Mads Lie
Fra : Jens

Dato : 12-09-03 11:40

Mads skrev: Tjoo.. bare husk på at nåletræer de hænger ikke med løvet hvis
de
mangler vand, sådan som et løvtræ gør. Så hvis ikke man passer på,
vander godt osv. så risikerer man at nåletræet pludselig dør alligevel.
Fordi det har været tøret ud et par uger i forvejen.

Hvor længe ( uger måneder ) skal man blive ved med at vande efter flytningen
af træerne??
VH Jens

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-09-03 17:15

On Fri, 12 Sep 2003 12:39:42 +0200, "Jens" <dixenxxx@post10.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Fordi det har været tøret ud et par uger i forvejen.
>
>Hvor længe ( uger måneder ) skal man blive ved med at vande efter flytningen

Svært at sige - længe nok
Det kommer jo an på vejret i perioden efter flytningen. Og det er heller
ikke fordi det skal vandes hver dag. Der skal vandes godt og grundigt
igennem når der vandes.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens

Dato : 12-09-03 19:21

> [...]
> Det kommer jo an på vejret i perioden efter flytningen. Og det er heller
> ikke fordi det skal vandes hver dag. Der skal vandes godt og grundigt

Hej igen, jeg kan godt forstå det med vejret, men skal jeg vande igennem 1
gang i ugen, som vejret er nu?
og hver 14 dag i vinter? Kan jeg holde pause med vandingen i vinter?
Hej fra den vanskelige.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-09-03 20:27

On Fri, 12 Sep 2003 20:20:59 +0200, "Jens" <dixenxxx@post10.tele.dk>
wrote:

>Hej igen, jeg kan godt forstå det med vejret, men skal jeg vande igennem 1
>gang i ugen, som vejret er nu?

Vi fik 40 mm regn i onsdags, så her er det ikke nødvendigt at vande.
Kommer der så ellers regn med jævne mellemrum skal der heller ikke
vandes. Kun hvis der bliver varmt, 20 grader eller mere f.eks, i.. lad
os sige en uge, og vejrudsigten så siger der bliver tørt og varmt en uge
mere, så skal der vandes.

Det du skal undgå er at jorden bliver knastør.

>og hver 14 dag i vinter? Kan jeg holde pause med vandingen i vinter?

Du behøver ikke vande til vinter. Så skal det da i hvert fald være en
meget speciel vinter.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens

Dato : 13-09-03 16:43

Tak Mads.
Så går jeg fremtiden i møde med ro, du skal nok få et praj hvordan det ser
ud i foråret. *S*
VH Jens