamle afsnit med Floyd i
Frankrig, Gary Rhodes og især Rick Stein. Det er da, om noget, en
mand, der brænder for sine råvarer.

Fut til <news:dk.medier.tv>

(Og det lader til at min automatiske signatur-vælger er med på noderne
i dag...)

Knud
--
"We love children, yes we do,