reperation af multiplade-køkken.
Fra : D. R. Sijm

Dato : 12-09-03 08:09

Mit multiplade-køkken er 3 år gammelt og ikke videre kønt at se på. Pladerne
er, efter min mening ikke robuste nok og reagerer på selv små stød ( som
ikke kan undgås i et aktivt køkken) ved at gå af i flager på hjørerne -
Nogen der har gode råd/ideer til reparation? - en stærk spartelmasse, måske?
Hvilken?

mvh

Dyveke

Fra : //zigge

Dato : 12-09-03 10:04

"D. R. Sijm" <dyveke@sandvej.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har gode råd/ideer til reparation? - en stærk spartelmasse,
måske?
> Hvilken?

Du kan bruge (glas)fiberspartel til biler, det er stærkt og hurtigt at
arbejde med.
Har du muligheden og energien til det, kunne du også skære en strimmel af
lågerne hele vejen rundt og lime en liste af hårdt træ i.

Mvh
//zigge

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 21-09-03 11:52

> [...]
> er, efter min mening ikke robuste nok og reagerer på selv små stød ( som
> ikke kan undgås i et aktivt køkken) ved at gå af i flager på hjørerne -
KLIP

Hej Dyveke

Da vi overvejer at lave et køkken netop i multiplade, kunne jeg da godt
tænke mig at vide:

1. om det skal forståes sådan at materialet er uegnet til formålet?
2. hvilken overfladebehandling jeres multiplader har fået (spartel, væv,
malingstype etc...)?

Med venlig hilsen Lars

Fra : Dyveke

Dato : 21-09-03 22:58

"Lars Jakobsen" <***FJERN***l.jakobsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1. om det skal forståes sådan at materialet er uegnet til formålet?
> 2. hvilken overfladebehandling jeres multiplader har fået (spartel, væv,

Vores multiplade-køkken er blevet spartlet med
den-dertil-beregnede-multiplade-spartelmasse (jeg kan ikke længere huske
navnet) Men jeg er sikker på en anden pudsning ville have gjort problemet
mindre udtalt - hvis du støder på en solid løsning, så lad mig det ENDELIG
vide..for jeg er så træt af at se på det, jeg har lyst til at rive hele
skidtet ned igen.
Vi satte væv på noget, men pillede det af igen - det så underligt "filtet"
ud..
Maling - en super-robust vådrumsmaling - Men selv en bentongulvs-maling kan
jo ikke redde et skrøbeligt underlig..:(

Egnet - uegnet? Hvis dit køkken ikke er udsat for større dagligt slid, er
det vel udemærket - jeg kan bare konstatere, at i et meget aktivt landbo-hus
med store armbevægelser i køkkenet er det IKKE at anbefale.

Mange venlige hilsner

Dyveke

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-09-03 06:45

> [...]
landbo-hus
> med store armbevægelser i køkkenet er det IKKE at anbefale.

Vi har da også et landbokøkken, og meget aktivt, men vi render da ikke rundt
og slår hjørner af. Det gjorde vi kun, da køleksabet skulle ind, og vi lige
fik kørt på engang. Vi har f.eks. en kan mellem køleskab og bord, og det
giver ingen problemer. Tilsvarende mellem ovn og afsætnigsplads - ingen
skader.

Men har man små børn, der får lov til at køre med legetøj ind i væggene, så
kan det nok ikke undgås at der sker skader. I stedet skulle man så vælge at
lave det i gibs med indstøbt stål i hjørnerne.

Mvh Maria

Fra : Dyveke

Dato : 22-09-03 07:07

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men har man små børn, der får lov til at køre med legetøj ind i væggene,

> kan det nok ikke undgås at der sker skader.

Her er ingen små børn der kører legetøj ind i væggene - og her er heller
ingen der "render rundt" og slår hjørner af.
Ikke destomindre er tingene som beskrevet.

I stedet skulle man så vælge at
> lave det i gibs med indstøbt stål i hjørnerne.

DET lyder som en god ide .!

Dyveke

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 23-09-03 21:28

"Dyveke" <nospam@sandvej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
landbo-hus
> med store armbevægelser i køkkenet er det IKKE at anbefale.

Hej Dyveke, tak for svarene. Hmmm, vi vil nok lige overveje løsningen ift
vores (inkl. børns) aktivitetsniveau.
Men - hvis nogen har erfaringen med materialet, når det er belagt med
glasvæv e.lign, hører jeg meget gerne herom.
Mvh Lars