ZX6R VS. 636
Fra : Cwinn

Dato : 12-09-03 07:56

Hej!
En af mine makkere overvejer at købe en zx6r 636 0001´ istedet for hans
zx6r 99´ (trafikskadet)
Hvad er forskellen på de 2 cykler. Udover de 36cc

Fra : Morten Krauw

Dato : 12-09-03 08:37

Cwinn wrote:

> Hej!
> En af mine makkere overvejer at købe en zx6r 636 0001´ istedet for hans
> zx6r 99´ (trafikskadet)
> Hvad er forskellen på de 2 cykler. Udover de 36cc

Findes der en 636 fra '01? Jeg troede egentligt at 636 først var fra '03??

Nå, men da jeg lige har købt mig en ZX6R '01 så har jeg sat mig lidt ind i
forskellene. ZX6R er mere stadig en sportsmaskine, men har en smule
touring over sig. Det har 636 modellen ikke. 636 er en decideret racer.
Siddestillingen på en 636 er ikke til lange ture (nogen vil sige at ZX6R
heller ikke er det, men den er i hvert fald mere end 636'eren). Samtidig
vil en passager på en 636 sidde endnu højere og ikke have nogle
holde-håndtag, som man har på en ZX6R.

Derud over er der lidt kåbe desig som er forskelligt, og sikkert også en
del motor ændringer, som jeg ikke har sat mig ind i.

Men i mit tilfælde hvor jeg også gerne vil kunne køre lidt længere ture,
så var en ZX6R det perfekte valg.

Fra : TheHobbit

Dato : 12-09-03 10:07

Hmmm, "touring" var ikke lige det ord der faldt mig ind sidst jeg var ude og
køre på en ZX6R - men det var selvfølgelig også en 1998....

Men ok det var jo også bare forskellen mellem de to modeller du ville
beskrive - og 636'eren har jeg ikke prøvet!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Morten Krauw

Dato : 12-09-03 10:15

Du har helt ret i, det ikke er en touring MC som så mange andre modeller.
Men tager man en 600 og en 636 kawa så kan en 600 bruges til touring men
det kan 636 ikke i mine øjne. Men det er sikkert også smag og behag.
F.eks. hvordan man vil sidde når man kører lange ture. Men jeg har det
ganske behageligt på min ZX6R '01 med mine 179cm. Så jeg ville sagtens
kunne køre lange ture på den.

mvh
Morten Krauw

Fra : Armand

Dato : 12-09-03 19:05

Morten Krauw <krauw@email.dk> skrev i en

> [...]
> holde-håndtag, som man har på en ZX6R.
> Men i mit tilfælde hvor jeg også gerne vil kunne køre lidt længere ture,

Dét fatter jeg overhovedet ikke!
Jeg har ikke sat mig ind i detaljerne de nye/gamle iblandt, såvel som de to
nye iblandt; men overordnet er 636'eren en gademodel med bedre effektforløb
qua de +36ccm, men p.g.a. at den sprænger klasserammen i racing også kan
fåes i en mere race-relateret 600-kubikker: ZX6R!
Ergo burde forholdene være stik modsat hvad du bekriver ovenfor: ZX6R den
racede og 636'eren den lidt mere bløde og dagligt egnede :-/

--
Armand.

Fra : Kenneth T

Dato : 12-09-03 19:46

> Dét fatter jeg overhovedet ikke!

Nææ, men det er fordi han snakker om den gamle ZX6R, kontra den nye ZX636R,
ikke den nye racer orinterede ZX6RR -som sikkert alligevel er for dyr når
der kommer afgift på.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Armand

Dato : 12-09-03 08:22

Kenneth T <ken_t@cool.dk> skrev i en news:bjt491$12i8$1@news.cybercity.dk...

> Nææ, men det er fordi han snakker om den gamle ZX6R, kontra den nye
ZX636R,
> ikke den nye racer orinterede ZX6RR -som sikkert alligevel er for dyr når
> der kommer afgift på.

OK!

Men holder argumenterne alligevel?
Jeg mener: Har man ikke gjort 636'eren lidt mere touring-agtig når nu den
har en racing-ækvivalent - Kawa'erne har jo i forvejen altid været for hårdt
affjedrede :-/

--
Armand.
(der ikke længere tæsker test, som i gamle dage)

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 10:02

Hej,

636 motoren kom i ´02 årgangen, som havde en del ændringer, cirka 120-30
stykker, men fortrinsvis skulle det dreje sig om motor, bagsvinger,
affjedring, bremser og vægt, på www.kawasaki-mc.dk kan Du og Din kammerat se
de tekniske specifikationer for de sidste årgange, men en direkte synlig
ændring er, at kåbeglasset ikke bliver holdt oppe af en stiver fra stellet.

hilsen Dannie
GPX600r

Fra : Cwinn

Dato : 12-09-03 10:26

DJ wrote:

> [...]

> ændring er, at kåbeglasset ikke bliver holdt oppe af en stiver fra stellet.

Hov min fejl. Mente også 02. Men tak for svaret. Har også fundet det jeg
skulle bruge på http://www.ca-mc.dk/ der kan man sammenligne modellerne.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-09-03 10:30

DJ wrote:
> 636 motoren kom i ´02 årgangen, som havde en del ændringer, cirka 120-30
> stykker, men fortrinsvis skulle det dreje sig om motor, bagsvinger,
> affjedring, bremser og vægt, på www.kawasaki-mc.dk kan Du og Din kammerat se

Hmm .. motor, bagsvinger, affjedring, bremser og vægt ... altså har
de lavet stort set alt om

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen